Gràcies.
Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1864
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El projecte per recuperar el Tramvia Blau, enllestit set anys després
El transport històric barceloní va tancar el 28 de gener del 2018 | Ara, TMB confirma que el projecte constructiu ja ha estat entregat, però les obres continuen sense calendari
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... es-585316/
El transport històric barceloní va tancar el 28 de gener del 2018 | Ara, TMB confirma que el projecte constructiu ja ha estat entregat, però les obres continuen sense calendari
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... es-585316/
-
- N4
- Entrades: 42
Amb la notícia que per fi està acabat el projecte constructiu, l'he intentat buscar, però no l'he pogut trobar. Suposo que haurem d'esperar que obrin licitació per veure'l.
Però mentre el cercava, m'he topat amb el concurs de la redacció del projecte, i l'avantprojecte que s'hi planteja és prou interessant. Per una banda, Les propostes de localització de parades i la distribució dels carrils a la calçada s'alineen bastant amb algunes de les propostes que va fer la PTP en el seu moment, i semblen força encertades. Tot això és al document "ANNEX 1 AVANTPROJECTE".
Per altra banda, al document "ANNEX 4A INTERV TRAMVIES" s'hi descriu, i cito literalment:
El 2 directament l'envien al museu:
Jo no dic que no estigui bé mirar d'augmentar la capacitat de la línia per potenciar-ne l'ús, perquè sigui més útil per pujar al Tibidabo, com a reclam turístic més potent de que ja ho era, etc. Però si per fer-ho s'ha de deixar material històric tot capgirat, no sé, abans construiria tramvies nous d'aspecte històric (deixant tot el material actual preservat per a ocasions especials) que fer malabars amb el material històric de veritat actual.
Editat: Perdó, a tot això he oblidat enganxar el link al lloc on ho he trobat tot
https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... 4/67119517
Però mentre el cercava, m'he topat amb el concurs de la redacció del projecte, i l'avantprojecte que s'hi planteja és prou interessant. Per una banda, Les propostes de localització de parades i la distribució dels carrils a la calçada s'alineen bastant amb algunes de les propostes que va fer la PTP en el seu moment, i semblen força encertades. Tot això és al document "ANNEX 1 AVANTPROJECTE".
Per altra banda, al document "ANNEX 4A INTERV TRAMVIES" s'hi descriu, i cito literalment:
Hi ha un parell d'apartats dedicats als trucks i el motor, on en comenten la substitució al complet. Al final de tot també es tanteja amb la possibilitat de modernitzar també els tramvies 8, 10 i 129, tot i que finalment consideren de deixar el 8 com a model per si els passés alguna cosa a la resta, i per a fer sortides excepcionals; del 10 i el 129 no en diuen cap conclusió clara.Resulta conveniente aumentar sensiblemente la velocidad de los vehículos. Ello permitiría una mayor fluidez del tráfico en la Avenida del Tibidabo a consecuencia de una mejor integración
de la circulación de los tranvías.
El 2 directament l'envien al museu:
PD: no m'he confós copiant el text, han posat majúscules després d'una coma en un document oficial.NO se considera apto para el servicio comercial de línea, Se propone sea empleado para exposiciones culturales o exhibiciones en el tramo de la vía sin pendiente, delante de la cochera en el caso de que se quisiera habilitar la nave derecha de la cochera, como centro de interpretación explicando la historia de la propia línea del tranvía.
Que podría albergar en una de las vías el material de Museo o el que esté fuera de servicio
por su estado o periodos de intervención.

Jo no dic que no estigui bé mirar d'augmentar la capacitat de la línia per potenciar-ne l'ús, perquè sigui més útil per pujar al Tibidabo, com a reclam turístic més potent de que ja ho era, etc. Però si per fer-ho s'ha de deixar material històric tot capgirat, no sé, abans construiria tramvies nous d'aspecte històric (deixant tot el material actual preservat per a ocasions especials) que fer malabars amb el material històric de veritat actual.
Editat: Perdó, a tot això he oblidat enganxar el link al lloc on ho he trobat tot

"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7319
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Jo no veig malament, més aviat veig imprescindible, modernitzar la part de tracció dels tramvies per convertir-los en un transport modern. O sigui, en un transport que ens sigui útil als ciutadans però que a la vegada transmeti la imatge i la sensació (en la mida del possible) de vehicle històric.
No obstant, al costat d'això, crec imprescindible deixar com a mínim una unitat de cada tipus 100% original per exposició i sortides puntuals.
I si algú té dubtes de com fer tot això, que vagi a passar el cap de setmana a Lisboa.
No obstant, al costat d'això, crec imprescindible deixar com a mínim una unitat de cada tipus 100% original per exposició i sortides puntuals.
I si algú té dubtes de com fer tot això, que vagi a passar el cap de setmana a Lisboa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo vol recollir signatures per exigir el retorn del Tramvia Blau:
En la meva modesta opinió, jo hauria fet l'acte en cap de setmana, per tal que hi anés el màxim de gent possible.
En la meva modesta opinió, jo hauria fet l'acte en cap de setmana, per tal que hi anés el màxim de gent possible.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1864
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Exacte.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7319
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Em permeteu ser una mica dolent? Si l'acte fos el cap de setmana, perquè hi assistís la gent del barri s'hagués tingut que fer en algun club de golf de la Costa Brava o a la Cerdanya
És broma. Tot el nostre suport!

És broma. Tot el nostre suport!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Ja tenim un altre dia per recollir signatures per demanar la recuperació:
https://www.firamodernistadebarcelona.c ... amvia-blau
Recuperem el Tramvia Blau

· On? C. bruc entre c. Provença i c. Mallorca
· Quan? 24 de maig de 2025
· Hora? De 11:00h a 21:00h
L'Angi, la Lis, i la Tina, son les Senyores del Tramvia Blau, i recullen signatures perquè tornin a posar en funcionament el Tramvia Blau de l'av. del Tibidabo, vine al seu sidecar i signa!
Disabte d'11 a 21 h
Al c. Bruc entre el c. Provença i el c. Mallorca
Organitza: Ruta del Modernisme de Barcelona
https://www.firamodernistadebarcelona.c ... amvia-blau
Recuperem el Tramvia Blau

· On? C. bruc entre c. Provença i c. Mallorca
· Quan? 24 de maig de 2025
· Hora? De 11:00h a 21:00h
L'Angi, la Lis, i la Tina, son les Senyores del Tramvia Blau, i recullen signatures perquè tornin a posar en funcionament el Tramvia Blau de l'av. del Tibidabo, vine al seu sidecar i signa!
Disabte d'11 a 21 h
Al c. Bruc entre el c. Provença i el c. Mallorca
Organitza: Ruta del Modernisme de Barcelona
L'accident del Elevador de Gloria (Lisboa) em fa una por per l'efecte que pot tindre al Tramvia Blau. Ja tenen una excusa per dir que no pot circular mes.
Ja se que tecnicament un Tramvia i un Funicular son molt diferents. Pero els dos son centenaris....
Ja se que tecnicament un Tramvia i un Funicular son molt diferents. Pero els dos son centenaris....
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7319
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El problema és que quan no es vol fer una cosa, sempre es poden trobar "arguments" per no fer-la.
Ara imagina't que tanquessin indefinidament l'aeroport de Barcelona perquè ha caigut un avió a ves a saber quin país. Seria absurd. Però si interessés tancar-lo, ja s'encarregarien de lligar ambdues coses fent servir els seus mitjans de comunicació per convèncer de la perillositat a tota la massa.
Resumint: falta de voluntat.
Ara imagina't que tanquessin indefinidament l'aeroport de Barcelona perquè ha caigut un avió a ves a saber quin país. Seria absurd. Però si interessés tancar-lo, ja s'encarregarien de lligar ambdues coses fent servir els seus mitjans de comunicació per convèncer de la perillositat a tota la massa.
Resumint: falta de voluntat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- genissimon
- N10
- Entrades: 3395
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Qui vol fer alguna cosa, troba la manera. Qui no vol fer res, troba una excusa
Tot és voluntat. I el cas del Tramvia Blau clama al cel.
I veurem com acaba aquesta tragèdia de Lisboa.
Salut !!
Tot és voluntat. I el cas del Tramvia Blau clama al cel.
I veurem com acaba aquesta tragèdia de Lisboa.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1864
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
No doneu idees al mal govern municipal Salut!