Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: jgomezs » 05 set. 2025, 09:38

Nen de Gràcia ha escrit: 04 set. 2025, 11:25 Vimc amb una proposta de gestió per l'R4 de rodalies. Crec que és prou senzilla per començar-la a aplicar d'un dia per l'altre, ja que només es tracta de redistribuir serveis.
Parlant clar, ningú amb dos dits de front farà servir aquesta línia en la seva totalitat, ja que fa una volta llarguíssima per Barcelona.
Realment, aquesta línia resulta de fusionar els corredors St. Vicenç de Calders - Vilafranca - Barcelona i Manresa - Terrassa - Barcelona per a evitar saturar el tram bif. Marina - Hospitalet, que amb 18 tph en hora punta està al límit de la seva capacitat.
Per això, trobo que no té cap mena de sentit que els usuaris d'un dels extrems de la línia només disposin dels serveis que la recorren completa, ja que es veuen afectats per incidències a punts molt allunyats del seu recorregut que no haurien d'afectar-los.
La situació es pot veure clarament amb el tram Manresa-St. Miquel de Gonteres, servit exclusivament pels trens amb origen St. Vicenç de Calders (exepte Manresa i St. Vicenç de Castellet quan hi ha semidirectes), trens que cada dia van amb retard per les obres que hi ha al sud de Martorell i no tenen res a veure amb aquest tram.
La meva proposta seria que els trens que sortissin de St. Vicenç de Calders i Vilafranca acabessin tots a Terrassa, i que només arribessin a Manresa els que comencen a Martorell (o Hospitalet en festius). Això reduiria la longitud dels serveis i n'augmentaria la fiabilitat, sense haver de reduir la freqüència total a cap estació ni augmentar-la al túnel de Catalunya i eliminant només relacions que fan una volta absurda i oer les quals és fàcil trobar una alternativa millor.
Estic d'acord amb el concepte de la idea, i té l'avantatge de no requerir grans canvis d'inversions monetàries.
Una idea mig relacionada seria fer acabar els trens de Manresa a l'Hospitalet, i que vagin a Martorell dos trens per hora de la R1, que en general sembla que va millor. Tinguem en compte que la fiabilitat dels trajectes també impacta la capacitat del túnel i les maniobres a l'Hospitalet (que té un esquema de vies complicat).
Tot i que el tram Martorell - Vilafranca - Sant Vicenç de Calders és tal despropòsit durant aquestes obres, que jo simplement faria acabar tota la R4 a Martorell i cobrir el tram de Vilafranca amb un tren llençadora.

Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 05 set. 2025, 11:35

jgomezs ha escrit: 05 set. 2025, 09:38 Estic d'acord amb el concepte de la idea, i té l'avantatge de no requerir grans canvis d'inversions monetàries.
Una idea mig relacionada seria fer acabar els trens de Manresa a l'Hospitalet, i que vagin a Martorell dos trens per hora de la R1, que en general sembla que va millor. Tinguem en compte que la fiabilitat dels trajectes també impacta la capacitat del túnel i les maniobres a l'Hospitalet (que té un esquema de vies complicat).
Tot i que el tram Martorell - Vilafranca - Sant Vicenç de Calders és tal despropòsit durant aquestes obres, que jo simplement faria acabar tota la R4 a Martorell i cobrir el tram de Vilafranca amb un tren llençadora.
Si fos viable, jo faria que els R4 acabessin per Martorell i alguns trens per L'Hospitalet, i deixar el recorregut de Vilafranca - Sant Vicenç de Calders per una nova circulació, com la R7 que així tindria aquesta línia sentit.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”