Les obres de l’L9 obligaran a tancar completament el carrer del Doctor Ferran
La zona va patir les primeres afectacions el passat 29 de juny
(ACN) Les obres de construcció de l’estació de Manuel Girona de l’L9/10 obligaran al tancament total del carrer del Doctor Ferran, a les Corts, a partir de dilluns i fins al final dels treballs, segons han informat el Departament de Territori i l’Ajuntament de Barcelona.
S’ocuparà tota la calçada
Serà una nova fase de les afectacions de la mobilitat, ja que des del 29 de juny ja es va tancar el trànsit als dos carrils costat Besòs del carrer del Doctor Ferran, es va anul·lar la circulació en sentit muntanya i es va ocupar el cordó de serveis i la vorera del costat mar del passeig de Manuel Girona. Dilluns, es tancarà el tram de vorera del costat Llobregat del Doctor Ferran entre el passeig de Manuel Girona i el carrer de Comas i Solà.
A la vegada s’ocuparà totalment la calçada del carrer de Doctor Ferran entre el passeig i el carrer del Doctor August Pi i Sunyer. Amb tot, els vehicles en sentit descendent s’hauran de desviar cap a Capità Arenas des de Santa Amèlia o cap a l’avinguda de Pedralbes des del passeig de Manuel Girona.
El tall també afectarà diverses línies de bus de TMB. El V3 es desviarà des d’Eduardo Conde pels carrers de Santa Amèlia i Capità Arenas; el 34, des de Santa Amèlia baixarà per Capità Arenas en lloc d’arribar fins a Eduardo Conde, i reubicarà la parada terminal a Capità Arenas; i el 6 també veurà modificat el seu origen i final, que quedarà a Manuel Girona entre Capità Arenas i Benet Mateu. Així mateix, es reubicarà a Eduardo Conde la parada de la línia 130 que hi ha actualment en el gir del carrer de Santa Amèlia.
L’Ajuntament de Barcelona ha desplegat un equip d’informadors a peu de carrer els dies previs del tall per informar veïns i veïnes de les afectacions a la mobilitat a partir del dia 4.
Durant els primers mesos, es duran a terme les tasques d’implantació de l’obra, el desviament de serveis afectats i la construcció d’un recinte de ventilació de túnel, així com la realització d’inspeccions prèvies d’edificis i la implementació d’auscultació. En fases posteriors, s’executaran les pantalles i s’excavarà el pou de l’estació, que tindrà 60 metres de profunditat i 27 metres de diàmetre.
https://beteve.cat/economia/obres-l9-ob ... or-ferran/