Platanito ha escrit:M'agrada que em recordeu que el meu pais basa el seu benestar econòmic en dos dels sectors més insostenibles i més nocius pel medi ambient.
El "sector" no és necessàriament insostenible.
Per exemple, les marques no inverteixen gaire en tecnologies més netes. per què? Doncs perquè a la gent no l'interessa, i no ho demana. Quanta gent té en compte els índexs d'emissions quan es compra un vehicle? Jo no conec a ningú. La gent es fixa en la potència, el color, els extres, i com a molt el consum, però li importa ben poc si contamina o no.
Les empreses d'automòbils podrien perfectament vendre cotxes que gastin, de mitjana, la meitat del que ho fan actualment. Però en canvi últimament els seus esforços van en sentit contrari: es concentren en construir grans 4x4 de proporcions mastodòntiques i consums absurds. Per què? Perquè la gent els hi treu de les mans. En canvi, per exemple, els híbrids, no tenen gaire èxit.
La gent no està disposada a pagar més per un cotxe que contamini menys. En canvi, paga el que sigui per tenir un cotxe que sigui el doble de gran que el del veí.
Resumint: el "sector" l'únic que fa és intentar fer negoci. Això es fa proporcionant a la gent el que vol. I si tot plegat és insostenible, és perquè al 90% de la gent li importa un rave la sostenibilitat, encara que tothom s'ompli la boca de bones paraules.
Si l'espècie humana s'extingeix (cosa que tampoc seria cap drama) o fins i tot si la vida al planeta se'n va a fer gàrgares (tampoc cap drama) serà per la manera de pensar de la gent, no pas per culpa d'un "sector" de senyors dolents (que també n'hi han alguns), com ens volen fer creure alguns ecologistes (no tots).
👍100👍0👎0