Pàgina 3 de 6
					
				
				Publicat: 23 ago. 2007, 09:04
				Autor: Trenscat
				Aprofito el fil per dir que he actualitzat fotos de l'estació de Roda de Barà, amb l'intercanviador i tota la pesca, que es veia una mica desfassat tot plegat  
 
No patiu que també he deixat les fotos "històriques" de quan encara no s'havia tocat res de res.  
 
http://www.trenscat.com/renfe/rodadebara_ct.html 
			 
			
					
				
				Publicat: 23 ago. 2007, 11:02
				Autor: davida
				Crec que el km es per Reus Roda degut a l'origen de la linia a Mora, Casp, etc...
Fer una linia directe de Barcelona Madrid per Vilanova, Mora, Casp, Molina d'Aragon. Volia anar el mes rapid posible per aixo no pasava per Tarragona ni Zaragoza
Finalment la empresa va fer fallida, la va comprar MZA i la va empalmar amb la linia de Zaragoza Madrid i evitar construir el tram per Molina d'Aragon.
			 
			
					
				
				Publicat: 23 ago. 2007, 12:39
				Autor: genissimon
				fantito ha escrit:[...]Aquest enginyer va ser Eduard Maristany.
Des d'aleshores Marquès de l'Argentera !!
Segons el nomenclàtor de carrers de Barcelona:
Nom: Marquès de l'Argentera, Avinguda del 
Descripció: Eduard Maristany i Gibert (Barcelona 1855 - 1941). Enginyer dels ferrocarrils de MZA. Féu construir l'Estació de França. 
Aquest és el vial que dóna accés a la façana principal de l'Estació de França (o Barelona-Término). Abans passeig de l'Aduana.
I segons la 
Wikipèdia: 
[...]En aquest segle es va construir un túnel de ferrocarril, anomenat La Torreta, de més de 4 kilòmetres. El seu constructor, l'enginyer Eduard Maristany i Gilabert (Barcelona 1855-1941) va rebre del rei Alfons XIII el títol de Marquès de l'Argentera el 1918.[...]
Salut !!
 
			 
			
					
				
				Publicat: 27 ago. 2007, 15:31
				Autor: RRB
				Hola ja que parleu d'aquesta linia us volia fer una pregunta. L'estació de Roda de Barà es la que hi ha a les afores a prop del gran pont de LAV però la que hi ha en mig del poble que no és més que un baixador té el mateix nom o es el que segons Renfe es diu Roda de Mar? Sabeu si paren trens o està inutilitzada aquesta infraestrucutra?
Gràcies.
			 
			
					
				
				Publicat: 27 ago. 2007, 15:51
				Autor: Jordi Freixas
				L'estació que estem dient és Roda de Mar (que sí... que té collons la cosa, però és així).
			 
			
					
				
				Publicat: 27 ago. 2007, 15:58
				Autor: RRB
				Llavors es:
Estació a les afores més propera a LAV = Roda de Barà
Baixador al centre del poble amb via única = Roda de Mar
O a la inversa?  
  
  
 
Es que em sembla que a la pàgina del trenscat vaig veure unes fotos d'una estació que es deia Roda de Mar i era semblant a lo del centre del poble però no estic segur  
  
 
			 
			
					
				
				Publicat: 27 ago. 2007, 16:25
				Autor: Jordi Freixas
				ai carai! perdó... tenies raó. Roda de Mar és el baixador que hi ha abans, i després ve Roda de Barà, que és a on hi ha l'intercanviador.
			 
			
					
				
				Publicat: 28 ago. 2007, 12:25
				Autor: UT596001
				RRB ha escrit:Llavors es:
Estació a les afores més propera a LAV = Roda de Barà
Baixador al centre del poble amb via única = Roda de Mar
O a la inversa?  
  
  
 
Es que em sembla que a la pàgina del trenscat vaig veure unes fotos d'una estació que es deia Roda de Mar i era semblant a lo del centre del poble però no estic segur  
  
 
Sí, és així...
Però el cartell que hi ha al baixador que va posar l'ajuntament del poble posa Roda de Barà  

 
			 
			
					
				
				Publicat: 28 ago. 2007, 12:51
				Autor: U-Bahn
				UT596001 ha escrit:RRB ha escrit:Llavors es:
Estació a les afores més propera a LAV = Roda de Barà
Baixador al centre del poble amb via única = Roda de Mar
O a la inversa?  
  
  
 
Es que em sembla que a la pàgina del trenscat vaig veure unes fotos d'una estació que es deia Roda de Mar i era semblant a lo del centre del poble però no estic segur  
  
 
Sí, és així...
Però el cartell que hi ha al baixador que va posar l'ajuntament del poble posa Roda de Barà  

 
Quedaria molt millor Roda Centre i Roda Bifurcació. 

 
			 
			
					
				
				Publicat: 28 ago. 2007, 15:29
				Autor: Jordi Freixas
				Home... em sembla que de bifurcació ben poca (ara perquè hi ha l'intercanviador, que si no...)
			 
			
					
				Re: Linea Roda de Barà - Reus
				Publicat: 29 oct. 2008, 16:45
				Autor: jomoxi
				Hola!
Bé, he intentat llegir-me el munt de missatges que hi han referents a l'antiga linea de Roda de Barà a Reus però jo només volia saber si algú sap on puc conseguir un mapa de bastant detall de tota la linea. A l'Institut Cartogràfic? No en tinc ni idea. Per ara vaig amb el mapa de google maps, que surt prou ben marcada tota la ruta però m'agradaria un de més concret. 
Estic en els primers passos d'un projecte i per ara no corre gaire pressa però potser estaria bé anar fent-se la idea de tot el recorregut (o el que queda d'ell)
Moltes gràcies i que sapigueu que és el meu debut en aquest magnífic forum
Jordi
			 
			
					
				Re: Linea Roda de Barà - Reus
				Publicat: 30 oct. 2008, 14:11
				Autor: genissimon
				Al Google Earth si actives les línies ferroviàries apareix perfectament aquesta línia i moltes altres, algunes clausurades.
Salut !!
			 
			
					
				Re: Linea Roda de Barà - Reus
				Publicat: 28 des. 2008, 00:01
				Autor: sanlucar-playa
				Justo antes de que empezara este tremendo temporal estuve haciendo un recorrido por la zona donde se construye el enlace entre el Corredor Mediterráneo y la LAV Madrid - Barcelona - Frontera. Al Norte de Constantí seguí por error la traza de la autovía A-27, también en construcción, por lo que en vez de ir hacia Perafort vine a caer cerca de El Morell.
Ahora que me topo con este hilo no puedo dejar de poner esta foto que hice; lo que me sorprendió es que la vez anterior que pasé por ahí no había catenaria. ¿Con qué propósito la habrán repuesto?

 
			 
			
					
				Re: Linea Roda de Barà - Reus
				Publicat: 29 des. 2008, 14:01
				Autor: canalcole
				jomoxi ha escrit:Moltes gràcies i que sapigueu que és el meu debut en aquest magnífic forum
Jordi
Benvingut al fórum!
 
			 
			
					
				Manteniment/preparació?
				Publicat: 29 des. 2008, 17:38
				Autor: oriolp13
				Potser volen fer-la arribar a CDT.
Fora conyes, jo diria que la infraestructura és d'ADIF, i aquest ha instal.lat la catenària, per una possible circulació de trens. RENFE Operadora és qui establirà si vol fer passar trens per allà, però adif ha de tenir la infraestructura apte per si algun dia la operadora decidís fer circulacions per allà, crec jo.
			 
			
					
				Re: Manteniment/preparació?
				Publicat: 29 des. 2008, 20:04
				Autor: victorcasta
				jejejeje han calgut quasi dos dies perquè algú caigués en la innocentada d'en sanlucar-playa!  
 
Els fils de la catenària són Photoshop. 
			 
			
					
				Re: Linea Roda de Barà - Reus
				Publicat: 29 des. 2008, 20:08
				Autor: canalcole
				Ostres, es veritat! Si no ho arribes a dir no m'en dono compte, i ara fixant-m'hi bé, en els fils de la catenaria es nota una mica pixelat.
			 
			
					
				Re: Manteniment/preparació?
				Publicat: 29 des. 2008, 20:32
				Autor: sanlucar-playa
				victorcasta ha escrit:
Els fils de la catenària són Photoshop.
De PhotoShop nada.
 
			 
			
					
				Re: Manteniment/preparació?
				Publicat: 29 des. 2008, 20:34
				Autor: victorcasta
				sanlucar-playa ha escrit:victorcasta ha escrit:
Els fils de la catenària són Photoshop.
De PhotoShop nada.
 
Pues llámale "programa de edición de imágenes".  

 
			 
			
					
				Re: Linea Roda de Barà - Reus
				Publicat: 29 des. 2008, 20:52
				Autor: sanlucar-playa
				PaintBrush, ¡y gracias!.
Es que quedaba muy sosa la foto con sólos los postes y las ménsulas, y la retoqué un poco.
Por allí pasan trenes de cisternas en régimen de maniobras entre la terminal de cargas de Constantí y la refinería de Repsol (Km 590,4).