El magistrat diu que fixarà la data de la citació un cop l'empresa l'informi del nom d'aquests responsables
http://www.ara.cat/societat/imputa-resp ... 02366.html
Hora i data actual: 22 juny 2026, 15:31
Entrada Autor: Guigui » 20 ago. 2013, 15:13
Entrada Autor: nicolas » 20 ago. 2013, 16:44
Ayer casi contesto a este hilo con todo el pesimismo del mundo, y ahora estas noticias. Parece que hubieran leido los comentarios.Guigui ha escrit:El jutge imputa els responsables de seguretat d'Adif del tram entre Santiago i Ourense
El magistrat diu que fixarà la data de la citació un cop l'empresa l'informi del nom d'aquests responsables
http://www.ara.cat/societat/imputa-resp ... 02366.html

Entrada Autor: raulitinbcn » 24 ago. 2013, 20:41
Entrada Autor: ortegote » 26 ago. 2013, 21:22
Segons ADIF no tenen responsable de seguretatGuigui ha escrit:El jutge imputa els responsables de seguretat d'Adif del tram entre Santiago i Ourense
El magistrat diu que fixarà la data de la citació un cop l'empresa l'informi del nom d'aquests responsables
http://www.ara.cat/societat/imputa-resp ... 02366.html

Entrada Autor: gatvell » 26 ago. 2013, 21:32
Entrada Autor: metring » 06 set. 2013, 23:07
Entrada Autor: Renfe445 » 06 set. 2013, 23:15
Entrada Autor: Guigui » 10 set. 2013, 14:44
Entrada Autor: wefer » 13 set. 2013, 11:54
Llegir més:Levante ha escrit:El directivo de Adif que redujo la seguridad en Santiago es el perito judicial del accidente del metro de Valencia
La decisión de circular con el sistema ASFA se tomó a instancias de Renfe porque los trenes se paraban
laura ballester | valencia
El responsable de Adif (Administrador de Infraestructuras Ferroviarias) que tomó en última instancia la decisión de anular el sistema de seguridad de la alta velocidad en el tramo Ourense-Santiago donde se produjo el accidente del Alvia fue el director de Seguridad en la Circulación en 2012, Andrés Cortabitarte, que ejercició como perito judicial en la investigación del accidente del metro de Valencia.
Así consta en un correo interno de Adif publicado ayer por el digital «Cuarto Poder», en el que Cortabitarte comunica a ocho directivos más, de Adif y Renfe, que los trenes S-730 «se desconectan del sistema ETCS para la circulación de la línea Ourense-Santiago, debiendo circular con la protección del ASFA digital y señalización lateral». Esta decisión se adopta por parte de Adif a petición de Renfe, tal como reconoció el presidente de la operadora, Julio González Pomar, en su comparecencia en el Congreso, tras detectar problemas en los trenes que quedaban parados.
Entrada Autor: Toni » 23 set. 2013, 01:48
I qui proposeu que dimiteixi?. Com s´evitaria un succés com aquest?.ortegote ha escrit:I arà que?
Per que comença a fer pudor, despres d'aquesta noticia.
A part del maquinista que pringara penso que la resta de gent quedara lliure de responsabilitat i no hi hauran dimissions com sempre.
Entrada Autor: Guigui » 23 set. 2013, 08:18

Entrada Autor: gatvell » 23 set. 2013, 10:01
Entrada Autor: faristol » 23 set. 2013, 13:20
L'error del maquinista (que hi es) es el darrer de molts errors comesos abans per moltes altres persones....si en qualsevol d'aquesta cadena s'haguessin fet les coses be, l'error fatal final mai hagues arribat, hi havien molts estadis en el s'hagues pogut evitar el desenllaç horrible, preses, estalvis, interesos politics, presions, una infinitat de persones son co-responsables, be per omisio...o pel "ya ta bien", pero com sempre es mes facil culpar al punt debil...mes per qui te el poder....gatvell ha escrit:Aquí (Espanya) la gent creu i vol que el maquinista sigui declarat responsable de l'accident i res més. No entenen que un revol de la línia fèrria pugui estar mal indicat, o que les balises no estiguin on han de ser.
Volen que el maquinista, la úinica cara visible de tot plegat, pagui.
Entenc que alguna responsabilitat tindrà, però tal com hem parlat en aquest fil, hi ha una corresponsabilitat, encara per definir, de qui van fer o modificar la via.
Entrada Autor: lithops » 23 set. 2013, 20:32
Un tren s'estimba i acaba amb més de 70 morts, la Ministra de Foment diu que els sistemes de seguretat instal.lats a la via funcionaven perfectament, abans de dimitir es mereixia que algú li fiqués una sabata a la boca. Els presidents de renfe i Adif molt bla, bla, bla però cap d'ells parla del què veritablent va produïr l'accident, saben perfectament què va ser.Toni ha escrit:I qui proposeu que dimiteixi?. Com s´evitaria un succés com aquest?.ortegote ha escrit:I arà que?
Per que comença a fer pudor, despres d'aquesta noticia.
A part del maquinista que pringara penso que la resta de gent quedara lliure de responsabilitat i no hi hauran dimissions com sempre.
Entrada Autor: Toni » 23 set. 2013, 22:05
Entrada Autor: alf_ » 23 set. 2013, 22:20
Torna a “Ferrocarril en general”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026