La única solució lògica és la desplaçar l'actual línia cap a l'interior, òbviament amb cuàdruple via, ja que en cas contrari estaríem fent una infraestructura que ja naixeria obsoleta des del moment de la seva inauguració.
Una bona part del tram BCN-Mataró hauria de ser soterrada ja que el que cal és que la línia vagi fins al mateix centre de les poblacions, allí on viu la gent. podria haver-hi trams descoberts entre les diferents poblacions.
La idea seria fer un corredor principal que recorregués tota la comarca, amb trens que paressin a totes les poblacions, tipus metro, i d'altres que, en menys de 20 minuts, et portessin del centre de Mataró fins al centre de BCN. Per això són imprescindibles les 4 vies, i un traçat apte pels 120 Km/h com a mínim.
Caldria complementar aquesta infraestructura amb línies d'autobús perpendiculars, i potser alguna de tramvia, que unissin les zones que quedarien més allunyades de la línia amb les estacions de les noves estacions, servint a la vegada per unir poblacions de costa i de muntanya entre elles.
Pel que fa a la zona litoral, sóc partidari d'alliberar-lo de sistemes de transport i peatonalitzar totalment la major part dels trams, construint un llarg passeig marítim per passejar entre BCN i Mataró.
Us passo un plànol amb un esbós fet ràpid per explicar la idea. Les línies massisses són en superfície, les de punt són soterrades, i els punts grossos en vermell serien les estacions:





