No sabia ben bé on ubicar això (podria ser "Expedients X d'estiu al bus", però tampoc donaria la cosa com per obrir un tema nou), i com que al capdavall hi ha hagut una salutació i fins i tot una mini-conversa...
Aquest migdia he sortit del C.C. Glòries i he mirat si venia l'H12, ja que em venia de gust agafar-lo (sinó, el metro està molt a prop), en sentit Besòs-Verneda. Hi ha hagut sort, perquè ha estat baixar les escales fins a Gran Via i veure'l allà lluny, aturat en un semàfor però ja embocat per Gran Via. He calculat que, si el volia agafar, ja podia apressar-me, i fins i tot còrrer, i així ha estat, perquè el semàfor s'ha posat verd i lògicament el bus ha arribat a la meva alçada molt ràpid. De fet, en rebassar-me ha fet sonar el clàxon (tot i que no podia estar segur de què volia dir), m'he posat a còrrer (parada a uns 50 metres) i com que tanmateix s'ha aturat perquè hi pugessin un parell de persones que esperaven a la parada, ja he vist que em donava temps.
Arribo a dos metres de la porta del davant tot just quan acabaven de pujar-hi les dues persones, tot sabent que el conductor me la deixaria oberta el segon adicional que em calia, perquè m'havia vist... i me la tanca. "No m'haurà vist, al capdavall, penso". Em poso al davant, confiant en què m'havia vist i l'obriria (i alhora no entenent pas perquè l'havia tancat ja), i se'm queda estranyament mirant com uns 5 segons (!), fins que es decideix a obrir-la.
Pujo, li dono les gràcies i no em dóna temps que ja m'està dient: "¿Estás en buena forma, eh?". Jo penso "Renoi, així que m'ha vist còrrer, i que arribava a temps, i ha tancat la porta per fer-me un numeret?".
Afegeix: "Ya te había visto y te iba a esperar igual, ¿eh?" (i llavors per què m'ha tancat la porta als morros?). Jo, desconcertat i contemporitzant una mica: "Bueno, ya, pero como sé que no tienen obligación de hacerlo, intentaba llegar a tiempo por si acaso".
I llavors va i em respon: "Claro, como todos los conductores de autobús somos tan malos, ¿eh?". Jo, al·lucinant ja lleugerament, li responc: "No, conozco a unos cuantos y no...". "Sí, ¿la mayoría son malos, eh?". "Oiga, yo no le estoy diciendo nada de eso". "Bueno, va, pasa y ponte cómodo" (fàcil, perquè el bus anava pràcticament buit). I sí, he validat el títol i m'he anat al darrere del tot, per evitar qualsevol conat de continuació de tan bizarra conversa.
Final del primer capítol...
Arribem fins el Besòs, demano parada (que és la penúltima de la línia, a Prim gairebé Gran Via), el bus gira de Gran Via cap a Prim, arriba a la parada, s'hi atura al davant... i llavors es queda allà, amb mi dempeus davant de la porta tancada, 10 o 15 segons. Ningú hi puja, ningú més en baixa (només quedavan 2-3 persones més al bus)... i quan anava a dir alguna cosa, el bus arrenca sense haver obert portes, i continua fins el final al Grup La Pau. M'he quedat tan sorprès, que ja no he dit res (per demanar-li que parés i obrís la porta perquè baixés fora de parada, quan no me l'ha oberta a la parada? per encetar qualsevol altra bizarra conversa potser derivant en conflicte?), m'he "menjat" el tram extra fins el final de la línia (no em venia de 5 minuts, per sort, però n'hi ha per llogar-hi cadires, i m'hagués emprenyat de debó si tingués pressa o fos una persona gran a qui no convingui tant precisament caminar per amor a l'art sota el sol l'agost al migdia), i a sobre, quan tornava cap a Prim, he vist que amb menys d'un minut de diferència hi arribava el següent H12 (quant es deu haver malmès la freqüència de pas perquè s'ajuntin d'aquesta manera, amb el poc trànsit que hi ha a l'agost?), així que el suposat guany d'haver agafat a temps el primer H12 s'ha esvaït.
No sé ni què pensar...
👍0👎0