uriol108 ha escrit:Es possible comprar bitllets de TGV de Barcelona - Paris - Londres ? encara que sigui canviant d'estació a Paris ? o tinc que comprar bitllets per separat BCN - Paris i Paris - Londres amb l'Eurorail ?
Surt més car que l'avió el TGV ? O potser seria millor fer nit a Paris i fer la resta del recorregut el dia seguent ?
quantes hores en total de recorregut + transbordament, metro a paris, etc. serien en total ? més d'1 dia ?
Sí que pots comprar un billet combinat (*) Barcelona-Londres, ho pots buscar a
Voyages SNCF. Tot i que jo et recomano que busquis Barcelona-Perpinyà i Perpinyà-Londres per separat, potser et surt més barat i val la pena haver de canviar de seient o de cotxe a Perpinyà.
El viatge total seria de poc més d'11 hores:
Barcelona-Sants (09h20) - Paris Gare de Lyon (15h53)
Paris Gare du Nord (17h58) - London-St Pancras (19h39 hora britànica)
A París, per anar de la Gare de Lyon a la Gare du Nord has d'agafar el RER D, són dues parades, temps de trajecte 9 minuts i tens un tren cada 5 minuts. L'estació del RER Gare de Lyon és subterrània i està just al costat de l'estació on arriba el TGV, i el mateix per a l'estació del RER a la Gare du Nord. Ara bé, has d'arribar a la Gare du Nord uns 45 minuts abans de l'hora de sortida de l'Eurostar (30 minuts com a molt tard), ja que cal fer el check-in i el control de DNI/passaport i equipatges, com als avions, ja que el Regne Unit no forma part de l'espai Schengen. I preveient un possible retard del TGV, jo posaria un marge d'almenys 1h30min entre l'hora d'arribada teòrica a la Gare de Lyon i la sortida de la Gare du Nord.
Per agafar el RER has de comprar un bitllet t+ que costa 1,70 euros.
I sincerament, a no ser que vulguis agafar expressament l'Eurostar, la manera més barata d'anar de Barcelona a Londres és l'avió, i per suposat, la més ràpida.
(*) Realment no és un billet combinat, són dos billets separats però a la pràctica els pots comprar al mateix temps.👍0👎0