L’Ecorail, l’atractiu turístic del Bages per les vies del tren, tornarà a funcionar pel nou ramal de Sallent
Ferrocarrils de la Generalitat i la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener signen el conveni de col·laboració que ha de permetre recuperar, a partir del 2027, l’activitat turística aturada des de fa quatre anys.
El projecte turístic de l’Ecorail, que permet recórrer el Pla de Bages pedalant per les antigues vies del tren, s’ha desencallat i es preveu posar de nou en marxa el 2027. La Mancomunitat Intermunicipal del Cardener, que gestiona el servei, i Ferrocarrils de la Generalitat han signat aquest dijous el conveni de col·laboració per desenvolupar l’activitat turística, que es va haver d’aturar fa quatre anys a causa del creixement de l’activitat minera i l’ús que es feia de les vies ferroviàries. Per aquest motiu, tal com ja va explicar Regió7, el nou Ecorail canviarà el ramal de Súria pel de Sallent, actualment en desús.
Per recuperar l’activitat turística de l’Ecorail, Ferrocarrils i la Mancomunitat ha signat un conveni a través del qual es fa la cessió d’ús del tram ferroviari entre Sant Iscle i Sallent per a un període inicial de quatre anys. El proper pas serà la signatura dels convenis amb tots els ajuntaments implicats i acabar de definir el projecte perquè l’any vinent es puguin iniciar els treballs d'adequació necessaris amb l'objectiu que l’Ecorail torni a estar en marxa el 2027.
Fa tres anys ja es va fer públic que el projecte turístic, que es desplegava entre el Parc de l’Agulla i Callús aprofitant les vies per on circulen els trens que porten potassa de les mines de Súria, podria reobrir, però modificant el seu recorregut i canviant el ramal que va cap a Callús i Súria pel que va cap a Sallent. Aquesta és la proposta en la qual han estat treballant des d’aleshores la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener i els ajuntaments implicats i que avui ha fet un important pas endavant amb la signatura del conveni de col·laboració amb Ferrocarrils de la Generalitat per a l’ús de la infraestructura
L'article complert:
https://www.regio7.cat/bages/2025/10/09 ... 35343.html
Hora i data actual: 10 oct. 2025, 13:21
L’Ecorail, l’atractiu turístic del Bages
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1898
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Torna a “Transport en general”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril - L'Hospitalet (Nou)
- ↳ Puntual.cat (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos