Un cop, venint de la Meridiana, vaig arribar al semàfor del carrer València, vaig veure el
44 parat a la parada i vaig arrencar a córrer. El conductor havia tancat portes però estava a la parada parat. En arribar, cansat perquè anava carregat, va obrir-me la porta i aquest és el petit diàleg que vam mantenir:
(jo) "Hola. Gràcies!"
(conductor) "De nada. No hace falta que corras tanto, si me ves hazme algún gesto y ya sé que vas a subir"
(jo) "Bueno... es que hay algunos que les haces el gesto y se van igual. Además, como he visto que cerrabas las puertas..."
(conductor) "Las puertas las cierro porque llevo el AC" (em va sobtar, aquesta resposta)
(jo) "Vale..."
(conductor) "Caray, la carrera que has hecho des de la Meridiana hasta la parada..."
(jo) "No me lo creo ni yo..."
Estic deixant les bosses a terra per treure la T-10 i validar, i em diu el revisor (no sé, un de TMB però vestit diferent als conductors):
(revisor) "Deixa les coses al seient i ara vens a picar la targeta..."
Deixo les coses al seient (la motxilla i una bossa) (el bus, un 67xx hibridat, anava buit...) i vaig a picar. Després m'assec... i fins a l'Olímpic no va pujar ningú.
Però vaja... generalment et veuen córrer, i la majoria t'esperen, però no m'esperava aquesta "sociabilitat"...
A Tusgsal un cop quasi se m'escapa la B4. Sortia de Montigalà i veia el bus que obria portes... i corredissa (aquest cop no portava res). Sort que hi havia gent a la parada... Una noia va veure que venia corrent i va dir-li al conductor que m'esperés. En arribar a la parada, igual: conductor sociable... De fet, vaig anar parlant amb ell fins a Pomar...
A BaixBus, les poques vegades que hi he anat, una en concret la destaco: la primera vegada que vaig agafar l'L95, direcció Barcelona. Anava l'autobús ple, i això va passar:
(conductor) "¿Queda alguien en la parada?"
(jo) "No"
(conductor) "Es que con el autobús así no se ve bien si queda gente o no. Cuidado, que cierro la puerta".
(jo) "¿Siempre van así de llenos?
(conductor) "Depende del día y la hora, pero a veces sí. No los coges mucho, estos, ¿no?"
(jo) "No... Una cosa: ¿como valido, si no puedo pasar?"
(conductor) "No te preocupes, si muchos bajarán enseguida".
Dit i fet, a Plaça Espanya es va buidar mig autobús (hi havia no-se-què a la Fira) i ja vaig poder validar i seure.
És sorprenent la sociabilitat d'alguns conductors... de fet, alguns es posen a parlar amb la gent i tot... Fixa't que fins i tot se m'han quedat les converses gravades...
El cas que l'ha passat al @Fran-Ikarus... La primera part pot passar, alguns són bromistes, com dieu... Ara bé, la segona part... Truca a l'Iker Jiménez, a veure si algun poltergeist ha reaccionat en el cap del conductor...

👍0👎0