437.001 ha escrit: 15 jul. 2021, 04:11
No, no esperava res en particular, conec la zona, però ni de bon tros tant com tu que hi vius.
L'únic dubte que tinc és: quins són els pros i els contres de parar a Sant Boi i els de fer-ho a Molí Nou?
Jo no sóc expert sobre quin enllaç és millor. L'únic que puc donar és la meva opinió
El pro de parar a Sant Boi és que apart d'arribar el nucli urbà, enllaça amb la L8 i la resta de serveis del FGC Llobregat Anoia. La contra seria com podria fer-se el túnel o el recorregut allà malgrat ser de menor distància que de Cornellà Centre fins a Sant Boi, perquè tenim els camins del riu i el propi riu.
El pro de Molí Nou es nul, perquè faria exactament el mateix que ja faria l'enllaç a l'estació de Sant Boi exceptuant que no paren tots els trens d'FGC, potser el traçat per fer un túnel allà sigui "una mica més fàcil", però no veig competitiu que per carretera i on pasa el bus del centre de Cornellà al centre de Sant Boi, ho faci per el centre de Cornellà i per un barri més de Sant Boi, ja que faria una volta absurda i no idònea per un servei de rodalia, i a més a més no veig bé que es faci un tren des del centre de Cornellà a un barri de 9.000 o 10.000 habitants sempre i quan el recorregut sigui similar al d'una carretera que connecti allà, però no ho és. I la contra és el traçat particular que he vist en plànols (poc fiables) de Molí Nou fins a Cornellà que fa voltes particulars.
Jo faria el traçat de Rodalies enllaçant per Sant Boi tal com AMB ho mostra i tal com Foment ho ha pensat, i per Molí Nou faria un altre cosa, bé podrien allargar la L12 fins a Sant Boi connectant-la amb la nova línia de Rodalies i així connecta als barris més densos com Marianao passant per l'estació de Molí Nou enllaçant-la.
👍70👍0👎0