Fa uns dies vaig posar el meu parer al Facebook. Ara no sé trobar-ho. Bàsicament, crec que el Montserrat Clàssic Exprés és alhora un fracàs segur i un èxit potencial:
- Un fracàs obvi i constatable, perquè si per tornar a posar aquest material en circulació ha calgut prostituir uns cotxes per adaptar-los als desitjos dels guiris alguna cosa ha fallat amb nosaltres mateixos. Per què no s'ha sabut o no s'ha pogut fer quelcom semblant amb els cotxes en estat d'origen a un preu normal? Què i qui ha fallat?
- Un èxit en potència perquè, a veure, de potencial n'hi ha. Pels visitants que són de vacances a Barcelona el tren té ganxo, i són gent que ja va amb "mentalitat de despesa", no "a veure què fem aquest cap de setmana".
D'altra banda, la "Patxanga" no funciona? Aquest tren podria sortir de Placa d' Espanya o d'una de les vies apartades de l'Hospitalet, amb la Patxanga. Jo mateix he viatjat en aquests cotxes amb la Patxanga des de Plaça Espanya fins a Martorell (i a partir d'allà amb vapor fins a l'aeri de Montserrat, el cremallera encara no funcionava). Ah, i a preu raonable.
I afegeixo:
- Ficar-se en restauració és posar-se en un terreny molt peculiar. Que el menjar sigui bo és molt i molt subjectiu, i és un tema molt delicat. Primer, sanitàriament calen unes condicions de manipulació i higiene del menjar tremendes. A més, no pot ésser preparat "in situ", i per tant no serà recent fet amb tot el que això comporta. I al final, pot agradar-te o no, el que un troba bo a un altre no li agrada. Clar, en un restaurant això no passa perquè un mateix tria, però al tren, no; i sense possibilitats de posar-hi remei cuinant al tren, perquè seria una cuina considerada coŀlectiva, i les normes de sanitat, d'indústria i de bombers, és probable que resultessin inassumibles.
- Trobo que fóra més atractiu abaixar el preu i que cadascú mengi el que vulgui a Montserrat. Si s'inclogués algun menú a Montserrat, amb una tria d'opcions de primers i segons ni que sigui mínima, es tindria menjar recent preparat i més al gust de cada viatger, sense renunciar a un àpat "kilòmetre zero". En canvi, el que veig a les imatges ho trobo una decepció, com una mena de "càtering d'avió glorificat".
- Vull ser MOLT CRÍTIC amb el bitllet de 130€. Compte, que per 50€ en xifres rodones tens tren des de Barcelona i cremallera a Montserrat, i tornada. Afegiu-hi un menjar a Montserrat mateix, recent cuinat i amb plats de lliure elecció, i encara som molt i molt per sota del preu del tren clàssic. Resultat? O t'encanten els trens, o agafes el tren "normal" i al clàssic li fas unes fotos si el veus passar. Compteu que per a una família, que serien fàcilment 4 bitllets, el clàssic amb menjar són 520 Euros. CINC CENTS VINT EUROS. Sí, crido, perquè seria el meu cas. El tren normal, dos cents euros comptant quatre bitllets d'adult (no sé si hi ha descomptes per a nens). La diferència de 320 euros, o més si hi ha descomptes per a nens, són calés a la butxaca per a menjar i probablement per a molt més que menjar.
- Si agafes l'opció econòmica llavors tens 120 euros d'estalvi amb els que quatre persones poden menjar triant el que vulguin al restaurant Abat Cisneros (i a l'altre restaurant és més econòmic), sense limitar-se al càtering del tren Clàssic. Compte amb les xifres, que parlo sembre de 4 bitllets, però el mateix s'aplica per 1 que per "X". Però... els horaris del Clàssic permeten menjar a Montserrat? NO. Seria arribar a Montserrat, anar ràpid a taula, i sortir escopetejat cap el cremallera de tornada. No hi veig la gràcia.
Total: al Tren dels Llacs hi anem tota la família cada any. Al Montserrat Clàssic Exprés no hi anirem. Que els vagi bé.
👍0👎0