En aquest cas hi haurà un passadís per conectar amb l'estació de Renfe sota de l'intermodal.
Vox
Hora i data actual: 19 juny 2026, 22:25
Entrada Autor: Vox » 01 des. 2007, 01:23

Entrada Autor: Santfeliuenc » 02 des. 2007, 10:48

Entrada Autor: Túnels del Garraf » 02 des. 2007, 12:52

Entrada Autor: Santfeliuenc » 02 des. 2007, 16:17

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 04 des. 2007, 12:42
Entrada Autor: Vox » 04 des. 2007, 15:34
La T6 sí. La L3 no ho tinc del tot clar però es posible (5 anys per fer dues estacions i tant poc túnel, patètic, vergonyós), però la L2 ho dubto molt, molt, espero equivocar-me. El túnel si que pot arribar a temps però l'estació de Badalona Centre...437.001 ha escrit:
Pacieeeeeencia, ya que el asunto de diagonal + gran vía no parece que surta sus efectos, te recuerdo que el año que viene (se supone que ) se abre la L3 de Canyelles a Trinitat Nova, posiblemente también la L2 de Pep Ventura a Badalona Centre, la T6 por La Mina y hasta puede que algún cachito de la L9.
Entrada Autor: 437.001 » 04 des. 2007, 23:03
Això deu voler dir que la cosa està ben avançada, no? Com que no diuen res... com és que no diuen res??EUKibo ha escrit:Fara cosa d'una setmana que a Fondo L1 estan informant que s'estan duent a terme obres de canvi de senyalització i adaptació de l'estació a l'enlláç amb L9.
Entrada Autor: EUKibo » 04 des. 2007, 23:25

Entrada Autor: Túnels del Garraf » 05 des. 2007, 16:41
No he entès res del teu últim paràgraf...EUKibo ha escrit:Exepte Santa Rosa, la resta d'infrastructura de la L9 fa anys que està tot paralitzat.
Sembla ser que com que els tunels es fan amb tuneladora no es poden posar en servei els ramals del nord del Besòs perquè es necessiten per extreure'n runa. No ho acabo d'entendre perquè la runa podria extreure's des del pou d'atac de la L4 a Santander-Cotxeres i així tancar els pous de la L10 a Gorg i L9 a Can Zam.
Igualment sembla ser que van tenir problemes per instalar la separació del tunel en dos nivells. I cal instalar les vies i no les aniren posant estació a estació, sinó que esperaran a tenir un bon tram per fer-ho tot de cop suposo.
A Església Major que hi vaig arribar a passar sovint aquests dos anys passats simplement es veia tot acabat i no hi treballava ningú. Només li faltava instalar ascensors, escales i resta de decoració i enrajolats.
Respecte els trens es veu que seguiran sent els 9000 els que s'hi destinaran. Els primers que estan arribant aniran a parar a omplir la L2, uns quants per la L4 i la resta per cobrir el tram Sagrera-Barcelonès_oblidat. Per a altres trams encara queden molts i molts anys i ja es veurà, jo crec que comandaran més 9000.
També dir que el tram nord de la L9 farà tres funcions molt necessitades: metro intern de Santa Coloma, metro intern de Badalona i connexió Sagrera. D'aquesta manera si aquestes funcions no es poden garantir la L9 no té sentit.
TRAM CanZam-Singuerlín
s'obrirà quan estigui garantit l'enllaç amb la L1 a Fondo
TRAM Llefià-Gorg
s'obrirà quan estigui operativa Badalona Centre L2 (Correos, ajuntament, escoles, comerços, hospital, aigues de Barcelona, renfe, totes les linies de tusgsal...)
TRAM Bon Pastor-Sagrera
s'obrirà quan estigui garantit l'enllaç amb L1 i L5.
Entrada Autor: mikado » 06 des. 2007, 09:21
Entrada Autor: Guigui » 06 des. 2007, 17:22
Vergonyós! Què costava que aquesta volta l'agafés la L1, ni que sigui contornant la cua de maniobres de Feixa Llarga?Nadal dijo que el proyecto inicial se cambió para que la L-9 diera un rodeo hacia el norte y pudiera actuar como un metro de la población, al mismo tiempo que se evitaba el paso bajo edificios.
Entrada Autor: UT596001 » 08 des. 2007, 01:10
Jo, sincrerament, el que trobo ilògic és que per anar de Barcelona a l'Aeroport es pugués fer en metro quan és molt més senzill reformar l'accés de rodalies. Si fos per mi, a l'Aeroport no hi hauria arribat mai el metro, doncs no té cap mena de sentit.Guigui ha escrit:Com es nota que aquest facinerós no agafarà el metro en sa punyetera vida per anar a l'aeroport! És molt més fàcil arribar-s'hi en limusina sostenible, és clar.
Entrada Autor: Guigui » 08 des. 2007, 18:48
Amb la configuració ferroviària actual, el metro a l'aeroport té sentit si hi vols anar des de la Fira o qualsevol lloc del Prat que no caigui a prop de l'estació. Pel que fa a la resta, queda clar que una connexió de rodalia que funcioni correctament li donarà mil voltes.UT596001 ha escrit:Jo, sincrerament, el que trobo ilògic és que per anar de Barcelona a l'Aeroport es pugués fer en metro quan és molt més senzill reformar l'accés de rodalies. Si fos per mi, a l'Aeroport no hi hauria arribat mai el metro, doncs no té cap mena de sentit.
Entrada Autor: BCN06 » 08 des. 2007, 19:37
Entrada Autor: Guigui » 08 des. 2007, 19:52
Si això permet mantenir les vies separades amb una andana central per facilitar la correspondència, perfecte. Però fer convergir dues (de fet, tres) línies de metro només per dues estacions seria embolicar innecessàriament la troca.BCN06 ha escrit:Al tram Sagrera|TAV->Sagrera|Meridiana, jo faria servir un unic túnel per a la L9|L10 i per a la L4.
Entrada Autor: BCN06 » 08 des. 2007, 21:17
Segons vaig veure en una imatge, la tuneladora de 12metres fa tunel per a 2 nivells, i a cada nivell hi caben 2 vies.Guigui ha escrit:Si això permet mantenir les vies separades amb una andana central per facilitar la correspondència, perfecte. Però fer convergir dues (de fet, tres) línies de metro només per dues estacions seria embolicar innecessàriament la troca.BCN06 ha escrit:Al tram Sagrera|TAV->Sagrera|Meridiana, jo faria servir un unic túnel per a la L9|L10 i per a la L4.
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026