Nous trens per al Metro de Barcelona
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Alstom és la única empresa que s'ha presentat a la licitació per la construcció dels 39 nous trens pel Metro de Barcelona.
"Els 39 trens nous inclouran 22 unitats per al tram central de la L9 i 17 addicionals per millorar la capacitat i freqüència de les lÃnies convencionals; amb assignacions especÃfiques de 4 trens per a la L1, 3 per a la L2, 6 per a la L3, 4 per a la L4 i un reajustament de 4 trens de la L3 a la L5."
Crec que la assignació no és ben bé aixÃ, ja que els trens existents a les lÃnies L2 i L4, de la sèrie 9000, seran concentrats tots a la L9, i part dels 22 nous aniran a la L2 i L 4. Salut!
Enllaç a la noticia:
https://share.google/0aWvogC9jZTPpFzBZ
"Els 39 trens nous inclouran 22 unitats per al tram central de la L9 i 17 addicionals per millorar la capacitat i freqüència de les lÃnies convencionals; amb assignacions especÃfiques de 4 trens per a la L1, 3 per a la L2, 6 per a la L3, 4 per a la L4 i un reajustament de 4 trens de la L3 a la L5."
Crec que la assignació no és ben bé aixÃ, ja que els trens existents a les lÃnies L2 i L4, de la sèrie 9000, seran concentrats tots a la L9, i part dels 22 nous aniran a la L2 i L 4. Salut!
Enllaç a la noticia:
https://share.google/0aWvogC9jZTPpFzBZ
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Amb la quantitat d'empreses que hi ha al món que tenen capacitat per fabricar trens de metro, que només es presenti un fabricant i li acabin donant el contracte en exclusiva, fa una pudor a socarrim històrica.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
-
ferroviario_catalan
- N8

- Entrades: 739
- Membre des de: 08 juny 2008, 16:03
- Ubicació: Horta L5
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Eso lo dije hace tiempo, que Alstom acabarÃa haciendo mÃnimo los 7000 restantes de L3… Y mira por donde! 



Pues nada, nos prepararemos para invasión de 7000 también en L2 en su totalidad y L4 algunos.
Pues nada, nos prepararemos para invasión de 7000 también en L2 en su totalidad y L4 algunos.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Té pinta que el perllongament de la lÃnia 2 per sota de Montjuïc tornarà al calaix 
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Evidentment, Alstom té la fà brica aquÃ. Ja ho fan a propòsit per a que surti guanyadora.
Salut!
#volemL9
#volemL9
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Evidentment. Però aleshores que deixin de fer un concurs i especifiquin clarament que la condició és tenir la fà brica a Catalunya o Espanya.
Volen anar de transparents i demòcrates i al final acaben semblant tot el contrari.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Concurs obligatori
Si per ells fos, no farien cap concurs. Però la llei els hi obliga.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
A veure, les condicions són públiques i les pots veure aquà (si tens temps de llegir uns pocs centenars de pà gines de documentació). I abans estava presentada CAF i ara és Alstom: https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300615476
Aixà en diagonal, no veig res de l'altre món, hi ha và ries clà usules que filtren a empreses que fabriquin dins de l'Unió Europea, i que acreditin un mÃnim d'experiència construint metros, això ja deixa molt poques empreses candidates. D'altra banda, hi ha và ries referències a permetre UTE's d'empreses, tampoc sembla dissenyat a mida per algú.
No sé si el preu mà xim de licitació be estigui tant ajustat que cap empresa de fora és vegi capaç.
Aixà en diagonal, no veig res de l'altre món, hi ha và ries clà usules que filtren a empreses que fabriquin dins de l'Unió Europea, i que acreditin un mÃnim d'experiència construint metros, això ja deixa molt poques empreses candidates. D'altra banda, hi ha và ries referències a permetre UTE's d'empreses, tampoc sembla dissenyat a mida per algú.
No sé si el preu mà xim de licitació be estigui tant ajustat que cap empresa de fora és vegi capaç.
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Nou gir de guió (Bones Festes!)
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... da-681361/
TMB declara deserta la licitació per construir 39 trens: l’oferta d’Alstom és “inadequadaâ€
Després de la polèmica pel veto inicial per la guerra de Palestina, la proposta econòmica no complia "amb les exigències tècniques i funcionals que establien els plecs"
Jordi Subirana
24/12/2025 14:20
24/12/2025 14:20
La fabricació de 39 trens per ampliar la xarxa de metro de Barcelona haurà d’esperar. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha declarat deserta la licitació, han confirmat fonts de TMB al TOT Barcelona. L’oferta pública va sortir amb un pressupost base de licitació de més de 321 milions sense IVA -més de 388 amb IVA- i finalment només hi va concórrer la multinacional Alstom, que té una fà brica a Santa Perpètua de Mogoda. TMB sosté que la proposta de l’empresa “no compleix amb les exigències que s’estableixen als plecs†i la considera “inadequadaâ€. En concret, les fonts consultades diuen que l’oferta econòmica no complia “amb les exigències tècniques i funcionals que establien els plecsâ€.
Des d’un inici, el concurs ha estat rodejat de polèmica perquè inicialment Alstom no s’hi va poder presentar perquè havia estat inclosa en la llista negra de Nacions Unides per tenir negocis als territoris ocupats de Palestina. El veto era en compliment d’una decisió de l’Ajuntament de Barcelona d’excloure de les licitacions públiques amb finançament municipal les companyies assenyalades per Nacions Unides. El requisit era d’obligat compliment per a TMB, ja que rep finançament del consistori a través de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Nova licitació
Ara, amb la licitació deserta, TMB haurà de convocar-la de nou. L’empresa metropolitana de transport subratlla que espera fer-ho com més aviat millor. Alhora, planteja escurçar “el termini de presentació d’ofertes perquè el retard sigui mÃnimâ€, expliquen des del servei de premsa de TMB. La licitació que ara s’ha tombat s’havia perllongat quatre mesos, des de l’agost.
Dels 39 trens que s’han de fabricar, 22 seran per al tram central de l’L9, que encara s’està construint. Els 17 restants seran per a les lÃnies convencionals: sis seran per a l’L1, tres per a l’L2, quatre per a l’L3 i quatre per a l’L4. La incorporació d’aquests combois ha de permetre millorar la freqüència de pas en totes les lÃnies. Se situarà en hora punta per sota dels tres minuts i mig, i en el cas de les lÃnies 1 i 5, que són les que tenen una ocupació més elevada, els trens passaran cada dos minuts i 15 segons (L5) i dos minuts i 38 segons (L1).
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... da-681361/
TMB declara deserta la licitació per construir 39 trens: l’oferta d’Alstom és “inadequadaâ€
Després de la polèmica pel veto inicial per la guerra de Palestina, la proposta econòmica no complia "amb les exigències tècniques i funcionals que establien els plecs"
Jordi Subirana
24/12/2025 14:20
24/12/2025 14:20
La fabricació de 39 trens per ampliar la xarxa de metro de Barcelona haurà d’esperar. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha declarat deserta la licitació, han confirmat fonts de TMB al TOT Barcelona. L’oferta pública va sortir amb un pressupost base de licitació de més de 321 milions sense IVA -més de 388 amb IVA- i finalment només hi va concórrer la multinacional Alstom, que té una fà brica a Santa Perpètua de Mogoda. TMB sosté que la proposta de l’empresa “no compleix amb les exigències que s’estableixen als plecs†i la considera “inadequadaâ€. En concret, les fonts consultades diuen que l’oferta econòmica no complia “amb les exigències tècniques i funcionals que establien els plecsâ€.
Des d’un inici, el concurs ha estat rodejat de polèmica perquè inicialment Alstom no s’hi va poder presentar perquè havia estat inclosa en la llista negra de Nacions Unides per tenir negocis als territoris ocupats de Palestina. El veto era en compliment d’una decisió de l’Ajuntament de Barcelona d’excloure de les licitacions públiques amb finançament municipal les companyies assenyalades per Nacions Unides. El requisit era d’obligat compliment per a TMB, ja que rep finançament del consistori a través de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Nova licitació
Ara, amb la licitació deserta, TMB haurà de convocar-la de nou. L’empresa metropolitana de transport subratlla que espera fer-ho com més aviat millor. Alhora, planteja escurçar “el termini de presentació d’ofertes perquè el retard sigui mÃnimâ€, expliquen des del servei de premsa de TMB. La licitació que ara s’ha tombat s’havia perllongat quatre mesos, des de l’agost.
Dels 39 trens que s’han de fabricar, 22 seran per al tram central de l’L9, que encara s’està construint. Els 17 restants seran per a les lÃnies convencionals: sis seran per a l’L1, tres per a l’L2, quatre per a l’L3 i quatre per a l’L4. La incorporació d’aquests combois ha de permetre millorar la freqüència de pas en totes les lÃnies. Se situarà en hora punta per sota dels tres minuts i mig, i en el cas de les lÃnies 1 i 5, que són les que tenen una ocupació més elevada, els trens passaran cada dos minuts i 15 segons (L5) i dos minuts i 38 segons (L1).
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Un cúmul de despropòsits, com sempre que els polÃtics es fiquen entremig.
Entenc que el que ha passat és que els polÃtics han obligat a fer un concurs en el qual només podia guanyar Alstom. I Alstom ha vist la jugada i ha posat el preu que li ha donat la gana.
Coses com aquesta passen quan els polÃtics es creuen estar per sobre del bé i del mal. PolÃtiques bonistes totalment desconnectades de la realitat. A veure com ho arreglen ara... suposo que ho acabarem pagant nosaltres, com sempre.
Entenc que el que ha passat és que els polÃtics han obligat a fer un concurs en el qual només podia guanyar Alstom. I Alstom ha vist la jugada i ha posat el preu que li ha donat la gana.
Coses com aquesta passen quan els polÃtics es creuen estar per sobre del bé i del mal. PolÃtiques bonistes totalment desconnectades de la realitat. A veure com ho arreglen ara... suposo que ho acabarem pagant nosaltres, com sempre.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: Nous trens per al Metro de Barcelona
Primer la queixa era que estava fet per a que guanyés CAF, després que estava fet per a que guanyés Alstom, ara és perquè no ha passat cap de les dues coses? I si apareix una empresa nova ens queixarem que no ha guanyat Alstom i els trens es fabricaran en un altre paÃs de la Unió Europea?
De moment la hipòtesi que sembla encaixar és que la licitació ja té un preu ajustat. 388 milions per 39 trens de 80 metres fan uns 124.000€ per metre de tren, pel que sembla està al voltant de la mitjana: https://transitcosts.com/rolling-stock-data/
De moment la hipòtesi que sembla encaixar és que la licitació ja té un preu ajustat. 388 milions per 39 trens de 80 metres fan uns 124.000€ per metre de tren, pel que sembla està al voltant de la mitjana: https://transitcosts.com/rolling-stock-data/

