rodalies renfe cornellà-castelldefels

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
anarres
N4
N4
Entrades: 45

rodalies renfe cornellà-castelldefels

Entrada Autor: anarres » Dijous 28/09/2006 9:16

Ahir es va fer públic un acord estat-generalitat d'inversió en millora de la xarxa renfe durant els propers 6 anys. Probablement tots en coneixeu les actuacions, així que no les repassaré totes.

Entre les que em semblen menys discutibles hi ha el desdoblament Montcada-Vic. En canvi no veig gens clar això de resoldre la mobilitat del Delta amb la nova línia Cornellà-Castelldefels de Renfe. Més que res perquè se suposa que els trens no s'aturaran a Cornellà sinó que arribaran al centre de Barcelona, i no veig els corredors actuals com per suportar una altra línia amb freqüències mínimament dignes. Sí, ja sé que quan tinguem el corredor AVE alliberarem dels llarg recorregut i Catalunya Express dels corredors barcelonins d'ample ibèric; però realment creieu que l'alliberament donarà per tantes alegries?



Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Ubicació: L'Hospitalet centre del centre

Entrada Autor: Gat_l-h » Dijous 28/09/2006 9:43

anarres ha escrit:Ahir es va fer públic un acord estat-generalitat d'inversió en millora de la xarxa renfe durant els propers 6 anys. Probablement tots en coneixeu les actuacions, així que no les repassaré totes.

Entre les que em semblen menys discutibles hi ha el desdoblament Montcada-Vic. En canvi no veig gens clar això de resoldre la mobilitat del Delta amb la nova línia Cornellà-Castelldefels de Renfe. Més que res perquè se suposa que els trens no s'aturaran a Cornellà sinó que arribaran al centre de Barcelona, i no veig els corredors actuals com per suportar una altra línia amb freqüències mínimament dignes. Sí, ja sé que quan tinguem el corredor AVE alliberarem dels llarg recorregut i Catalunya Express dels corredors barcelonins d'ample ibèric; però realment creieu que l'alliberament donarà per tantes alegries?
En el moment que s'alliberin les vies ibèriques d'altres sereis, i es reorganitzin les rodalies, i es reparteixin entre el tunel de Catalunya i el de Passeig de Gràcia, i, amb sort, la generalitat optimitzi serveis i horaris, serà possible encavir algun servei més. Tot és qüestió de voluntat, eliminar colls d'ampolla, i voluntat. L'estació de plaça Catalunya de FGC soporta moltes circuacions, deu estar al límit de capacitat, però funciona quasi com un rellotge. Jo crec que amb bona voluntat, renfe podria funcionar igual.



Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Dijous 28/09/2006 11:48

Entonces esta linea algún día será realidad?

Imatge



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 28/09/2006 12:46

Tal com han dit per la ràdio en conya, aquesta línia serà perquè en Montilla pugui anar a la platja xD



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 28/09/2006 12:51

Voldràs dir a la anar a la platya... :D



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dijous 28/09/2006 13:52

orique ha escrit:Voldràs dir a la anar a la platya... :D
?????

Que n'ho expliquin ....

on està la broma? O vols que ens riguem de tu pel teu accent.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dijous 28/09/2006 13:52

sequera ha escrit:
orique ha escrit:Voldràs dir a la anar a la platya... :D
?????

Que m'ho expliquin ....

on està la broma? O vols que ens riguem de tu pel teu accent.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 28/09/2006 13:54

Sols tinc una cosa que objectar:
)))2 )))3 ))) )))2
))) )))2 ))) )))2
)))3 ))) )))2 )))3
)))2 )))3 ))) )))2

Ara bé, em pregunto si el que faràn es allargar la R3, desviar la R1, o bé, crear una nova linia. A mí m'agrada més la idea de de el desviament de la R1. No sé que farán, pero m'agradaría la idea del soterrament del tren a Cornellà.



|Ethan|
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Sant Just Desvern
Contacta:

Entrada Autor: |Ethan| » Dijous 28/09/2006 14:29

El montilla viu a Sant Just així que no crec que aquesta línia li vagi molt bé. Per cert, a la parada del termòmetre que posa "la falguera" té alguna cosa a veure amb "torrablanca"? Tenia entès que volien fer passar aquesta línia per Torreblanca, entre els termes municipals de Sant Just, Sant Joan i Sant Feliu.

Gràcies



Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Ubicació: L'Hospitalet centre del centre

Entrada Autor: Gat_l-h » Dijous 28/09/2006 14:31

Ferrovi ha escrit: Ara bé, em pregunto si el que faràn es allargar la R3, desviar la R1, o bé, crear una nova linia. A mí m'agrada més la idea de de el desviament de la R1. No sé que farán, pero m'agradaría la idea del soterrament del tren a Cornellà.
Em preocuparia una mica que comencin a desviar linies que acaben a l'Hospitalet... es que veig a venir que si L'H deixa de ser terminal, gran estació infrautilitzada, terrenys cèntrics, recualificació, etc...

Espero que no, i això només sigui un hipotètic malson, però aquests de renfe, o adif, em fan por...´

Ara bé, per lògica, aquesta nova linia hauria d'enllaçar amb Barcelona, i seguir més enllà, però fins a on? Podriem enviar-la a l'Estació de França, com la nova R10?



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 28/09/2006 14:46

Gat_l-h ha escrit:Em preocuparia una mica que comencin a desviar linies que acaben a l'Hospitalet... es que veig a venir que si L'H deixa de ser terminal, gran estació infrautilitzada, terrenys cèntrics, recualificació, etc...

Espero que no, i això només sigui un hipotètic malson, però aquests de renfe, o adif, em fan por...
Que té de dolent que L'H tingui menys linies terminals? per a mi, no es el centre del món, existeixen altres ciutats, i assobre, recorda que si fan continuar les linies, tindríau més trens en direcció Castelldefels, i Martorell. Si teniu més andanes de lo normel, podeu fer tallers, o cubrir la zona per fer cotxeres.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 28/09/2006 14:49

Jo havia sentit a dir que seria la línia R3 la que aniria cap a Cornellà i Castelldefels. Potser es podrien crear serveis parcials La Garriga-Castelldefels :roll:

Per cert, hi hagi pau pel comentari que he fet del Montilla, que només era per distendir una mica l'ambient ;)



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dijous 28/09/2006 15:22

|Ethan| ha escrit:El montilla viu a Sant Just així que no crec que aquesta línia li vagi molt bé.

Els cales son els cales ;)

La veritat es que per anar a la platja no aniria malament aquesta linia, perque el "Castelldefels Platja" al vespre al estiu sembla stalingrado quan els nazis fugian dels sovietics, es encarra pitjor que port aventura, a mes a mes que collons cada cop la gent viu a fora de barcelona >:(


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 28/09/2006 15:53

Gat_l-h ha escrit: Ara bé, per lògica, aquesta nova linia hauria d'enllaçar amb Barcelona, i seguir més enllà, però fins a on? Podriem enviar-la a l'Estació de França, com la nova R10?
Bromeas? Debemos enviarla a la Estació de França! Tota línia nova haurà de passar pel túnel de Passeig de Gràcia, i per tant és lògic que s'aprofiti Barcelona Terme com a inici i final de recorregut. Ja sé que llavors ha de creuar vies a l'entrada o la sortida de Sants, però això es fa cada dos minuts a Pl. Catalunya FGC i no es mor ningú...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 28/09/2006 18:56

Platanito ha escrit:
Gat_l-h ha escrit: Ara bé, per lògica, aquesta nova linia hauria d'enllaçar amb Barcelona, i seguir més enllà, però fins a on? Podriem enviar-la a l'Estació de França, com la nova R10?
Bromeas? Debemos enviarla a la Estació de França! Tota línia nova haurà de passar pel túnel de Passeig de Gràcia, i per tant és lògic que s'aprofiti Barcelona Terme com a inici i final de recorregut. Ja sé que llavors ha de creuar vies a l'entrada o la sortida de Sants, però això es fa cada dos minuts a Pl. Catalunya FGC i no es mor ningú...
Tu mateix ho has dit, això només passa a FGC...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 28/09/2006 19:03

Aixó de perllogar la R3 ho veig mig necesari mig inecesari,el projecte és imprescindible peró el que no m'agrada és que sigui de RENFE,veig una línia amb massa estacions per fer-la de Renfe,jo proposo una altre cosa;que és perllogui la L5,encara que segons tinc entes,a Cornellà Centre l'estació està al nivell del carrer(bueno suterrat peró...no sé com explicar-lo :x ),o una altre cosa seria com veig que passa per Molí Nou ,que la L8 arribi a castelldefels Platja amb el traçat que volen fer,i el tram Cornellà-Sant Boi que sigui un tranvía.
Aixó sí,lo positiu sería un transbord a RENFE a Molí Nou. 8)
La veritat,m'agrada més el projecte de la L12.Una altra cosa que podien fer és recuperar aquest projecre peró amb la L6,és a dir,una línia Catalunya-Reina Elisenda-Castelldefels recuperant l'antic traçat de la L12(Sàrria-Castelldefels)péró amb la L6.
A més,la línia castelldefels-Cornellà sembla més una línia de metro,i no de rodalies,perque ha de ser de renfe?
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 28/09/2006 19:06, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 28/09/2006 19:28

Aquest projecte s'ha canviat 50 mil vegades. La darrera solució que havia sentit (abans de que diguessin altre cop que ho faria renfe) era que es faria un ramal de la línia Llobregat-Anoia des de Sant Boi.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dijous 28/09/2006 21:13

fantito ha escrit:La idea de la línia de Cornellà a Castelldefels es per substituir l'enllaç de Gornal que es perd amb l'entrada de l'AVE a Barcelona. L'enllaç entre les línies de Vilanova i Vilafranca es vital per resoldre eventuals incidències.
el enlace del gornal no se pierde con el AVE....de hecho está totalmente operativo y eso que las obras las tiene a pie de via...

Ahora lo utilizan los mercancias de salen de can tunis hacia castellbisbal. En cuanto esté operativo el nuevo ramal de mercancias, es cierto que dejará de ofrecer servicio a los mercancias, ya que el ramal desde la general en can tunis, será cortado para la construir la LAV y la base de mantenimento de trenes de alta velocidad.

Cuando soterren la linea de vilanova, dejará de existir el viaductor y el ramal del gornal.

Digo yo...aunque todo puede ser.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/09/2006 22:11

La línia del Carlos L'Hospi serà així? perquè es bona pensada, va a llocs que necessiten tren, com al campus de l'UPC a Castelldefels, ben pensat.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 28/09/2006 22:57

Hola,

Ciertamente la línea ferroviaria que salia de Barcelona hacia Vilanova por el corredor del sur del Llobregat no servía prácticamente a nadie saliendo por Gornal y Bellvitge, zonas ya servidas mucho mejor por el metro. El corredor entre BCN y Castelldefels era completamente erróneo, sin cobertura interesante alguna, sin pasar por las poblaciones ni servirlas y completamente extrañísimo.

De esta otra forma y si se efectúa lo que primero se llamó L12 de modo que sean cercanías, el tema supondrá un acierto y se llevará la línea justo a donde se debe llevar, a Cornellà, punto desde el cual después se podría hacer pasar por cualquiera de las dos grandes avenidas por las que a cualquier cerebro más o menos en su sitio se le ocurrirá algún día que han de pasar las cercanías.

El tema es... de Castelldefels hasta Cornellà, vale, pero ¿a qué parte de Cornellà quieren llevar esta línea que ahora sí, servirá mejor al corredor del sur del Baix? Ferrovi, te necesitamos de corresponsal infiltrado, hay que descubrir qué leches pretenden.

;)

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”