Locals o Rodalies Valls-Reus per Plana. Es Faràn Algun Día?:
-
- N5
- Entrades: 82
- Ubicació: L´Hospitalet.
Locals o Rodalies Valls-Reus per Plana. Es Faràn Algun Día?:
O jo m´equivoco (nó soc de la zona), o dues ciutats properes e importants com Valls i Reus nó en tenen pas cap servei de trens que les uneixi, quan sería fàcil fer-ho vía Plana-Picamoixons.
Si no m'equivoco hi ha un Regional que recorre el circuit entre Sant Vicenç de Calders, Valls, Reus i Sant Vicenç.
El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7260
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sempre he cregut que la franja costanera de Catalunya hauria de tenir nuclis de rodalies encadenats de la següent manera:orique ha escrit:El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
Rodalies Girona:
Figueres - Maçanet-Massanes
Rodalies Barcelona:
Maçanet-Massanes - Sant Vicenç de Calders
Rodalies Tarragona:
Sant Vicenç de Calders - L'Hospitalet de l'Infant
Sobre aquesta base de rodalies, caldria que hi hagués un servei de trens regionals que donés temps de viatge ràpids en distàncies llargues parant només a les estacions principals de cada nucli i prolongant el seu servei des de Portbou (on s'encadenaria amb els regionals de la SNCF) fins Tortosa (on s'encadenaria amb els regionals de València)
A més, tota l'àrea hauria de funcionar sobre un sistema de zones
Totalment d'acord. Així no hi hauria solapaments inútils i s'evitarien aquells trens amb moltíssimes paredes on trajectes mitjans es poden fer eterns.wefer ha escrit:Sempre he cregut que la franja costanera de Catalunya hauria de tenir nuclis de rodalies encadenats de la següent manera:orique ha escrit:El problema de crear un nucli de Rodalies a Tarragona (i a Girona) és que se solaparia amb el nucli de Barcelona.
Rodalies Girona:
Figueres - Maçanet-Massanes
Rodalies Barcelona:
Maçanet-Massanes - Sant Vicenç de Calders
Rodalies Tarragona:
Sant Vicenç de Calders - L'Hospitalet de l'Infant
Sobre aquesta base de rodalies, caldria que hi hagués un servei de trens regionals que donés temps de viatge ràpids en distàncies llargues parant només a les estacions principals de cada nucli i prolongant el seu servei des de Portbou (on s'encadenaria amb els regionals de la SNCF) fins Tortosa (on s'encadenaria amb els regionals de València)
A més, tota l'àrea hauria de funcionar sobre un sistema de zones
Ja de pas, el nucli gironí el faria arribar a la frontera (de Girona a Portbou si no m'equivoco són uns 70 km). El mateix per Tarragona, es podria fer arribar fins a Tortosa i Ulldecona (reobrint el tram Tortosa - Freginals
)

Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud és una línia regional (penseu que a excepció de la C3, les de BCN tenen més distància però realment es podrien tallar en dues parts d'uns 50 km aprox).

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Doncs... R-1 Maçanet Girona i R-2 Girona Portbouaarongilp ha escrit:Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud és una línia regional (penseu que a excepció de la C3, les de BCN tenen més distància però realment es podrien tallar en dues parts d'uns 50 km aprox).

Amb això hi estic d'acord, però jo diria més:
C-1 -> Maçanet - Figueres
C-2 -> Girona - Portbou.
I en el tram comú, doble freqüència (30 minuts seria l'ideal).
C-1 -> Maçanet - Figueres
C-2 -> Girona - Portbou.
I en el tram comú, doble freqüència (30 minuts seria l'ideal).

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7260
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
La lògica diu que ningú hauria de fer la totalitat de la línia, i gual que normalment ningú fa la totalitat d'una línia de metro o d'una de bus.aarongilp ha escrit:Però és que des de Maçanet-Massanes fins a la frontera n'hi ha ben bé 100, i una línia de rodalies de 100 km. de longitud
Per això estan els regionals que han de circular per la mateixa línia, i que han de tenir horaris suficientment coordinats per poder permetre correspondències amb els rodalies de manera senzilla a les estacions pincipals.
La lògica diu que hi ha molts guiris que intenten transbordar a Maçanet per pujar fins a la frontera. Igualment, la meva segona idea és millor en un altre aspecte. Entre Girona i Figueres hi ha força més demanda que entre Figueres i Portbou i entre Girona i Maçanet. Aquest trams sobrers, complementats amb els regionals (que entre Girona i Figueres només pararien a Flaçà, els CEX no hi pararien), donarien igualment bones freqüències.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Si i no. Se suposa que si, però sempre hi haurà qui vulgui anar de Maçanet a Colera (per dir algo)...

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ja. I jo vaig fer un cop un Gelida - Valls i vaig haver de trasbordar a Sant Vicenç de Calders... 

Jo conec gent que ha anat alguns cops de Terrassa a Torredembarra fent el transbordament a St. Vicenç de Calders...

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Pel que fa al quilometratge tampoc seria excessiu el d'una línia de rodalies Massanet-Portbou. La R1, R2 i R4 barcelonines han de sobrepassar els 125 km llargament.
Que no em llegiu??? Ja he dit abans, que en aquestes línies (la C1 no passa de 100 km) la movilitat és bàsicament des d'un punt determinat de la línia a Barcelona. En el cas de la rodalia Gironina, tot i que en certa manera això també es compliria, jo veig més possibilitats de gent que pugi abans de Girona i baixi després.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N5
- Entrades: 82
- Ubicació: Reus
hospitalenc,
Entre Reus i Valls no hi ha cap servei directe de trens. El problema rau a la Plana-Picamoixons, on el maquinista hauria de canviar cada vegada de cabina i canviar-lo de sentit. S'entèn, no?
Entre Reus i Valls no hi ha cap servei directe de trens. El problema rau a la Plana-Picamoixons, on el maquinista hauria de canviar cada vegada de cabina i canviar-lo de sentit. S'entèn, no?
hospitalenc ha escrit:O jo m´equivoco (nó soc de la zona), o dues ciutats properes e importants com Valls i Reus nó en tenen pas cap servei de trens que les uneixi, quan sería fàcil fer-ho vía Plana-Picamoixons.
-
- N5
- Entrades: 82
- Ubicació: L´Hospitalet.
Nó, perdoneu, pero no ho entenc.....donar com a insoluble fer un servei, perque el maquinista a de imvertir la marxa es absurd. Algun minutet mès de temps concedit, i llestos. Tampoc sería la L-1 del Metro de Barcelona, no hi haurà un servei cada tres minuts i mig.
Per cert, que crec que un parell d´UTs. Cívies de dos cotxes, sería el material mès adïent per a fer-ho.
Per cert, que crec que un parell d´UTs. Cívies de dos cotxes, sería el material mès adïent per a fer-ho.
És que no és només un canvi de cabina. A l'estació de Picamoixons no hi ha cap via que permeti enviar un tren cap a Reus o cap a Valls, per tant cal que el tren surti cap a Montblanc per fer la maniobra de canvi de via.