Des d'un bon començament, s'ha parlat de pagar les samarretes abans de fer-les, per evitar el desgavell de l'any passat.
Recordem que, al desembre (gairebé mig any després d'haver-les fet) en Mortadel·lo es va trobar amb unes quantes samarretes excedents, i de la mida més incòmoda per vendre (XXL), producte de diverses equivocacions entre mides, malentesos, gent que es va tirar enrere, o que no va recollir-les mai, etc.
Finalment, vam acabar venent les últimes samarretes dins d'un 1000 (romàntic detall) el dia del primer comiat, entre algú que va venir nou aquell dia i l'hi vam acabar "encolomant", una extra que em vaig quedar jo per regalar-l'hi a un amic, etc. 5 o 6 mesos més tard, el Mortadel·lo va poder acabar amb aquell petit "malson" que, per acabar d'adobar-ho, li estava suposant 60 o 80 € de pèrdues, fins que les va poder vendre (tot i que, ves a saber, potser a l'eBay les podria vendre actualment com a vintage per 30 € cadascuna...)
Si adoptem l'estratègia completament oposada, no fer les samarretes fins que tothom estigui segur del que vol i ho pagui, ja os puc assegurar que no les tindrem fins al juliol... del 2008.
Terme mig que proposo:
1 - Trobar on fer-les amb una qualitat acceptable (si no tenim més propostes, això ens porta a ajornar aquest pas fins que en JaMiRo! tingui disponibilitat)
2 - Obtenir un pressupost, amb realisme, sabent que la tarifa que ens acabaran aplicant serà segurament la de "fins a 25 samarretes"
3 - Si, per exemple, ens surt un preu aproximat de 20 € per samarreta, fem llista de sol·licitants, unitats i mides, que es comprometin a pagar aquest preu aproximat, i el marge d' 1-2 € extra que pugui donar-se si després en comptes de 25 es fan 23 i surten més cares, etc.
4 - Qui s'encarregui d'encarregar-les (visca la redundància) dóna un número de compte, i l'ingressem allà els, per exemple, 20 €
5 - Un cop passat un termini prudencial (prèviament anunciat) s'encarreguen les samarretes per les quals s'ha fet l'ingrès, ni una més, ni una menys.
6 - S'obtenen les samarretes, quedem un dia per a repartir-les (i beure una orxata), pagar l'1-2 € extra que pugui resultar, etc. Evidentment, aquí haurem acabat amb el problema dels deutes, perquè algú que hagi pagat 20 € per una samarreta no voldrà deixar de recollir-la per no pagar-ne 1 o 2 € més. I, si així fos, al "productor" no li ha costat 20 o 22 € que ha de recuperar, sinó l'1-2 € "extra" respecte als 20 que havia avançat el pressumpte comprador.
7 - Si sobren calers, que serveixin perquè la seva samarreta li surti gratis al "productor", o vagin com a humil contribució pel manteniment dels servidor fotracatencs.
👍0👎0