Això es el que m'ha contestat l'alcalde obre la proposta que li vaig fer al novembre:
Benvolgut,
En primer lloc, perdoneu pel retard en la resposta, excessiu per a aquest mitjà de comunicació, però em calia esperar el pronunciament de la Ponència Tècnica de Circulació sobre la vostra proposta, per a respondre-us adequadament:
Després d'estudiar i valorar les qüestions proposades al vostre escrit, es van desestimar perquè a la vista de les dades que es disposen al departament, es va considerar que actualment laccessibilitat a la xarxa de parades del transport públic urbà és molt elevada. A una distància inferior a 300 m. pràcticament es cobreix tota la ciutat, disposant dun transport públic que permet el transbordament gratuït entre línies i integrat amb la resta de transports públics que ens uneix amb Barcelona. Properament també sestendrà aquesta integració al transport interurbà per carretera de la comarca. Tanmateix Manresa disposa dun barri antic compacte que permet una utilització per part dels vianants amb desplaçaments molt curts i carrers molt estrets, que fan que la coexistència vianant-vehicle no sigui recomanable i està en ple procés de reurbanització per adaptar-lo als vianants.
Cal esmentar també les millores introduïdes en el marc de lAcord per a la Millora del Transport Públic Urbà i Interurbà a Manresa 2006-2009 i que són:
- Integració tarifària (gener 2007)
-Increment de serveis de la línia 2 La Parada: un autobús cada 15 minuts (gener 2007). Aquest augment de vehicles ha permès reduir la freqüència de 20 a 15 minuts.
- Nova Línia 8 Perimetral Estacions (abril 2007), que enllaça les estacions de la RENFE, dautobusos i els Ferrocarrils de la Generalitat amb el campus universitari (UPC i FUB), els hospitals (Centre Hospitalari i Hospital Sant Joan de Déu) i la zona comercial i de lleure dels Trullols (Mossos dEsquadra) passant per diferents barris de Manresa.
- Línia 4 Font Valldaura (agost 2007). Es va modificar aquesta línia per donar servei, a més de la Sagrada Família i la Font dels Capellans, als barris de Valldaura i les Escodines, que no disposaven de transport públic urbà. Amb aquests canvis el bus arriba a punts dinterès com el centre datenció primària (CAP) del Barri Antic, el CAP Foneria, les Piscines Municipals i el Museu i lArxiu Comarcal.
- Línia 1 Balconada: directe al centre (agost 2007). Amb el nou recorregut es tarda menys per arribar al centre de la ciutat. El bus va directament al passeig de Pere III per la Bonavista en comptes de passar per lavinguda de les Bases de Manresa (itinerari que ara cobreix la Línia 8).
- A partir del gener del 2008 es van separar les línies de la Mión i de Sant Pau per incrementar el servei en ambdós sectors de la ciutat i incorporar més servei a la línia perimetral.
- Increment del nombre de vehicles de la flota, passant de 10 a 18 vehicles.
A la vista d'aquestes millores introduïdes, els resultats en el servei són el següents:
- Increment de viatgers. Del 2006 al 2008 sha incrementat el servei en 412.666 viatgers, passant dels 1.833.891 viatgers del 2006 als 2.246.557 del 2008, això significa un increment del 22.5%.
- Durant aquest període, sha incrementat un 23.1% el nombre de viatgers transportats diàriament, passant dels 4.567 del 2006 als 5.623 del 2008. El que ha representat un increment de 1.057 viatgers diaris.
- Els canvis que shan realitzat en el Servei han comportat un increment del 64.7% més de quilometratge. Lany 2006 es van realitzar 454.252,2 km i aquest any se nhan recorregut 748.236,4 km .
- Entre aquests dos anys shan reduït un 85.1% els viatges perduts del servei, passant de 873 a 130 viatges perduts. Aquesta reducció ve motivada per lajustament de freqüències i horaris del servei, restant els viatges no realitzats amb motius dincidències a la via pública.
- Cal destacar la valoració positiva dels usuaris del transport públic urbà, recollida en lestudi de lÍndex de Satisfacció del Client (ISC), on els viatgers puntuen el servei amb una nota de 7,5 lany 2008, lISC de lany 2005 va donar una nota de 6,36.
Es per tot això que, de moment, no es creu necessària una nova remodelació dels itineraris, i sí que s'aniran fent alguns reajustaments a mesura que hi hagi més espais per a vianants.
No obstant això, agraeixo el vostre escrit i us encoratjo a fer-nos saber qualsevol altre suggeriment o anomalia que observeu.
Atentament,
Josep Camprubí
👍0👎0