Jordi Freixas ha escrit:
No, a veure... connectant la línia directament amb Puigcerdà representa un camí bastant més curt, i a més, t'estalvies el traçat sinuós del tram Ribes de Freser - La Molina. A més, dónes la possiblitat d'instal·lar alguna estació o baixador a zones per on actualment no hi ha tren.
Si total, si fem arribar el tren a Puigcerdà, s'haurà de fer un traçat sinuós, igual que la línia actual, que siguin diferents línies no varien la cota a la que està aquesta vila, que crec recordar, que era la població a una cota més alta de Catalunya.
Jordi Freixas ha escrit:
Jo també ho he pensat això de connectar-ho amb Andorra. Però és que precísament, una transformació de la via a ample UIC + allargament a Puigcerdà + ramal a Andorra, no ha de servir precísment per crear cap embut al Llobregat; ha de servir per tenir unes conexions que permetin connectar Puigcerdà i/o Andorra, tant amb Barcelona, com amb Lleida o Girona per mitjà de l'Eix Transversal Ferroviari.
No, no, no servirà per crear un embut, l'embut serà la conseqüència de fer tants ramals, i llavors haurem de resar perquè la demanda sigui tant insignificant, que no s'hagin de posat més de dos trens per hora, ja que col·lapsariam el tronc central de la línia, encara que tingui quatre vies.
Lluita1714 ha escrit:
Recordo per enèssima vegada que el que aquí s'està parlant és de la reconversió a UIC de la Llobregat-Anoia; que és possible fer-ho sense que resulti de lluny tant complexe com ho pot resultar reconvertir la resta de la xarxa ferroviaria catalana d'ample ibèric.
És veritat que ens hem desviat una mica del tema, tot ha començat perquè en el meu pla vaig posar un parèntesi al final que deia el que creia convenient per a la línia, potser s'ha de crear un nou fil, per a plans d'ampliació de la línia, però en un futur molt llunyà, perquè tots coincidim que el primer pas ha de ser Berga, i d'aquí a que es faci...
Respecte la dificultat de conversió de la línia estic en desacord: a la Llobregat-Anoia, s'haurien d'elevar andanes, reduïrles una mica per deixar espai a les vies (no sé pas si hi cabrien, si realment hi caben, retiro aquesta darrera part) i no contents amb això, cavar més túnels si realment es vol fer altres dues vies al tronc central per a les línies semi-directes.
👍0👎0
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.