Pàgina 8 de 8

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Dilluns 07/01/2019 12:15
Autor: tarragona68
Bon día

Un xoc entre sis vehicles provoca nou quilòmetres de retenció a la Ronda de Dalt

Nou quilòmetres de retenció a la Ronda de Dalt de Barcelona

Cues quilomètriques al Vallès Occidental

Publicat: Dimecres 08/09/2021 10:17
Autor: Guigui
Fins a 40 km de cua a l'AP-7, la B-30 i la C-58 per l'incendi d'un camió a Sant Cugat del Vallès
Importants retencions aquest dimecres al matí per la retirada del vehicle que va cremar dimarts
https://www.ccma.cat/324/un-incendi-dun ... a/3116889/

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Divendres 10/06/2022 12:43
Autor: genissimon
Diari de Girona, 10 de juny de 2022 ha escrit: Té solució l’AP-7?
La Generalitat aspira a suavitzar la situació amb més carrils addicionals i una assistència més àgil per retirar vehicles accidentats
[...]

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Divendres 10/06/2022 19:47
Autor: UT440_132M
La solució és, una vegada més, potenciar el ferrocarril com a mitjà de transport, especialment per les mercaderies que creuen la península, i deixar l'autopista pel trànsit local. Però al lobby automobilístic (i a molts polítics d'aquest país), no li interessa.

Lobby del camió

Publicat: Divendres 10/06/2022 21:29
Autor: Javi M
Quan encara no havien acabat de retirar el camió accidentat, circulava en sentit Girona i vaig poder veure en directe l'embús en els carrils del sentit contrari.

Dels tres carrils que té l'autopista, dos d'ells estaven ocupats pràcticament exclusivament per camions. Literalment, més de 60 km de camions en fila india, 30 km per carril.

Per no mencionar que l'accident va ser causat precisament per un camió.

Des de Castellbisbal tenim una infrautilitzada infraestructura ferroviària paral·lela a l'AP-7, i la solució que els hi ve al cap és contruir més carrils a l'autopista?

Re: Lobby del camió

Publicat: Divendres 10/06/2022 23:36
Autor: albert28
Javi M ha escrit: Divendres 10/06/2022 21:29

Per no mencionar que l'accident va ser causat precisament per un camió.

Des de Castellbisbal tenim una infrautilitzada infraestructura ferroviària paral·lela a l'AP-7, i la solució que els hi ve al cap és contruir més carrils a l'autopista?
Em comenten que va ser un cotxe es va creuar de cop davant el camió. I va provocar que l'esquivés provocant l'accident. I així amb la majoria d'accidents.

Només cal circular una mica per la zona de El papiol - Vallès per veure la quantitat d'imprudencies que es fan i els pocs accidents que es produeixen.


Nota: un camió no frena igual que un cotxe i arrastra pes al darrera, per tant si la tractora frena en sec, el pes arrastra el camió.
Calen controls via helicòpters i multes.

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Dissabte 11/06/2022 18:36
Autor: França451
Completamente de acuerdo, hace falta poner más frecuencia en la R8, prolongarla o mejorar sus enlaces con R2 y Regionales, o con R4. Y dejarse de colapsar aún más la AP-7, por hacer el embudo más grande, no deja de ser un embudo en la parte estrecha. Mas R8, mas R8 y más R8, que da pena ver la línea de tren paralela a la autopista todo el tiempo, la autopista colapsada y la línea de tren cogiendo telarañas o viendo pasar mercantes. Las empresas de mercantes que aflojen un poco la pasta y dejen sitio a más trenes. Y por mí, los apeaderos de Rubí y Sant Cugat, que los dejen donde están, que pongan mejores conexiones por bus con FGC y se gasten el dinero en poner más trenes, aumentar la frecuencia a un tren cada 15 minutos, abrir Baricentro, acabar de abrir la santa Riera de Caldes, que lleva ya siglos acabada y va a ser como Mirasierra en Madrid, que estuvo terminada y dos años hasta inaugurarla. Menos cuento chino y una R8 más eficaz!!!!! La AP7 dejémosla como está, que encima a partir de La Roca tiene la C-35 como alternativa, y la N351, y por la zona hacia Tarragona, la N340 y para más Inri, en la zona de Tarragona, una A7. Tres rutas paralelas para que todos acaben yendo por la AP-7 y los trenes con frecuencias de mierda. Que dejen de tomarnos por tontos y promocionen el transporte público de una vez!!!!!!

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Dijous 20/07/2023 11:11
Autor: genissimon
Diari de Girona, 19 de juliol de 2023 ha escrit: Cues de 12 quilòmetres a l'AP-7 per la pèrdua de la càrrega d'un camió que transportava automòbils
El vehicle ha quedat mig bolcat i ha perdut gasoil
L'accident ha obligat a tallar dos carrils a Fogars de la Selva
[...]

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Divendres 27/10/2023 9:26
Autor: genissimon
Regió-7, 26 d'octubre de 2023 ha escrit: La picaresca dels turistes de la Cerdanya per evitar cues a la C-16 indigna el Berguedà: "Ens col·lapsen els pobles"
Els alcaldes reclamen mesures per evitar una situació que s'agreuja a la tardor i a l'hivern
[...]

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Divendres 27/10/2023 14:27
Autor: campbell
Potser la "picaresca" és el robatori a ma armada del peatge del túnel del Cadí, no?

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Divendres 27/10/2023 14:37
Autor: campbell
Bé, potser patino.

No sé si desde la mateixa c16 hi ha una altre carretera que eviti el túnel...

Ja posats a alternatives, qui vulgui Puigcerdà que agafi la c17 fins a Ripoll i allá mamar-se la n260 (un roller coaster molt chupi guay)

O a Andorra agafar la A2 fins a Jorba i pujar per Calaf i Ponts i tirar cap a La Seu d'Urgell.

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Divendres 27/10/2023 14:40
Autor: campbell
Però vec doncs que realmente és més el tema de evitar les "cues". Aquï poc hi podem fer. Tothom vol arribar depressa i ens la suda el reste..

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Dissabte 28/10/2023 0:43
Autor: UT440_132M
campbell ha escrit: Divendres 27/10/2023 14:27 Potser la "picaresca" és el robatori a ma armada del peatge del túnel del Cadí, no?
No pas. L'única alternativa propera es el Coll de la Creueta, entre la Pobla de Lillet, i la Molina, i tot i que es una carretera al meu parer, molt bonica de fer, si t'agrada conduïr, per molts es un bon tràfec. Especialment pel turista que utilitza el túnel del Cadí per accedir a la comarca de la Cerdanya, o Andorra.

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Dimarts 13/02/2024 9:08
Autor: genissimon
Regió-7, 12 de febrer de 2024 ha escrit: L'entrada nord a Guardiola de Berguedà queda tancada els diumenges a la tarda per evitar trànsit a dins el poble
El tall és una mesura que s'adopta per garantir la seguretat, com la nova senyalització de la Rodonella
[...]

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Dijous 28/03/2024 12:57
Autor: genissimon
Regió-7, 28 de març de 2024 ha escrit: Trànsit situa la C-16 com un dels punts calents del dispositiu de Setmana Santa
L’entrada nord de Guardiola de Berguedà es tancarà per evitar el pas alternatiu a l’Eix del Llobregat
[...]

Re: Retencions a les carreteres

Publicat: Dimarts 06/05/2025 9:07
Autor: genissimon
Diari de Girona, 4 de maig de 2025 ha escrit: Santa Cristina d'Aro s'afarta que els cotxes que tornen de la Costa Brava col·lapsin el poble i només deixa entrar veïns
L'Ajuntament demana a Trànsit que busqui solucions per evitar que els vehicles surtin de l'autovia per fer drecera

Xavier Pi / ACN
Santa Cristina d'Aro04 MAI 2025 13:34
Actualitzada 04 MAI 2025 16:20

L'Ajuntament de Santa Cristina d'Aro s'ha afartat que els cotxes que tornen de la Costa Brava col·lapsin el poble. Quan la C-31 va carregada i s'hi creen cues, molts vehicles passen per dins el municipi pensant-se que faran drecera, i això crea embussos que duren hores. Per això, com a mesura de pressió, la Policia Local ha muntat controls a les entrades i sortides i només deixa entrar-hi els veïns o aquells qui tinguin una causa justificada. La resta de cotxes han de girar cua i tornar-se'n cap a l'autovia. L'alcalde, Josep Xifre, demana a Trànsit que s'impliqui i busqui solucions perquè la situació es repeteix quan hi ha operacions tornada i durant tots els caps de setmana d'estiu.

"Si va cap a Barcelona, ha de tornar a agafar l'autovia; la circulació per dins el poble està restringida arran de l'operació tornada per garantir la seguretat de pas dels serveis d'emergència". És la frase que una vegada i una altra han repetit els agents de la Policia Local de Santa Cristina d'Aro al llarg del matí. En aquest control, situat en una de les rotondes del poble, s'ha col·locat una barrera amb una frase clara: 'Accés restringit. Pas exclusiu veïns'.

Santa Cristina d'Aro s'ha afartat que l'interior del poble es col·lapsi cada vegada que els cotxes tornen des de la Costa Brava. És una situació que s'allarga des de fa temps, i que es repeteix quan hi ha operacions tornada o durant els caps de setmana d'estiu. Perquè molts vehicles -també fent cas del GPS- travessen el poble per fer drecera quan l'autovia C-31 acumula cues.

El remei, però, acaba essent pitjor que la malaltia. "Els cotxes no hi guanyen res passant per dins el municipi, al contrari, perquè quan han de tornar-se a incorporar a l'autovia encara es creen més cues", lamenta l'alcalde, Josep Xifre. A més, a això s'hi suma també que, un cop a la C-31, a escassos metres hi ha un radar -que no funciona- i que, tot i això, crea "un efecte acordió", concreta Xifre, perquè contribueix a crear embussos.

L'Ajuntament explica que fa temps que parla amb el Servei Català de Trànsit perquè trobi solucions, però que no n'han obtingut. L'anterior govern ja va intentar dissuadir el trànsit de pas posant rètols per impedir que travessessin el poble, i fins i tot amb unes targetes que identificaven els veïns, però res d'això ha funcionat.

Per aquest motiu, l'actual ajuntament ha decidit passar a l'acció. I com a mesura de "protesta i reivindicació", després que la situació es repetís per Setmana Santa, aquest diumenge la Policia Local munta fins a sis punts de control a les entrades i sortides del municipi, on tan sols deixen passar els cotxes dels veïns o aquells que tinguin una causa justificada (per exemple, que van a dinar al poble). La resta, han de girar cua i tornar a incorporar-se a l'autovia.

"Entenem perfectament que hi hagi cues, perquè la gent ha de marxar; però allò que cal és que aquest trànsit es canalitzi per la C-31, i no que passi per dins del poble", lamenta l'alcalde. "Si hi ha alguna urgència o algun problema, quan tot està embussat, no el podríem atendre; per tant, això d'avui és una reivindicació i una mesura de pressió", afirma Xifre.

"No té cap sentit"
El primer tinent d'alcalde, Eduard Vancells, assegura que "no té cap sentit" que els vehicles abandonin la C-31 i diu que, a més, això causa "un desgast terrible" a la plantilla d'agents de la Policia Local. Perquè durant les operacions tornada i els caps de setmana d'estiu, les retencions i cues s'allarguen durant "més de deu hores".

"Necessitem que Trànsit prengui mesures a la C-31 perquè els cotxes no l'abandonin i puguem relaxar la situació que pateix el municipi", concreta el primer tinent d'alcalde. "Aturarem vehicle per vehicle, i a tots els qui no tinguin causa justificada, els farem girar", assegura.

El primer tinent d'alcalde lamenta que, fins ara, el Servei Català de Trànsit (SCT), tot i haver-se reunit amb el consistori, no els hagi posat "mesures efectives" damunt la taula. A més, el consistori també reclama que el radar que hi ha a l'autovia, i que es vol recuperar, en comptes de tornar-se a posar en funcionament, s'elimini.

"El que necessitem és que Trànsit s'impliqui, perquè la C-31 és una carretera de la seva competència, i que impedeixi la sortida dels vehicles cap a dins de Santa Cristina d'Aro", afirma. "Volem asseure'ns i solucionar d'una vegada per totes aquest problema", subratlla el tinent d'alcalde.

Aquest matí, de fet, com que el mal temps ha fet avançar l'operació tornada, les cues s'han tornat a reproduir a l'interior del poble. D'entrada, l'Ajuntament de Santa Cristina d'Aro havia previst estendre els controls arreu del municipi a partir de les quatre de la tarda (coincidint amb l'hora que es preveia que el gruix de vehicles tornarien de la Costa Brava). Però la situació ha obligat a avançar-ho.

Per als veïns, patir les cues cap de setmana sí, cap de setmana també, es fa feixuc. "Hi estem acostumats perquè fa molts anys que passa, però no ens agrada", concreta una. "No podem permetre que passin tants cotxes de fora; trobo molt bé el que ha fet l'Ajuntament, perquè allò que volem és que no surtin de la variant i ens col·lapsin", diu un altre. I conclou: "Aviam si Trànsit actua correctament perquè no hagi de ser l'Ajuntament qui munti els controls".

Diari de Girona, 5 de maig de 2025 ha escrit: Santa Cristina denuncia que Trànsit vol reactivar un radar que "agreuja les retencions"
L'alcalde Josep Xifra assegura que el radar està situat en una recta sense sinistralitat i que la seva presència a Google Maps genera un efecte acordió que col·lapsa el poble
Santa Cristina d'Aro s'afarta que els cotxes que tornen de la Costa Brava col·lapsin el poble i només deixa entrar veïns


Tony Di Marino
Santa Cristina d'Aro05 MAI 2025 13:35
Actualitzada 05 MAI 2025 14:20

L’alcalde de Santa Cristina d’Aro, Josep Xifra, ha denunciat aquest dilluns a RAC1 que el Servei Català de Trànsit vol tornar a activar un radar de tram situat a la C-31, a tocar del municipi, tot i que fa anys que està vandalitzat i, segons ell, “no hi ha sinistralitat” en aquell punt. Segons explica, el radar es troba “en una recta” i la seva presència, que encara apareix a aplicacions com Google Maps, provoca un “efecte acordió” que agreuja les retencions dins del nucli urbà.

“El radar està després de la sortida de Romanyà i des del 2019 que està vandalitzat i no funciona”, ha dit Xifra. “Vam demanar a l’octubre que desaparegués, però ens van dir que el volien tornar a posar en funcionament”, ha afegit.

Santa Cristina d'Aro s'afarta
Aquest diumenge, coincidint amb l’operació tornada pel pont de l'1 de maig, l’Ajuntament va aplicar una mesura de pressió: la Policia Local va muntar fins a sis punts de control a les entrades i sortides del municipi i només va deixar passar els veïns i les persones amb causa justificada. “Després d'entrar i fer el servei que volien, els vam fer sortir per la C-31”, ha remarcat Xifra. L’alcalde ha justificat la decisió com una acció excepcional davant la falta de resposta per part de Trànsit: “Després de la Setmana Santa que hem tingut i els caps de setmana que vindran, hem decidit prendre aquesta mesura”.

Davant la pregunta de si un ajuntament pot restringir el pas de vehicles de manera unilateral, Xifra ha argumentat que “nosaltres i els pobles del costat, per unes hores determinades, tanquem els carrers per Reis, rues o carnavals. En definitiva, els carrers són municipals”.

Finalment, Josep Xifra ha tornat a criticar la falta de resposta del Servei Català de Trànsit, que segons ell no dona cap solució efectiva des de fa mesos: “Ens vam reunir amb ells a l’octubre i sempre és el mateix. Estem en una espiral”, conclou el batlle.