Nous trens per al Metro de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1956
Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: 122-042-132 »

Alstom és la única empresa que s'ha presentat a la licitació per la construcció dels 39 nous trens pel Metro de Barcelona.

"Els 39 trens nous inclouran 22 unitats per al tram central de la L9 i 17 addicionals per millorar la capacitat i freqüència de les línies convencionals; amb assignacions específiques de 4 trens per a la L1, 3 per a la L2, 6 per a la L3, 4 per a la L4 i un reajustament de 4 trens de la L3 a la L5."

Crec que la assignació no és ben bé així, ja que els trens existents a les línies L2 i L4, de la sèrie 9000, seran concentrats tots a la L9, i part dels 22 nous aniran a la L2 i L 4. Salut!

Enllaç a la noticia:

https://share.google/0aWvogC9jZTPpFzBZ


Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7425
Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: wefer »

Amb la quantitat d'empreses que hi ha al món que tenen capacitat per fabricar trens de metro, que només es presenti un fabricant i li acabin donant el contracte en exclusiva, fa una pudor a socarrim històrica.


ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 739
Membre des de: 08 juny 2008, 16:03
Ubicació: Horta L5

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: ferroviario_catalan »

Eso lo dije hace tiempo, que Alstom acabaría haciendo mínimo los 7000 restantes de L3… Y mira por donde! 😂😂😂😂
Pues nada, nos prepararemos para invasión de 7000 también en L2 en su totalidad y L4 algunos.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4592
Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: Renfe445 »

Té pinta que el perllongament de la línia 2 per sota de Montjuïc tornarà al calaix :llengua


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
davroca5
N7
N7
Entrades: 591
Membre des de: 01 juny 2013, 16:47
Contacta:

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: davroca5 »

wefer ha escrit: ↑05 des. 2025, 14:29 Amb la quantitat d'empreses que hi ha al món que tenen capacitat per fabricar trens de metro, que només es presenti un fabricant i li acabin donant el contracte en exclusiva, fa una pudor a socarrim històrica.
Evidentment, Alstom té la fàbrica aquí. Ja ho fan a propòsit per a que surti guanyadora.


Salut!
#volemL9
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7425
Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: wefer »

davroca5 ha escrit: ↑06 des. 2025, 13:00 Evidentment, Alstom té la fàbrica aquí. Ja ho fan a propòsit per a que surti guanyadora.
Evidentment. Però aleshores que deixin de fer un concurs i especifiquin clarament que la condició és tenir la fàbrica a Catalunya o Espanya.
Volen anar de transparents i demòcrates i al final acaben semblant tot el contrari.


Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23886
Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Concurs obligatori

Entrada Autor: Guigui »

Si per ells fos, no farien cap concurs. Però la llei els hi obliga.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jgomezs
N7
N7
Entrades: 389
Membre des de: 06 ago. 2022, 16:48

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: jgomezs »

A veure, les condicions són públiques i les pots veure aquí (si tens temps de llegir uns pocs centenars de pàgines de documentació). I abans estava presentada CAF i ara és Alstom: https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300615476
Així en diagonal, no veig res de l'altre món, hi ha vàries clàusules que filtren a empreses que fabriquin dins de l'Unió Europea, i que acreditin un mínim d'experiència construint metros, això ja deixa molt poques empreses candidates. D'altra banda, hi ha vàries referències a permetre UTE's d'empreses, tampoc sembla dissenyat a mida per algú.

No sé si el preu màxim de licitació be estigui tant ajustat que cap empresa de fora és vegi capaç.


Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23766
Membre des de: 04 març 2006, 13:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: metring »

Nou gir de guió (Bones Festes!)

https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... da-681361/

TMB declara deserta la licitació per construir 39 trens: l’oferta d’Alstom és “inadequadaâ€

Després de la polèmica pel veto inicial per la guerra de Palestina, la proposta econòmica no complia "amb les exigències tècniques i funcionals que establien els plecs"

Jordi Subirana
24/12/2025 14:20


24/12/2025 14:20
La fabricació de 39 trens per ampliar la xarxa de metro de Barcelona haurà d’esperar. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha declarat deserta la licitació, han confirmat fonts de TMB al TOT Barcelona. L’oferta pública va sortir amb un pressupost base de licitació de més de 321 milions sense IVA -més de 388 amb IVA- i finalment només hi va concórrer la multinacional Alstom, que té una fàbrica a Santa Perpètua de Mogoda. TMB sosté que la proposta de l’empresa “no compleix amb les exigències que s’estableixen als plecs†i la considera “inadequadaâ€. En concret, les fonts consultades diuen que l’oferta econòmica no complia “amb les exigències tècniques i funcionals que establien els plecsâ€.

Des d’un inici, el concurs ha estat rodejat de polèmica perquè inicialment Alstom no s’hi va poder presentar perquè havia estat inclosa en la llista negra de Nacions Unides per tenir negocis als territoris ocupats de Palestina. El veto era en compliment d’una decisió de l’Ajuntament de Barcelona d’excloure de les licitacions públiques amb finançament municipal les companyies assenyalades per Nacions Unides. El requisit era d’obligat compliment per a TMB, ja que rep finançament del consistori a través de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Nova licitació
Ara, amb la licitació deserta, TMB haurà de convocar-la de nou. L’empresa metropolitana de transport subratlla que espera fer-ho com més aviat millor. Alhora, planteja escurçar “el termini de presentació d’ofertes perquè el retard sigui mínimâ€, expliquen des del servei de premsa de TMB. La licitació que ara s’ha tombat s’havia perllongat quatre mesos, des de l’agost.

Dels 39 trens que s’han de fabricar, 22 seran per al tram central de l’L9, que encara s’està construint. Els 17 restants seran per a les línies convencionals: sis seran per a l’L1, tres per a l’L2, quatre per a l’L3 i quatre per a l’L4. La incorporació d’aquests combois ha de permetre millorar la freqüència de pas en totes les línies. Se situarà en hora punta per sota dels tres minuts i mig, i en el cas de les línies 1 i 5, que són les que tenen una ocupació més elevada, els trens passaran cada dos minuts i 15 segons (L5) i dos minuts i 38 segons (L1).


Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7425
Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: wefer »

Un cúmul de despropòsits, com sempre que els polítics es fiquen entremig.
Entenc que el que ha passat és que els polítics han obligat a fer un concurs en el qual només podia guanyar Alstom. I Alstom ha vist la jugada i ha posat el preu que li ha donat la gana.

Coses com aquesta passen quan els polítics es creuen estar per sobre del bé i del mal. Polítiques bonistes totalment desconnectades de la realitat. A veure com ho arreglen ara... suposo que ho acabarem pagant nosaltres, com sempre.


jgomezs
N7
N7
Entrades: 389
Membre des de: 06 ago. 2022, 16:48

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: jgomezs »

Primer la queixa era que estava fet per a que guanyés CAF, després que estava fet per a que guanyés Alstom, ara és perquè no ha passat cap de les dues coses? I si apareix una empresa nova ens queixarem que no ha guanyat Alstom i els trens es fabricaran en un altre país de la Unió Europea?

De moment la hipòtesi que sembla encaixar és que la licitació ja té un preu ajustat. 388 milions per 39 trens de 80 metres fan uns 124.000€ per metre de tren, pel que sembla està al voltant de la mitjana: https://transitcosts.com/rolling-stock-data/


Respon

Torna a “Material rodant ferroviariâ€