https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -passatge/
El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge
La posada en servei de més autobusos a la línia ha millorat la freqüència i ha redistribuït el passatge, que també ha augmentat des del reforç
La mesura se suma a l’estratègia de l’Ajuntament de Barcelona de reduir les externalitats del turisme, especialment a l’entorn del Park Güell
El passat 12 d’abril, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va posar en marxa el reforç de dos trams de la línia V19 — Barceloneta i Pl. Alfonso Comín— durant els dissabtes i festius per millorar-ne el servei. Quatre setmanes després, s’han reduït un 40% les situacions d’acumulació de passatge. Aquesta davallada s’ha produït tot i l’increment de validacions, que ha estat d’un 25%.
La mesura se suma a l’estratègia de l’Ajuntament de Barcelona de reduir les externalitats negatives que pot ocasionar el turisme, especialment a l’entorn del Park Güell, on des de fa un any s’han posat en pràctica mesures per millorar la mobilitat i ordenar l’accés de visitants, en el marc del Pla d’Espais de Gran Afluència (EGA’s). El reforç del V19, per tant, se suma a l’ampliació de l’àrea d’accés restringit a la Salut, la reordenació de les parades de taxis, o l’eliminació de la venda d’entrades físiques a les taquilles del parc.
Tant els dissabtes com els diumenges i festius, el reforç del V19 inclou fins a 8 vehicles en els trams amb més demanda de la línia, ha estat clau per poder absorbir més passatge i reduir un 40% les alarmes que el conductor notifica cada vegada que el bus es troba al màxim de la seva capacitat.
Aquest reforç ha suposat també un augment de validacions. En diumenges i festius la línea ha passat d’una mitjana de 10.360 passatgers en les 7 setmanes prèvies a l’aplicació de la mesura, al 14.524, el que representa un augment del 40,2%. Els dissabtes aquesta xifra frega un augment del 14%, passant dels 13.977 usuaris en les setmanes prèvies als 15.912 actuals.
La primera tinenta d’alcaldia i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que aquestes xifres demostren l’encert de la iniciativa destinada a millorar la mobilitat al voltant del Park Güell i a regular la demanda existent a la part baixa de la ciutat entre el Pg de Sant Joan i el front marítim. Les dades, ha dit, “posen en valor les mesures implantades per TMB per seguir millorant el servei en àrees d’alta demanda” i ha recordat que es segueix treballant “per oferir solucions de transport públic a totes aquelles veïnes i veïns de zones amb més demanda de transport com els voltant del Park Güell”.
Millora de la mobilitat a l’entorn del Park Güell
El Govern municipal ha posat en marxa diverses mesures i segueix treballant per millorar la convivència en les zones de més afluència turística. En aquest sentit, des de l’estiu passat el Park Güell ha deixat de vendre entrades físiques a les taquilles i només es poden adquirir per internet i de manera anticipada. D’aquesta manera, les visites han de ser programades i s’eviten els desplaçaments innecessaris de visitants.
Alhora, al barri de la Salut s’està treballant per instal·lar una nova pilona per ampliar l’àrea d’accés restringit als vehicles, amb l’excepció dels dels residents. La nova pilona reforçarà físicament la senyalització ja existent que impedeix als vehicles acostar-se als accessos del Park i circular per l’interior del barri.
Una altra mesura destacada ha estat la reordenació de les parades de taxis de l’àmbit del Park Güell, amb l’eliminació a l’estiu passat de l’anterior parada de la rambla de Mercedes, enmig del barri de la Salut i a tocar de diversos edificis d’habitatges. La parada principal de taxis de la zona se situa ara a la carretera del Carmel, un àmbit de vorera àmplia en l’accés al Park i més allunyat dels habitatges.