A més d'estar parat 10 minuts al mig de la variant esperant a que es creués un Talgo, vaig poder veure que l'encreuament es fa a uns 2 o 3 km de l'inici del tram de via única que connecta amb Vila-Seca. Podria ser que el canvi d'agulla per passar de la via mar a l'interior estigués tant lluny del ramal?? M'explico: en sentit sud, un cop t'incorpores a la variant, fas aquests 2 o 3 km per la via de la banda mar, quan normalment es faria per la via de la banda interior. Trigues molt en cambiar de via. De baixada em va sorprendre tanta estona per la via de sentit contrari però no en vaig fer cas, però a l'encreuament de la pujada ho vaig veure més clar.
No seria més normal (i de fet lo habitual) haver fet un canvi de via a pocs metres de l'entrada al ramal de via única?? Em sembla una manera molt tonta de fer perdre temps de viatge (si no era prou tonto no fer doble via per aquest ramal de 2 km. Un cop ja has gastat 700M no crec que vingui d'aquí). De fet, m'agradaria preguntar si algú més s'ha donat compte o sap algo en relació a això, perquè crec que la magnitud de la "chapuza" és major encara del que pensàvem.