Incidències ferroviàries a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
jgomezs
N7
N7
Entrades: 432

Re: Incidències ferroviàries a Catalunya

Entrada Autor: jgomezs » 13 març 2026, 23:14

Jo em preguntava el mateix. Fins que van obrir la línia Papiol - Mollet, aquest recorregut es feia pel túnel del carrer Aragó, oi? Més enllà del problema d'encaixar horaris i capacitat, quins eren els inconvenients?

unÀnec
N4
N4
Entrades: 75

Entrada Autor: unÀnec » 14 març 2026, 20:13

jgomezs ha escrit: 13 març 2026, 23:14 Jo em preguntava el mateix. Fins que van obrir la línia Papiol - Mollet, aquest recorregut es feia pel túnel del carrer Aragó, oi? Més enllà del problema d'encaixar horaris i capacitat, quins eren els inconvenients?
potser locomotores a combustió per les estacions de Barcelona. De totes maneres l'inconvenient d'escabre mercaderies per les vies de rodalies de la ciutat de Barcelona ja era motiu molt de sobres per desviar-los. Longitud, velocitat, soroll, seguretat, etc.

122-042-132
N9
N9
Entrades: 2091
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 14 març 2026, 21:50

jgomezs ha escrit: 13 març 2026, 23:14 Jo em preguntava el mateix. Fins que van obrir la línia Papiol - Mollet, aquest recorregut es feia pel túnel del carrer Aragó, oi? Més enllà del problema d'encaixar horaris i capacitat, quins eren els inconvenients?
La línia Papiol-Mollet és va construir bàsicament pels trens que transportaven restes radioactius de les centrals nuclears, sobretot de la de Vandellòs, per no passar pel centre de Barcelona, per sí hi podía haver una fuita o en cas de descarrilament o encalçament entre trens.

Aquest material és portava dins de contenidors especials cap a un cementiri situat a França.

Molt més tard és va començar a fer passar mercaderies i finalment és va utilitzar per rodalies amb la infrautilitzada i menystinguda R8. Salut!

122-042-132
N9
N9
Entrades: 2091
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 19 abr. 2026, 10:29

Un grup de participants a la protesta de Revoltes de la Terra contra ICL ha sabotejat la via del tren que porta la potassa des de Súria fins al Port de Barcelona. Ha estat a l'alçada de Callús, i en fer-ho han tallat també els accessos a la pujada del cementiri del poble i a la Rectoria de Godmar. Amb aquesta barricada impedien també el fàcil accés dels operaris per a arranjar els desperfectes.

El sabotatge a la via de la potassa va deixar sense internet els pobles de Súria a Solsona durant 6 hores

Durant aproximadament un centenar de metres les vies estaven plenes de formigó arrancat dels laterals de la via, i els cables elèctrics que corren coberts al costat dels rails estaven arrencats i cremant sobre l'asfalt del camí que puja al cementiri.

El tren de potassa que havia de sortir a les 4 de la tarda d'aquest dissabte de Súria per portar mineral cap a la zona portuària ja no ha pogut iniciar el recorregut per un sabotatge a la via. L'empresa minera ICL, que fa el trajecte per aquesta via que és propietat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, han aturat la marxa en ser advertits que s'havien escampat rocs a la via. L'acció podia propiciar el descarrilament del tren, el que ha aconsellat a l'empresa no deixar-lo sortir de les instal·lacions d'ICL a Súria.

Enllaç a la informació:

https://share.google/QJmB6aqJijgQBKE5K

https://share.google/PXkI2BDyyxy00kJqr

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”