bigcoaster ha escrit:Don Ramón, a veure, ja t'he dit que em sembla molt bé que es faci un tramvia, i mira utilitzaré el teu exemple: si dónes pa però no és suficient i després hauràs d'acabar comprant bistec igualment (perquè no hi ha cap altra alternativa en aquest cas), digues-li visió de futur o previsió però jo el que faria és comprar directament el bistec i estalviar-me el pa.
El problema es que no hay dinero para bistec. Ni ahora, ni luego. Tal vez en 20 años, si el paro baja del 10%. Para cuando haya dinero para bistec, si no has comprado pan te mueres de hambre.
bigcoaster ha escrit:El túnel de Viladecans a Sant Boi l'he calculat en línia recta amb el google earth i em donava això. Passa una mica per sota de la muntanya però no crec que sigui rellevant si es fa una corba oberta amb una mica de desmunt. Si féssim aquesta corba la distància seria encara més llarga per superfície.
Ok. Pero queda el tema de las expropiaciones a los payeses
bigcoaster ha escrit:Una altra cosa, això dels transports d'aportació està realment bé quan la xarxa és bona, cosa que aqui no és el cas, i per tant, una persona de Viladecans que vulgui anar a Gràcia per exemple haurà de fer: caminar>tramvia>tren>metro>caminar i això no surt rendible en una zona on l'ús del vehicle està tan estés, ja que a aquesta persona li serà més ràpid fer cotxe (des del pàrquing)>caminar des de l'aparcament a la feina. Per aconseguir això s'hauria de tenir una bona xarxa, i ràpida, que fes més rendible fer aquests transbords que agafar el cotxe directament.
No estoy para nada de acuerdo. Para empezar, yendo en coche a Gràcia te vas a volver loco buscando donde aparcar, o sino te dejas un buen dinero aparcando. Luego, tener que hacer dos trasbordos para un trayecto suburbano no me parece exagerado. Con una buena frecuencia y coordinación haríamos:
5-10 minutos hasta el tranvía
5 minutos de espera (promedio con frecuencia de 10 minutos)
10 minutos de tranvia
5 minutos hasta el tren (asumiendo una cierta coordinación y buena frecuencia de tren)
25 minutos de tren (desde Gavà hasta Pg. de Gràcia)
5 minutos hasta el Metro
5 minutos de Metro hasta Fontana
El total sería una hora (y cinco minutos si te queda lejos el tranvía) para ir de Gavà o Viladecans hasta Gràcia. No es un tiempo nada malo de puerta a puerta. Yo hago de BCN a Terrassa una hora y media puerta a puerta (una hora y cuarto si fuera justo al lado de la estación), y Terrassa esta bastante bien comunicada. La prolongación de FGC como mucho me reducirá 10 o 15 minutos de tiempo de trayecto, es decir una hora y cuarto puerta a puerta.
La verdad no sé cuanto se hace puerta a puerta de Gavà a Gràcia en coche, yo no tengo coche, pero según Google salen 45 minutos, y a eso habría que sumarle desde/hasta aparcamientos, y el tiempo perdido en buscar donde aparcar.
bigcoaster ha escrit:Ah, el que dius de que a Anglaterra són més desenvolupats i tot això ja ho tenia en compte, simplement és una proporció. Quan aqui fem una obra de 2000 milions ells n'estan fent dues de 8000 milions. Era perquè veiessis que les grans obres s'han de fer amb previsió de futur, no ara de cop i volta perquè hi ha demanda. O sigui, tu dius: "tenim demanda, doncs fem un tramvia que es baratet, i mig-solucionem el problema." I jo et dic: "fem una inversió més gran i solucionem el problema pels següents 50 anys".
¿Y con que dinero quieres hacer esa inversión? ¿Te has olvidado de La Sagrera, la L9, La Torrassa, el tren al Aeropuerto, Rodalies en general,...? No se trata de hacer "algo baratito", se trata de hacer el máximo que realísticamente sea posible. Para baratito, ahora tenemos buses, yo propongo un tranvía porque ya eso nos costaría buen dinero, es probablemente lo máximo a lo que puede aspirar esa zona en los próximos 20 o 30 años!
bigcoaster ha escrit:És la mateixa situació que si punxes la roda d'un cotxe i dius: "vaig més lent però m'estalvio diners" però a la llarga et sortirà més car que haver canviat la roda quan la vas punxar que haver seguit un temps a mig gas.
La cosa es que no tienes dinero para un neumático, aunque te pongas de cabeza. ¿Que puedes hacer entonces? ¿Vas a sacar un préstamo donde los intereses te desangrarán AÚN MÁS que el mayor gasto en combustible? Como mucho puedes llevarlo a la vulcanizadora para que parchen la rueda, que será un apaño que funcionará, barato, y te evitará esos costes añadidos que sugieres, aún si no es la mejor solución posible.
👍0👎0