Pàgina 130 de 130
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 20 ago. 2021, 09:07
Autor: ortegote
Intercanviador ha escrit: ↑19 ago. 2021, 21:57
(que la inhabilitaria per circulacions de material históric ex-Renfe).
Si vols trens Historics Ex renfe tens la linea de Lleida a Manresa amb l'escalofriant xifra de 6 trens al dia 3 per sentit o que Renfe, Ministerio de fomento i Generalitat ajudin com deu mana a la gent de Mora i fer el Caspolino.
Per sort per trens historics encara tenim alternatives reals, el que no tenim es voluntat de fer-los.
La linea de la Pobla es va agafar per dos motius 1 per treure pit de que FGC (generalitat) fa milor les coses que Renfe (ministerio de Fomento) o 2 per millorar realment la linea i donar un nou servei de passatgers, puc dir la tercera Opcio que es tancar la linea, que cadascu agafi l'opcio que vulgui, jo hem quedo amb la segona.
Problema de fons
Publicat: 20 ago. 2021, 10:54
Autor: Guigui
És innegable que el servei de la línia ha millorat des que la Generalitat se'n va fer càrrec. Ara bé, hi ha un gran problema d'inflexibilitat en la gestió. Per a la línia només hi ha disponibles dues unitats, i en cas d'indisponibilitat, cal recórrer a serveis substitutoris, cosa que és totalment absurda. Entre que uns i altres (FGC, Adif i Renfe) no volen baixar del ruc, fent un esforç per demanar i cedir material, la línia és, a efectes pràctics, un sistema totalment aïllat, que en aquestes condicions mai no s'hauria arribat a fer de zero.
I aquí topem amb el principal problema de la gestió ferroviària a Espanya, que arriba a aquests nivells de detall. A l'inrevés de cada vegada més països d'Europa i d'arreu del món, el ferrocarril hi és considerat un mer factor econòmic, sense tenir en compte la seva importantíssima dimensió social i ambiental. Passatgers vs. clients, benefici social vs. econòmic... Senzillament, als gestors els la bufa tot, mentre puguin presentar resultats financers i embutxacar-se sous fornits.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 23 feb. 2022, 14:45
Autor: genissimon
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 22 març 2022, 20:30
Autor: metring
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 24 ago. 2022, 17:45
Autor: ea3
Fà rotacions la nova unitat?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 24 ago. 2022, 20:29
Autor: Miquel
ea3 ha escrit: ↑24 ago. 2022, 17:45
Fà rotacions la nova unitat?
Pel que sembla, encara no ha entrat en servei.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 28 ago. 2022, 20:16
Autor: Sèrie EV-E801
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 30 ago. 2022, 15:10
Autor: gracienc
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 05 maig 2023, 14:18
Autor: albe6
S'han reajustat els tres primers serveis del dia des de Lleida i hi ha una freqüencia més en laborables a La Pobla.
Paralelament, s'ha batejat la 331.01 com a Josep Vallverdu
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 05 maig 2023, 15:40
Autor: davida
Crec que es un retallada del servei.... Mes una ampliació a Pobla de Segur
Ultime tren Lleida Pobla:
Dilluns dijous: 17:30
Divendres 19:30
Dissabte 15:05
Diuemge 17:05
Fa temps que no miro els horaris. Pero abans el tren de les 19:30 era diari (almeny en laborables). Es una vergonya que l'ultim tren sigui tan d'hora
Horaris 2016
http://www.torredecapdella.org/wp-conte ... _tren.jpeg amb el tren 19:30
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 05 maig 2023, 22:17
Autor: Sèrie EV-E801
Bona tarda,
Segur que FGC té els seus motius. Fa poc vaig passar per Balaguer i vaig veure l'últim tren de les 19:30 de la Pobla. Portava dos passatgers, a Balaguer en van pujar 5.
Si no fos algo puntual, entenc que intentin buscar una hora més atractiva, ja que es tracta que faci servei i no pas transportar aire.
Però vaja, tampoc descarto que fos algo puntual i siguin retallades.
Salut
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 10 maig 2023, 23:13
Autor: fgc113
davida ha escrit: ↑05 maig 2023, 15:40
Crec que es un retallada del servei.... Mes una ampliació a Pobla de Segur
Ultime tren Lleida Pobla:
Dilluns dijous: 17:30
Divendres 19:30
Dissabte 15:05
Diuemge 17:05
Fa temps que no miro els horaris. Pero abans el tren de les 19:30 era diari (almeny en laborables). Es una vergonya que l'ultim tren sigui tan d'hora
Horaris 2016
http://www.torredecapdella.org/wp-conte ... _tren.jpeg amb el tren 19:30
Fixa't bé en l'horari de 2016 que has penjat. L'últim tren de Lleida a la Pobla eixia a la mateixa hora que ara: 17.30 de dilluns a dijous (els divendres va fins a Balaguer) i a les 19.25 els divendres (de dilluns a dijous va fins a Balaguer).
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Publicat: 18 nov. 2024, 21:51
Autor: ea3
La línia Lleida-La Pobla ja supera de moment la demanda de tot l’any passat
Aquest 2024 la línia Lleida-La Pobla és la línia de Ferrocarrils que experimenta un
percentatge més gran d’increment de la demanda, mantenint l’evolució ascendent
que hi ha hagut cada any des que el servei va començar a ser operat per
Ferrocarrils l’any 2016. De fet, en el que portem de 2024, la línia ja ha superat el
nombre de viatges que va registrar durant tot l’any passat, el 2023.
Així, entre els mesos de gener i octubre del 2024, la línia Lleida-La Pobla ha tingut
374.363 validacions, un 21,1% més que en el mateix període de l’any passat. La
xifra ja supera els 372.229 viatges que hi ha haver durant tot el 2023, de gener a
desembre.
Font :
www.fgc.cat/wp-content/uploads/2024/11/ ... e_2024.pdf
75 anys de l'arribada del tren al Pallars
Publicat: 15 abr. 2025, 00:38
Autor: wefer
75 anys de l'arribada del tren al Pallars
Article de Pau Noy, enginyer industrial i president de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura
Senyor director,
El 8 de setembre del 1950 el ferrocarril va arribar per primer cop a Tremp, la capital del Pallars Jussà. Aquest any se celebra, doncs, el 75è aniversari l'arribada del tren al Pallars. Tot i que les inauguracions s'anaven fent per trams, a mesura que la construcció el ferrocarril progressava cap al nord de Balaguer, i, en conseqüència el primer poble del Pallars on va arribar el tren va ser Cellers, una petita agrupació de cases amb 20 habitants, es considera que va ser el 1950 quan el ferrocarril va arribar al Pallars, per ser Tremp el seu capital comarcal.
Ja em vaig ocupar fa un any d'aquesta meravellosa i sorprenent línia:
https://blogs.lavanguardia.com/cambiar- ... ito-28128/.
En aquest nou apunt llançaré propostes de futur. Des que se'n va completar la rehabilitació el 2016, a càrrec dels pressupostos del govern català, aquesta línia, que el primer govern de Felipe González volia veure morta el 1984, no ha donat sinó satisfaccions i es constitueix com un gran exemple per a altres línies fèrries regionals d'Espanya, la vida de les quals penja sempre d'un fil per la negligència de Renfe. Més ben dit, perquè Renfe no té un model d'explotació específic per a línies de trànsit dèbil.
Seguir llegint:
https://www.pallarsdigital.cat/dis-teva ... al-pallars