El que és irreal és proposar una línia d'altes prestacions, a 200/250 km/h. Amb 140/160 km/h n'hi ha de sobra, penseu que en el tram Vic - Girona, on es concentren la majoria de túnels (exactament el tram Espinelves - Santa Coloma de Farners), la velocitat de la carretera està limitada a 100 km/h. I a més si no es compleixien, els conductors s'arrisquen a sancions, ja que és una carretera on dia sí, dia també, hi ha radars i patrulles dels Mossos fent controls de velocitat.
I no caldria que tots els serveis fóssin Lleida - Girona. Un de cada tres podria fer el trajecte sencer, la resta poden fer serveis parcials, Vic - Manresa, Cervera - Manresa, Vic - Girona, etc...
El túnel d'Osor el veig complicat de fer, és una orografia molt accidentada i una geologia molt complicada la de les Guilleries.
Les parades a poblacions petites, jo les faria facultatives, o amb un bus a la demanda d'aportació cap a l'estació més propera.
Una altra idea que se m'ha acudit, seria fer que la línia a partir de Moià, per salvar el desnivell del coll de la Pullosa, seria fer baixar la línia de Moià, cap a Castellterçol i Castellcir, i d'allà, cap a Sant Quirze Safaja i Centelles, on s'uniria a l'actual R3, seguint un traçat semblant al de la carretera de Centelles a Sant Feliu de Codines. Potser donaria una mica de volta, però tenint en compte que la carretera es força revirada, i el tren força més ràpid, a una mitjana de 80/100, ja compensaria, al meu parer, aquesta volta per salvar la Pullosa. I si hi hagués demanda, que crec que sí, (vegi's la saturació de la C-59, i l'alta sinistralitat d'aquesta carretera) fer una línia nova cap a Sant Feliu, Caldes i Santa Perpètua, per unir-se altre cop a la R3 per seguir cap a Barcelona, i un bon intercanviador amb l'actual R8.
👍0👎0