La llarga agonia per recuperar el Tramvia Blau, un símbol de Barcelona del 1901 tancat des de principis del 2018, continua generant controvèrsia. Els grups de l’oposició carreguen ara contra el projecte dissenyat, un nyap que preveu, almenys de pujada, únicament un carril de circulació, sense segregar, que haurà de ser compartit pel Tramvia Blau, busos, vehicles privats i bicicletes. També critiquen el fet que probablement les obres igual no comencen fins al mandat vinent i el llarg endarreriment que suma la reobertura del servei, han informat fonts de Junts per Barcelona, Barcelona en Comú, ERC i PP al TOT Barcelona. El pressupost, si finalment la proposta s’acaba executant, s’enfilarà fins als 45,5 milions d’euros.
Enllàç a l'article:
https://share.google/0CX01rXytf3b8OXAu
Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1905
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Em ve al cap allò de "lo perfecte es enemic de lo bò". La reforma de l'Av. Tibidabo com està plantejada vol contentar a tothom i al final no contentarà a ningú, serà un desastre per tot arreu. No hi ha forma de trobar-hi una solució perfecta, cal fer algun compromís. Jo per mi prescindiria del carril bici i faria un itinerari alternatiu per les bicis pels carrers del voltant. L'obsessió amb fotre un carril bici en absolutament cada carrer, fins i tot un tan complex com l'Av. Tibidabo, a on han de convivir tramvia blau, busos i accés a la Ronda, sembla més per marcar ideologia que una decisió sensata. Ometent el carril bici es podria fer en cada direcció un carril per circulació a l'extrem, i un carril compartit tram-bus al centre, fent una parada intermitja per a bus i Tramvia al centre de l'avinguda a tocar de Roman Macaya. A més de quedar estètic així seria més fàcil permetre la circulació del tramvia al menys tots els dies que obri el Parc del Tibidabo. Pèro vaja, l'ideologia sempre trepitja el seny.