Aquestes noticies només fan que deixar en evidència a Renfe, alguns cops harien de callar una miqueta per no quedar tant malament.
Renfe està podrida, les vies de Clot Aragó, Martorell, Castelldefels ho estan, ecologistes en acció s'hi oposaran al renovament de vies per les bioesferes que s'han generat sota les capes de matèria orgànica i no orgànica no netejada des de fa dècades. Els trens estan podrits, no es poden deixar motxiles a terra, a molts trens quan camines s'enganxen els peus pel terra llefiscós que hi ha, per no dir el xorro d'aire pestilent que surt de les reixes de ventilació dels trens de dos pisos plenes de caqueta que et deixen els ulls secs i el braç congelat.
Les avaries NO són degudes a les obres de l'AVE, les avaries no tenen la grip aviària, precisament que hi hagi obres de l'AVE provoca que hi hagi menys avaries a la R2 Sud, com que surten per la tele aquestes estacions hi ha centenars d'informadors, màquines preparades per a remolcar, reforç de vies, agents al tanto per solucionar qualsevol avaria.
RENFE és leeeeeeeeenta, cada cop els trens van a menys velocitat, és la solució que te l'empresa per l'estat lamentable de les vies, si descarrila un tren a 50Kmh no arreglen el tren o la via, fan circular els trens a 30Kmh.
No hi ha informació, a Aeroport no informen que si compres un bitllet de Renfe per anar a Barcelona et cobren gairebé 2€ més pel viatge i el bitllet no té dret a transbord. Si entre dues persones et compres una T10, pagues menys, tens 6 viatges més i a sobre pots anar fins a la porta de l'hotel perquè pots fer transbord al metro.
Hi ha trens que no paren a Montgat a la R1 i no paren a Viladecans a la R2, un que agafa el tren per primer cop li és pràcticament impossible saber quin tren para o no para si no ho pregunta.
RENFE no permet agafar el tren als treballadors ni estudiants (de manera indirecta), sempre hi ha retards en línies sense motiu justificat, un estudiant que té poc temps per a estudiar no pot perdre aquestes quantitats d'hores i haver de sortir hores abans si ha de fer un exàmen, i un treballador igual. Només agafen tren aquells estudiants o treballadors que estan en procés d'adquirir un cotxe, o un dia que no tenen pressa.
Les mares amb carros pel nen agafen un cop RENFE i mai més, he arribat a veure escenes cruels de com una dona intentava pujar el carret per les escales de Sant Andreu Comtal. Ja no esmentem discapacitats o gent gran per a pujar al tren...
A estacions amb més de dues vies no saps per quina via et vindrà el tru tren, a Sant Andreu Comtal com sempre van amb retard els trens de la R2 no se sap per quina de les tres vies sortirà el teu tren, hi ha cops que avisen un i després surt l'altre, hi ha cops que avisen però abans que tinguis temps d'arribar-hi ja ha marxat...
La seguretat és deficient, els seguratas estan a les màquines validadores per a enxampar gent gran que s'ha confòs de títol o gent que agafa el tren per primer cop, quan la culpa la té RENFE per no informar bé i presentar la informació de manera molt confosa de com funcionen els títols. (Per exemple, si compres un bitllet senzill a les 2 hores caduca! això la gent no ho sap i no t'avisen). Això sí, si venen una colla de 10 skinheads que se salten les valles giren el cap i no ha passat res! (Generalitzo. Afirmo que hi haurà segurates eficients)
Les màquines validadores sempre estan espatllades i no t'avisen si han marcat, si el teu títol esta defectuós... Els displays que et marquen la causa del problema estan molts trencats i no els arreglen mai.
Hi ha molta gent simpàtica, amable, professional i eficient a RENFE, però això no treu que una gran part de la plantilla (potser funcionaris) et tracten d'una manera molt inapropiada i fan la seva feina amb una tranquilitat enorme! van amb una parsimònia que ni un emporrat ho faria més lent, no els hi importa si hi ha una cua de 20 com de 30 persones o si a algú se li escapa el seu tren.
Hi ha moments en que a les estacions no hi ha personal, els interfons (els dos cops que els he utilitzat a Clot i El Prat) no funcionen.
Els accessos a les estacions són surrealistes, exemples: Sant Andreu Comtal, no hi ha un accés per anar a la Maquinista. Badalona: no hi ha accés al pàrking i les platjes. S'ha de fer un rodeig extremadament llarg amb passos soterranis o elevats per a fer un recorregut que es podria fer en 10m (Caldria que les estacions fossin com Sant Adrià de Besòs per l'enllaç amb TRAM)
Sobresaturació de trens, oferta no proporcional a la demanda. En hora punta els trens de la R2 destinació Castelldefels els treuen perquè no caben, han de fer passar Regionals i Grandes Línies pel túnel d'Aragó i no hi caben més trens. Segons varies noticies i diverses vegades hi ha maquinistes que arriben tard a treballar i tan panchos, ja comença de bon matí el tinglado a Renfe.
Amb poca inversió es podrien fer grans obres necessaries però RENFE no es preocupa pel passatger, exemple: estació de Circuit de Catalunya, un que no té cotxe baixa a Montmeló R2, després de caminar 30min pel bosc quan arribes ja cansat després de passar per camins de fang veus com per la porta del circuit passen trens de RENFE, amb aquests detalls RENFE es fa estimar.
... m'he cansat d'escriure, ja continuo en un altre moment, si RENFE no sap perquè perd viatgers o pensa que la culpa és de les obres de l'AVE que s'ho faci mirar.
👍0👎0