Ara que he llegit i paït diverses opinions sobre el tema, aquí hi va la meva pròpia, però de l'altre costat. Tinc una filla de 3 anys, que ara sol anar a peu, a coll o a coll-i-be segons es presenti la situació, però de vegades va amb tricicle o fins i tot cotxet, si es preveu una jornada llarga. Tot i que últimament no m'he trobat amb la història de pujar a l'autobús o metro amb cotxet, encara tinc a la retina l'experiència dels primers dos anys. En tot cas, aquí van algunes observacions amanides amb experiències viscudes:
Està molt bé el reglament, però o bé TMB no s'assabenta de la seva pròpia pel·lícula o els sobren adhesius amb dibuixos de cotxets, perquè resulta que a la part central dels autobusos n'hi ha un o dos, amb el seu corresponent cinturó per a subjectar-hi el cotxet, i ja em direu com fer-ho si no és obert. D'altra banda, en la immensa majoria de vegades que he pujat a un autobús amb cotxet, resulta que anava, com a màxim, mig ple, però molt sovint amb l'estaquirot de torn que es pensa que l'espai buit del mig només serveix per a recolzar-s'hi i llegir el diari. Sempre amb educació i sense empentes, demanava que s'apartessin. La majoria ho feia i no diu res, perquè s'adonava de que anaven despistats, però n'hi havia alguns que es pensaven que movent-se deu centímetres n'hi havia prou. Doncs ho sento, però aleshores no hi veia més remei que atropellar-los lleugerament.
D'altra banda, recordo que alguna vegada, anant tots tres (la meva dona, la meva filla i jo) sí que he plegat el cotxet perquè l'autobús anava atapeït. Aleshores, la meva dona agafa la meva filla a coll, i si no fos perquè té prou nassos per demanar-ho a algú, us penseu que hi ha qui mogui el pompis, per cert, en compliment del ja famós reglament de TMB?
I una altra cosa: potser serem uns torrapebrots els que porten cotxets, que si bloquegem l'autobús, que si ens plantem al mig sense deixar passar, però algú ja s'ha fet la pregunta de què fa la gent plantada al costat de les cancel·ladores, no movent-se al fons dels autobusos de tres portes, apilotonant-se davant la porta de sortida etc.? Doncs si entre tots fóssim capaços de distribuir-nos millor en l'espai, segur que la majoria de merders "a causa dels cotxets" ni tan sols existirien.
I finalment, es pot saber per què es nega a una criatura poder passejar amb relativa comoditat pel fet d'anar asseguda en un cotxet? O és que se l'ha de deixar aparcada on sigui perquè els seus pares puguin fer degudament els seus encàrrecs? Si a la meva filla des de sempre li ha fet il·lusió sortir a passejar, i sortir amb els seus pares, m'he de sotmetre a la incomprensió de qui no entén que els nens petits tenen dret a quelcom més que no sigui mamar, pixar i plorar (evidentment, amb el permís de qui s'ho mira amb cara de fàstic, perquè hi ha qui pensa que un nen ha de ser una màquina ben engreixada que no grinyoli per res)? Dit d'altra manera: el problema és el cotxet, és la gent que agafa l'autobús o el metro, o són freqüències insuficients?
En resum, de la mateixa manera que se m'exigeix respecte i comprensió, cosa que compleixo, crec que com a mínim en part, doncs el mateix demano jo: que tothom intenti veure el perquè de tot plegat. Potser així ens entendrem millor. I consti que tampoc sóc massa propens a posar-me en la pell d'altri, així que sé perfectament de quin mal patim.
Au, i perdoneu-me si potser m'he posat una mica acalorat, però quan m'apassiono semblo un búfal a plena velocitat.
👍35👍0👎0