Més sinistralitat a l'AP-7
Publicat: 10 ago. 2022, 19:09
Des de la supressió dels peatges, hi ha un clar augment del trànsit a l'AP-7, que ha causat més sinistralitat. És un fet innegable des de fa prop d'un any.
Si, però en aquest cas la velocitat no és la causa. És absurd que vulguin baixar la velocitat quan en dies de congestions amb prou forces arribes a anar a 120km/h de forma sostinguda. Segueixen sense multar a la gent que va: 1) obstaculitzant el pas circulant lentament i 2) que circula com bojos fent canvis de carrils bruscos, 3) gent que apura les sortides a última hora provocant frenades brusques (que davant un camió es el pitjor que es pot fer ja que provoqués un accident).
Nació Digital, 9 de novembre de 2022 ha escrit: Trànsit limita la velocitat permesa en aquests quatre trams de l'AP-7
L'SCT i els Mossos d'Esquadra preveuen reduir la sinistralitat en la carretera més problemàtica també amb la instal·lació de nous radars
[...]
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... -derasmus/Adolescent barceloní ha escrit: ↑20 març 2016, 14:05 Almenys 14 estudiants morts en un accident d'autocar a l'AP-7
L'autocar transportava una cinquantena d'estudiants d'Erasmus de la UB que tornaven de la nit del foc de València
http://www.ccma.cat/324/almenys-13-estu ... a/2719936/
L'alcalde de Freginals denuncia: "És un punt on hi ha molts accidents"
http://www.ccma.cat/324/lalcalde-de-fre ... a/2719958/
Lamentable error administratiu.Regió-7, 9 d'octubre de 2023 ha escrit: La Diputació de la Corunya reclama a un jove català mort en accident de trànsit les despeses de neteja de la via
L’organisme provincial va emetre una factura de 485 euros per la neteja i assistència a la carretera on es va produir el sinistre, l’AC-442, on la seva moto va ser arrossegada pel conductor d’un turisme que va ser condemnat a dos anys de presó i a la retirada del carnet
[...]
Diari de Girona, 14 de gener de 2025 ha escrit: VÍDEO | Aparatós accident entre una ambulància i un turisme a Llambilles
L'incident ha estat enregistrat per un local comercial i sortosament no ha provocat ferits greus
Redacció
Redacció
Llambilles 14 GEN 2025 17:19 Actualitzada 14 GEN 2025 17:20
Una ambulància ha xocat contra un vehicle mentre circulava amb els llums d'emergència a l'altura del semàfor de Llambilles. Els fets han tingut lloc quan faltaven pocs minuts per les tres de la tarda a la via C-65, i en direcció Girona. Tal com es veu en aquest vídeo d'un local comercial al qual ha pogut accedir aquest mitjà, l'ambulància tenia activada la il·luminació i els senyals acústics, i intentava fer un avançament amb el turisme de davant, just després del semàfor d'entrada del municipi. En el moment de l'avançament, però, el vehicle ha intentat girar cap a l'esquerra, i ambdós vehicles han topat de costat. L'impacte ha provocat que l'ambulància s'hagi desviat del carril i ha acabat xocant contra una furgoneta aparcada, i també ha fregat el cotxe de darrere.
Segons ha informat el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), la unitat transportava un pacient i un acompanyant a l'hospital de Santa Caterina. L'accident els ha provocat contusions lleus, i han estat traslladats d'unitat per poder reprendre el trajecte. Pel que fa a l'ambulància, on hi havia dos professionals, un ha resultat il·lès i l'altre ha patit ferides lleus, i ha estat traslladat a la mútua laboral. El conductor del turisme amb qui ha xocat també ha resultat il·lès.
Aquest incident també ha mobilitzat tres dotacions dels Bombers de la Generalitat, que han dut a terme tasques de suport.
Potser sí que haurien d'haver desviat el trànsit per l'AP-2 i la A-23 cap a Lleida, Saragossa, Terol i Sagunt. O per la T-11, N-420, C-12 i C-42 cap a Reus, Móra, Tortosa i l'Aldea. O almenys informar més insistentment que no es podia circular per l'AP-7 entre l'Hospitalet de l'Infant i l'Ametlla de Mar i que la via alternativa (N-340) estava col·lapsada, així com totes les vies locals dels voltants. O, directament, tallar l'AP-7 a Banyeres del Penedès i desviar tot el trànsit cap a l'AP-2.El Matí de Catalunya Ràdio, 11 de febrer de 2025 ha escrit: Noves mesures per evitar col·lapses com el de l'AP-7 de divendres
Ramon Lamiel, director del Servei Català de Trànsit (SCT), explica que incorporarà la figura del "responsable de sinistre" i panells d'informació perquè els conductors no es quedin atrapats, com va passar fa ben poc a l'AP-7.
Audio: https://audios.3catvideos.cat/multimedi ... endres.mp3
3/24, 11 de febrer de 2025 ha escrit: Trànsit incorporarà la figura del 'responsable de sinistre' per evitar col·lapses com el de divendres a l'AP-7
ACN Barcelona - El Servei Català de Trànsit (SCT) incorporarà la figura del 'responsable de sinistre' després d'un accident que pugui desembocar en un col·lapse com el de l'AP-7 a l'Hospitalet de l'Infant divendres, quan la via va quedar tallada 14 hores en sentit sud. Serà una mena de 'portaveu' de gestió del trànsit i la funció principal serà "reforçar la comunicació" de l'evolució de l'accident, ha explicat el director de l'SCT, Ramon Lamiel, a Catalunya Ràdio. Altres mesures que ha anunciat en cas d'accidents com el de divendres són panells d'informació instal·lats en punts on els conductors puguin sortir cap a altres carreteres per no quedar-se després atrapats o directament tallar la circulació i desviar-los cap a aquestes vies alternatives.
Lamiel ha anunciat la figura del 'responsable de sinistre' per millorar la informació i la comunicació que ajudi a evitar col·lapses especialment a l'AP-7, després de l'accident mortal que hi va haver divendres passat, quan van xocar tres camions i l'ocupant d'un d'ells va perdre la vida. Els treballs per excarcerar la víctima mortal, així com retirar la càrrega dels vehicles i netejar la via, es van allargar durant tot el dia i centenars de vehicles van quedar atrapats en retencions.
Després d'analitzar el que va passar, el director de l'SCT ha explicat que una de les conclusions a què han arribat és que hi va haver un "error de concepte" en el sistema d'informació i comunicació de l'emergència. El director de Trànsit ha assenyalat que el seu equip va estar informant des de primera hora del matí i fins a la nit i que per tant els missatges hi eren, però ha apuntat que molts ciutadans que es van incorporar a l'AP7, sobretot a la tarda per marxar de cap de setmana, no sabien els problemes que hi havia. Així, ha reflexionat que la mobilitat del matí, lligada a l'activitat laboral, és molt diferent a la de la tarda, i més en divendres.
És en aquest marc que han decidit crear el 'responsable de sinistre' i reforçar també la informació en panells instal·lats en punts on els conductors puguin decidir desviar-se cap a carreteres alternatives. Lamiel ha afegit que, si ho consideren necessari, també intervindran en aquesta "presa de decisions", fent que els Mossos d'Esquadra tallin la circulació per obligar els conductors a desviar-se. Amb tot, el responsable de Trànsit s'ha mostrat contingut respecte a aquesta darrera mesura, ja que també cal tenir en compte l'impacte de fer fer "més quilòmetres en una via que no és d'alta capacitat".
Diari de Girona, 30 de setembre de 2025 ha escrit: Una carretera gironina provarà una nova senyalització per alertar els motoristes del risc en la traçada d'alguns revolts perillosos
La Collada de Toses i la B-124 tindran marques a terra per evitar sortides de via i xocs frontals
ACN
Barcelona
30 SET 2025 13:07
Actualitzada 30 SET 2025 15:40
El Servei Català de Trànsit (SCT) posarà en marxa ben aviat una prova pilot per alertar els motoristes del risc d'algunes traçades en revolts perillosos a les carreteres. De moment es marcaran algunes corbes a la Collada de Toses, propietat de l'Estat, i a la carretera B-124, que va de Sabadell a Calders (Moianès), propietat de la Generalitat. En concret, es col·locaran unes marques a terra per senyalitzar allà on les motos no haurien de trepitjar per tal d'evitar risc de sortida de via o invasió del carril contrari. El sistema, originari d'Àustria, s'ha provat amb èxit en altres països i, si funciona, es podria ampliar a altres vies.
Un expert de la Junta de Seguretat Viària d'Àustria (KFV), Martin Winkelbauer, ha explicat que el sistema consisteix bàsicament en enganxar o pintar unes marques al centre de la carretera en les corbes perilloses per a motociclistes. Aquests, sense dubtar i per reduir el risc de relliscada, eviten aquestes marques i se situen més a la dreta del carril, allunyant-se del centre de la calçada per evitar xocs frontals però també evitant sortir de la via pel costat oposat. Això es pot fer amb pintura o amb un material especial adhesiu de color blanc i pot tenir diverses formes com petits cercles, petites línies transversals o mitges circumferències.
La marca no pretén marcar la millor traçada possible, sinó marcar la pitjor traçada. Els motoristes, per evitar aquestes marques, segueixen la corba en paral·lel a l'eix central i lateral, i només centren la seva trajectòria quan ja veuen la sortida de la corba i que no ve cap altre conductor en direcció contrària.
El sistema s'ha provat i ha tingut èxit en desenes de revolts de diversos països fora d'Àustria, com Luxemburg, Alemanya o Eslovènia, entre altres.
L'expert austríac explica que en alguns estudis concrets es mostrava que només el 5% dels motoristes feien la traçada sense cap risc, i que un 16% dels motoristes tenien accidents per sortides de via. Segons Winkelbauer, els senyals verticals de corbes o possibles relliscades no són gaire tinguts en comptes pels motoristes, que actuen com si aquests senyals només fossin pels cotxes. També aposta per marques específiques de frenada per a les motos.
Per això, aposta per una senyalització específica per a les motos, però tampoc en tot el recorregut de la carretera, sinó només en aquelles corbes més perilloses. A l'hora de decidir quin tipus de marca es posa i on es posa, diu que primer s'ha d'estudiar sobre un plànol, després sobre el terreny i finalment fer proves amb marques de guix fins que es trobi la millor opció. L'expert viari també explica què no s'ha de fer, com pintar línies centrals o laterals després de posar les marques per a les motos.
A Catalunya han mort aquest any un total de 34 motoristes en vies interurbanes, tot i que alguns d'ells ho han estat en les vies de gran capacitat d'accés a Barcelona, on es configuraran altres mesures com la possible autorització de les motos per circular pels carrils BUS-VAO. Aquesta xifra suposa una quarta part del total de morts a les carreteres, tot i que és inferior a anys anteriors. No obstant això, les autoritats viàries admeten que la reducció en la sinistralitat de turismes no s'ha traslladat a les motocicletes.
Per això, el director de Trànsit, Ramon Lamiel, diu que a banda de conscienciar motoristes i conductors d'altres vehicles sobre els riscos, també cal millorar algunes infraestructures. Segons Lamiel, el sistema austríac té en compte el factor humà i la visió dels motoristes.