Pàgina 158 de 158

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: 05 des. 2025, 15:39
Autor: Elefant
wefer ha escrit: 05 des. 2025, 14:31
Elefant ha escrit: 04 des. 2025, 23:55quina diferència hi fa que sigui circular o en espiral
Que et carregues la meitat dels possibles trajectes al tenir un costat que no connecta.
Exemple: La Pau - Alfons X, Besòs - Guinadó Hospital de Sant Pau, etc.

Ara la meva proposta:
1- Fer la L4 REALMENT circular, construint el tram La Sagrera-Meridiana - Guinardó Hospital de Sant Pau (tan sols 1Km de túnel)
2 - Integrar l'actual tram de la L4 entre Trinitat Nova i Guinardó Hospital de Sant Pau dins de la L11 (allargant andanes a L11 i posant doble via)
3- Estudiar el perllongament d'aquesta nova L11 cap a Montcada (per un costat) i a Glòries (o Llacuna) per l'altre.
Llavors fins que es fes aquell perllongament deixaries Nou Barris sense accés directe al centre, obligant-los a transbordar. A canvi de poder fer el trajecte entre el tram de baix de l'L4 i el tram entre el centre i Guinardó, que sens dubte seria molta menys gent que ho vol fer que no la gent que vol anar al centre des-de Nou Barris. I probablement per això es va decidir fer l'L4 en espiral i no circular.

A mi sempre m'ha semblat absurd allò de línies circulars que no circumvalin el centre sino que realment serien línies radials/transversals ajuntades pel costat exterior. Això sí que és una cosa que no existeix enlloc del món.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: 05 des. 2025, 17:55
Autor: Renfe445
Que et carregues la meitat dels possibles trajectes al tenir un costat que no connecta.
Exemple: La Pau - Alfons X, Besòs - Guinadó Hospital de Sant Pau, etc.
Quan s'allarguin les línies 4 i 9 se suposa que podràs des de Besòs anar fins a Estació Sagrera, enllaçar amb la 9 (espero que es dissenyi un bon transbordament) i fins a Guinardó. Espero que sigui un estalvi de temps de 15 minuts.

Actualment, i em sembla curiós, Google Maps diu que trigues més fent tramvia+V23 que agafant el metro.