Pàgina 10 de 46
Publicat: 14 juny 2007, 14:32
Autor: Proastiakos
entfe001 ha escrit:
El que més em preocupa d'aquest vídeo és que les portes obertes no sembla que hagin causat la frenada d'emergència del tren.
Tens tota la raó, a les línies del metro que porten ATP tinc entès que l'apertura d'alguna porta en una zona que no estigui autoritzada per l'ATP provoca la frenada d'emergència. No així a la línia 1 que només talla tracció al tren i queda a la responsabilitat del motorista parar el tren o proseguir per inèrcia fins estacionar a una estació.
Salutacions
Publicat: 19 juny 2007, 12:34
Autor: Fran-Ikarus
Us poso un video, del nostre soci i (inhabitual) foraire Marquès de Munchausson, resumint prou bé el divertit cap de setmana a Grenoble i Lyon:
http://www.youtube.com/watch?v=k3M4sNdZqhI
S'hi poden veure imatges dels busos de Standard216 ("l'ARCA de Grenoble"), les cotxeres de TAG, tramvies pels carrers de Grenoble, els busos de Retro Bus Lyonnais ("l'ARCA de Lyon"), inclòs el Berliet blau amb el qual ens van fer un tomb pels suburbis, i algun troleibus articulat a Lyon.
L'eix argumental no proveu d'entendre'l, estem tots com un llum
Publicat: 20 juny 2007, 12:51
Autor: vr
Fran-Ikarus ha escrit:L'eix argumental no proveu d'entendre'l, estem tots com un llum
"Els homes d'Arquelson"
Publicat: 23 juny 2007, 19:06
Autor: orique
Attelage de TGV
"Enganchón" en directe i la solució a aquest problema, un
pantògraf amb el circuit neumàtic que passa pel fregador. Amb això, si el circuit es trenca, no hi ha prou pressió i el pantògraf baixa automàticament.
Publicat: 03 jul. 2007, 23:00
Autor: victorcasta
Publicat: 03 jul. 2007, 23:12
Autor: wefer
En el futur els afeccionats al ferrrocarril en miniatura jugaran amb trens refrigerats amb nitrògen líquid?
http://es.youtube.com/watch?v=TeS_U9qFg7Y
Publicat: 04 jul. 2007, 10:21
Autor: entfe001
Jo vaig tenir ocasió de veure-ho en directe a l'Autònoma

Smart!
Publicat: 05 jul. 2007, 18:52
Autor: JaMiRo!
Hola!
Penseu que els Smart són insegurs? Doncs
aneu ben errats.
Si s'inicia una discussió, us explico que és la cèlula
Tridion que fa que l'habitacle dels passatgers no pateixi una deformació considerable.
Salut!
PD: malgrat que l'habitacle del cotxe queda deformat adequadament, a la velocitat a què es fot l'ai carai! dubto que els passatgers sobrevisquèssin...Una decceleració massa exagerada, crec que rebentaries per dins...

Impressionant!!!
Publicat: 05 jul. 2007, 18:55
Autor: JaMiRo!
I
mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???
Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!
PD: a mi m'agraden els Smart com podeu veure...

Publicat: 09 jul. 2007, 22:11
Autor: orique
Re: Impressionant!!!
Publicat: 12 jul. 2007, 17:04
Autor: vr
JaMiRo! ha escrit:I
mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???
Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!
PD: a mi m'agraden els Smart com podeu veure...

A mi també m'agraden, però hem de tenir en compte que el que es deforma del Mercedes és precissament la zona destinada a absorvir el xoc, és normal que es deformi tant perque del que es tracta és d'absorvir l'enèrgia cinètica mitjançant la deformació de la zona del motor i evitar que arribi a l'habitacle i afecti als passatgers.
Enginyers, segur que ho podeu explicar millor!
Re: Impressionant!!!
Publicat: 12 jul. 2007, 17:54
Autor: orique
vr ha escrit:JaMiRo! ha escrit:I
mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???
Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!
PD: a mi m'agraden els Smart com podeu veure...

A mi també m'agraden, però hem de tenir en compte que el que es deforma del Mercedes és precissament la zona destinada a absorvir el xoc, és normal que es deformi tant perque del que es tracta és d'absorvir l'enèrgia cinètica mitjançant la deformació de la zona del motor i evitar que arribi a l'habitacle i afecti als passatgers.
Enginyers, segur que ho podeu explicar millor!
Ja està prou bé així... i en JaMiRo! segur que ho sap millor que jo...

Re: Impressionant!!!
Publicat: 12 jul. 2007, 23:23
Autor: wefer
JaMiRo! ha escrit:I
mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???
Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!
Anem amb compte, perquè el comportament correcte és el del Mercedes, no pas el de l'Smart (que de fet també és un Mercedes).
Les lesions més importants en un xoc s'acostumen a produïr per la violència de la desacceleració. Per minimitzar aquesta força del cop, s'intenta que l'estructura dels automòbils absorbeixin el màxim d'energia possible deformant-se. Tota aquetsa energia que es gasta en la deformació, és energia que no es transmetrà als ocupants.
En canvi, si el cotxe es manté rígid, no absorbeix energia. Això vol dir que molta més quantitat de l'energia es transmet als ocupants i, per tant, hi ha molt més risc de lesions i de mort.
Tinguem en compte que els cotxes moderns es deformen, però només fins a un punt concret, que permet absorbir l'energia sense que els passatgers quedin esclafats.
Si alguna vegada heu vist les conseqüències d'un xoc entre un cotxe modern i un d'antic, haureu vist que el cotxe modern acostuma a quedar fet una pena, mentre que l'antic pràcticament ni es deforma. Vol dir això que el cotxe antic és més segur? No, sinó al contrari. En un xoc entre cotxes antics aquests queden intactes (reboten), però els seus ocupants tindran seqüeles greus. En canvi, en un xoc entre cotxes moderns, és més probable que els cotxes quedin sinistre total, però els passatgers patiran molts menys danys.
Aplicant això, aleshores, vol dir que l'Smart està mal fet? No, en absolut. Només vol dir que l'Smart és un cotxe petit i s'ha fet tot el segur que permet la seva mida... però sempre serà més insegur que viatjar en un Mercedes de més de 5 metres de llargada. Les lleis de la Física són així.
Cert, però amb matissos...
Publicat: 15 jul. 2007, 22:57
Autor: JaMiRo!
Hola!
Sí, Marçal, les lleis de la física són les lleis de la física

. No vas errat. Però el comportament d'un Smart Fortwo en un accident és diferent del de molts altres automòbils:
-El motor es deforma completament i dissipa gran quantitat d'energia.
-Quan la part frontal ja s'ha deformat totalment, la cèl·lula Tridion ha estat dissenyada de tal manera que l'energia del xoc passa a la part de darrere del vehicle.
-Aquest automòbil té moltíssimes parts deformables, com és el cas del volant, específicament dissenyat per deformar-se i continuar evacuant energia.
Si penseu que els cotxes grans moderns són segurs, aneu equivocats. El nou Smart Fortwo té 4 estrelles EuroNCAP (l'antic, el que surt als meus videos, 3). La Chrysler Voyager, només 1'5...
Salut!
NOTA: l'EuroNCAP és un test realitzat per un organisme independent que aplica uns criteris més restrictius en la seguretat de l'automòbil que les normatives europees; el màxim d'estrelles que un cotxe pot obtenir són cinc. La cinquena estrella fa referència a la seguretat dels vianants en cas d'atropellament.
Publicat: 15 jul. 2007, 23:21
Autor: trainman
Publicat: 16 jul. 2007, 00:50
Autor: wefer
Resultat de la ingent quantitat de milions d'euros abocats a l'AVE Madrid-Valladolid, prioritat de l'anterior govern central, ja que segons ells és un corredor molt més important que el corredor mediterrani, per exemple...
http://es.youtube.com/watch?v=73Dcw5g9nis
Re: Cert, però amb matissos...
Publicat: 16 jul. 2007, 11:14
Autor: orique
JaMiRo! ha escrit:Hola!
Sí, Marçal, les lleis de la física són les lleis de la física

. No vas errat. Però el comportament d'un Smart Fortwo en un accident és diferent del de molts altres automòbils:
-El motor es deforma completament i dissipa gran quantitat d'energia.
-Quan la part frontal ja s'ha deformat totalment, la cèl·lula Tridion ha estat dissenyada de tal manera que l'energia del xoc passa a la part de darrere del vehicle.
-Aquest automòbil té moltíssimes parts deformables, com és el cas del volant, específicament dissenyat per deformar-se i continuar evacuant energia.
Si penseu que els cotxes grans moderns són segurs, aneu equivocats. El nou Smart Fortwo té 4 estrelles EuroNCAP (l'antic, el que surt als meus videos, 3). La Chrysler Voyager, només 1'5...
Salut!
NOTA: l'EuroNCAP és un test realitzat per un organisme independent que aplica uns criteris més restrictius en la seguretat de l'automòbil que les normatives europees; el màxim d'estrelles que un cotxe pot obtenir són cinc. La cinquena estrella fa referència a la seguretat dels vianants en cas d'atropellament.
A mí m'agrada més el Toyota Prius, que tampoc obté una
mala qualificació 
, a part de ser híbrid... llàstima dels 26000 euros que costa

Publicat: 18 jul. 2007, 16:53
Autor: orique
Publicat: 26 jul. 2007, 16:22
Autor: orique
Idiotes...
Publicat: 29 jul. 2007, 23:53
Autor: JaMiRo!
Idiotes.
Per cert, me n'alegraria si passes quelcom com...
