El comboi es va aturar correctament... però no s'obrien les portes. De cap vagó. La gent, evidentment, premia els botons i a l'andana hi havia un bon grapat de gent esperant per entrar. Van passar uns 20/30 segons... i llavors el tren va iniciar la marxa deixant a tothom amb un pam de nas. Jo era al cotxe davanter i algun passatger més que indignat va picar els vidres de la cabina i llavors el conductor va parar quan ja havia entrat dins del túnel uns 20 metres aproximadament. Llavors va preguntar què passava i quan li van li van dir es va mostrar sorprès... va dir que no podia fer marxa enrera i va continuar fins a Bac de Roda. En sortir (jo precisament baixava en aquesta parada) hi havia gent tant enfadada que li van fer fotos suposo que per denunciar el motorista o per intimidar-lo.
Jo em vaig quedar de pedra i tinc clar lo següent:
- Era un fet totalment extraordinari.
- No tinc clar si la culpa/responsabilitat era del conductor o de control.
- No van dir res per megafonia (si és que per un tema de servei o per una qüestió de seguretat, etc, no podia obrir portes). Tampoc trobo imprescindible dir el motiu (entenc que hi ha coses que s'amaguen) però sí que és una obligació avisar que el tren no pararà i demanar disculpes (potser es va fer després, això ja no ho sé)
- Si és errada del motorista és força greu (afortudament no per la seguretat) perquè implica un "despiste" important en no mirar els retrovisors/càmares i engegar. És una anada d'olla com una catedral. I si és perquè li va donar la gana encara pitjor (ho veig poc probable). Cal dir que pot haver fet perdre trens a més d'un a Clot RENFE.
- Podria ser que de control li haguessin recomenat no dir res... llavors errada greu de TMB
Ho he reclamat al web de TMB, trucant al 010 i al Facebook/Twitter de TMB. Encara no m'han respost. Tinc intenció en cas que la resposta no em convenci d'anar a una oficina a fer-ho per escrit. Potser sóc una mica exagerat però em fa por que una errada de tipus semblant pugui posar en perill a la gent.
No sé si em podeu donar més informació al respecte. La veritat és que en general el Servei de Metro és de notable o notable alt i que no em va provocar cap problema aquesta incidència.