Estacions de Rodalies Barcelona amb obres de reforma en curs
Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
Trenofílic ha escrit: ↑10 juny 2025, 14:22Com es modificarà l'estació de Montcada Bifurcació, es sap quan es farà?
S'està fent des de fa mesos.
Part del tall tant gran que es farà a la R3 a partir d'aquest setembre de 2025, és degut a les obres de Montcada-Bifurcació.
Trenofílic ha escrit: ↑10 juny 2025, 14:22 L'accés de l'andana al tren és horrible, ni amb una rampa ho pots solucionar, faran andanes més altes?
Sí, ja estan fent andanes més altes, i també bastant més amples, en part ja són visibles des del tren, si saps entendre les obres.
Es veuen mirant per la finestreta cap al costat Besòs de les vies (si no hi ha cap tren que ho tapi, clar).
Les noves andanes, a més de ser més amples i més altes, tindran marquesines grans, i un nou pas inferior, més ample que l'actual, i amb ascensors.
També estan fent un nou vestíbul.
Trenofílic ha escrit: ↑10 juny 2025, 14:22D'aquesta estació no entenc perquè a vegades els R4 i R7 de direcció Barcelona es paren a uns 150 metres en una corba abans d'entrar a l'estació, no sé si té alguna relació amb les obres a la platja de vies que han tret i que ara tot es terra.
Pot tenir a veure amb obres a l'estació, o pot tenir a veure amb la senyalització, segons el dia i l'hora.
Com el seu nom indica, aquesta estació és una bifurcació entre dues línies, és on se separen la R4 i la R7 cap a Cerdanyola i Manresa, i la R3 cap a Granollers i Vic.
Una de les raons principals que fan que un tren R4 o R7 direcció Barcelona parin a l'entrada a l'estació, és que estigui esperant que passi un tren R3 destinació Granollers-Canovelles, La Garriga, Vic, Ripoll, Ribes de Freser, Puigcerdà, o Latour-de-Carol, perquè han de cisallar (o sigui, creuar les vies dels trens que van en sentit contrari).
================================================
Montcada-Ripollet (R3)
És l'última estació on van començar obres de reforma.
Estan fent obres de perllongament de les andanes fins a 200m.
Això és perquè actualment només poden estacionar-hi trens de 160m de llarg com a màxim.
També estan construïnt un pas inferior amb ascensors, per tal de poder eliminar el pas a nivell entre andanes, que és perillós perquè l'estació està en corba i té poca visibilitat.
================================================
Parets del Vallès (R3)
Les obres de les andanes estan acabades.
Falten les obres del nou edifici de viatgers amb nous accessos a l'estació, que estan moltíssim menys avançades.
L'edifici de viatgers original està tancat i en procés de demolició.
Les taquilles i màquines autovenda de bitllets estan instal.lades en uns barracons provisionals.
================================================
Granollers-Canovelles (R3)
Obres quasi finalitzades.
Suposo que deu faltar poquet per a que posin en servei el pas inferior, que eliminarà el pas a nivell entre andanes.
Se suposa que alhora que el pas inferior, també haurien d'entrar en servei els nous ascensors, però això no sempre va lligat l'un amb l'altre...
L'única altra cosa que falta, és finalitzar el nou edicle per a les barreres tarifàries, que tampoc se sap si entrarien en servei al mateix temps que la resta de l'obra.
================================================
Les Franqueses del Vallès (R3)
Obres quasi finalitzades.
Suposo que deu faltar poquet per a que posin en servei el pas inferior, que eliminarà el pas a nivell entre andanes, molt necessari perquè aquesta estació està en corba, i el pas a nivell entre andanes és bastant perillós.
Se suposa que alhora que el pas inferior, també haurien d'entrar en servei els nous ascensors, però això no sempre va lligat l'un amb l'altre...
L'única altra cosa que falta, és finalitzar el nou edicle per a les barreres tarifàries, que tampoc se sap si entrarien en servei al mateix temps que la resta de l'obra.
En aquest cas, la reforma de les andanes i sobretot, la nova marquesina de l'andana segona, són tota una millora.
================================================
La Garriga (R3)
Aquesta estació fa una mica més de temps que no la visito.
Però si tot ha anat bé, hauria d'estar tant avançada com Granollers-Canovelles o Les Franqueses del Vallès, és a dir, quasi finalitzada.
En qualsevol cas, la darrera vegada que havia passat, les obres estaven ja bastant avançades.
La nova marquesina de l'andana segona és tota una millora.
================================================
Llinars del Vallès (R2)
Obres de reforma quasi finalitzades.
Ja han eliminat els barracons on havien instal.lat les màquines auto-venda de bitllets i la taquilla provisional.
Ja es veu el nou interior de l'edifici, amb les noves barreres tarifàries.
L'obra de les andanes, i les noves marquesines, fa mesos que està completada, tot i que em sembla que falta acabar alguna cosa de l'enllumenat.
Les noves marquesines són tota una millora.
================================================
Mollet-Sant Fost (R2/R8)
Obres finalitzades fa temps, però la via sentit Granollers de la R8, per alguna raó que no s'ha publicat, segueix sense entrar en servei.
================================================
Barcelona-Estació de França (R2)
Estan renovant la marquesina de l'estació, que feia temps que estava en mal estat.
Però no sé com van les obres.
================================================
Castelldefels (R2)
Les obres de la nova andana van avançant, ja té instal.lada un bon tros de la vora d'andana, i està quasi tot cimentat, esperant el paviment definitiu.
També són visibles les escales del perllongament del pas inferior, que curiosament, estan a una alçada diferent que les altres boques, i l'estructura de l'ascensor.
També s'ha perllongat l'andana de la via 3, la que està en cul de sac, fins a 200m. Va entrar en servei fa mesos.
================================================
Molins de Rei (R1/R4)
S'ha anunciat que es torna a licitar l'obra de reforma, paral.litzada degut a que la primera companyia a què es va adjudicar va fer fallida i les obres van quedar parades i a mig fer, i la segona vegada que es van licitar les obres, va quedar deserta o la companyia hi va renunciar per alguna raó.
Evidentment, les obres segueixen parades i a mig fer.
================================================
La Granada (R4)
Obres de les andanes finalitzades, excepte els ascensors, que segueixen sense entrar en servei.
Obres de reforma de la configuració de vies, amb un petit progrés: han demolit part del talús que impedia convertir la via desviada en la nova via principal direcció Barcelona.
Se suposa que l'actual via principal direcció Barcelona ha de passar a ser la via desviada.
La reforma ha estat tota una millora, ara té andanes altes i amples, pas inferior, i marquesines.
================================================
L'Arboç (R4)
Obres finalitzades, excepte els ascensors, que segueixen sense entrar en servei.
La cartelleria, per alguna raó que no acabo d'entendre, és d'Adif i no de Rodalies (suposo que ja la canviaran amb el temps...).
La reforma ha estat tota una millora, ara té andanes altes i amples, pas inferior, i marquesines.
================================================
El Vendrell (R4)
Obres de perllongament de les marquesines finalitzades.
Obres del nou edifici de viatgers, que substituïrà l'actual, que deixarà de tenir ús ferroviari, aparentment finalitzades fa temps, però per alguna raó, no entra en servei.
================================================
Sant Vicenç de Calders (R2/R4)
Està en obres des de fa mesos, amb talls llargs i molt molestos, però són obres de renovació de via per tal d'instal.lar-hi el tercer rail.
Això sí, les obres són un mal de cap.
Però no tenen res a veure amb andanes, ascensors ni res de semblant, no afecten l'accessibilitat del passatger.
Tot i que està programat per a un futur relativament proper la construcció d'una nova andana costat mar, per tal que els R2 no cisallin les vies de la R4.
================================================
A banda d'això, també s'estan fent obres de soterrament de les estacions de
Sant Feliu de Llobregat (R1/R4) i de
Montcada i Reixac (R2).
També s'està construïnt la
nova estació de Barcelona-Sagrera (R1/R2 + Regionals + Alta Velocitat).
================================================
A més, fora de Rodalies Barcelona...
S'està construïnt una nova estació a Reus (
Reus Bellissens), que donarà servei al sud de la ciutat, que cau molt lluny de l'estació existent, i a més quedarà molt a prop del campus universitari, de l'hospital, i de l'estació d'autobusos.
I s'estan reformant set estacions a Girona (
Fornells de la Selva,
Celrà,
Bordils-Juià,
Sant Jordi Desvalls,
Camallera,
Vilajuïga, i
Colera), amb pas inferior, moltes eren bastant perilloses i estaven en molt mal estat.
Tot i que això ja és un off-topic, cap d'aquestes vuit estacions són estacions de Rodalies Barcelona.