Re: Nova línia de Rodalies: R8
Publicat: 24 gen. 2014, 21:00
Rubí tiene cuatro vías, aunque sí, lo suyo sería que esta hipotética ampliación de la R1 fuera hasta Cerdanyola Universitat.
Pensad que el artículo está escrito desde el punto de vista local de Rubí.RogerHernan95 ha escrit:Rubí tiene cuatro vías, aunque sí, lo suyo sería que esta hipotética ampliación de la R1 fuera hasta Cerdanyola Universitat.
Pot ser una 447 en doble composició i fent una circulació fora de servei?joan89 ha escrit:avui a l'estacio de rubi, he vist un tren doble tipus linea R4 doble parat molta estona a una de les dues vies mortes, estaran fent alguna prova d'alguna cosa ?
crec que s'hauria de profitar aquesta estació ja que te 4 vies en total

) llavors ja es podria allargar la línia fins a Sant Celoni.L'única cosa que vaig sentir arran del tema va ser que Foment (en la darrera etapa socialista amb Blanco al capdavant), estudiaria implantar un tercer túnel de rodalies a la Diagonal, però ha caigut en l'oblit com sempre.joan89 ha escrit:una pregunta sobre els tunels, perdo es que no se molt sobre el tema, estan colapsats pero s'ha dit de fer alguna cosa? estic una mica perdut amb aixo
En el estat en que es troba actualment et podria donar la raó; però com s'ha dit abans, si es traslladessin les estacions de Sant Cugat i Rubí per fer intercanviadors amb FGC (Volpelleres i Hospital General respectivament) i es terminessin els baixadors de Santa Perpètua - Can Folguera i Baricentro, podria donar molt més de si. No veig raonable condemnar-la, el que cal és potenciar-la.Ganz ha escrit:Personalment no trobo justificació raonable a l'existència de l'R8.
Para dar sentido a esa línea y acercarla a los núcleos de población lo más fácil sería hacer unos buenos intercambiadores con los FGC, que sí penetran bien las poblaciones. Con una buena frecuencia o coordinación horaria sería en esencia lo mismo que llegar a Barcelona en tren y luego tomar el Metro, solo que aquí llegas a Hospital General o Volpelleras y tomas el S1 o S2 para llegar en pocos minutos a los centros de Rubí, Sant Cugat, Terrassa, Sabadell, Bellaterra, Valldoreix y otros pueblos. Sin necesidad de hacer obras faraónicas de que variantes soterradas.Ganz ha escrit:Personalment no trobo justificació raonable a l'existència de l'R8. Em baso en:
-Les relacions entre les poblacions on la línia serveix són poc valuoses a nivell del trànsit de persones entre aquestes poblacions.
-L'excessiva llunyania de les estacions de Sant Cugat i Rubí. Degut a les característiques d'aquests nuclis de població, aquesta distància amb el centre de les ciutats els desincentiva més a l'ús d'aquest mitjà de transport a causa de l'existència d'una nombrosa quantia d'autopistes, carreteres i autobusos complementaris que compleixen prou bé les funcions que se'ls demana. Així doncs, és lògic que la demanda existent no doni sentit a l'existència de l'R8, i això l'oferta no ho pot arreglar.
-El cost que suposa a les arques de l'Estat, provinent de tota la societat, la mateixa que no dóna el seu just sentit a aquesta línia.
Què proposo per donar sentit al trajecte d'aquesta línia?
-Deixar el recorregut actual al seu pas per Sant Cugat i Rubí amb una sola via i funció: Tràfic de mercaderies (que serà del Corredor del Mediterrani). Construir desviacions del trajecte soterrades al seu pas per Sant Cugat i Rubí que serveixin pel trànsit de passatgers.
-Construir una nova línia entre Barcelona i Martorell (realitzant un nou túnel ferroviari per la Serralada de Collserola) que sigui complementària amb la xarxa existent del Metro del Vallès entre Barcelona i Rubí. Com? Fent que sigui més útil per al flux de persones existent entre Barcelona i la Universitat Autònoma i entre Sant Cugat/Rubí/Martorell i la universitat esmentada.
Recordo que estic intentant preveure. Per tant, informo d'una previsió de futur en base al que està succeint: El creixement de Sant Cugat com a ciutat és el més elevat de tota Catalunya i, per les seves característiques, a no massa tardar podria competir amb Barcelona com a principals ciutats del territori. Si tenim present que només existeix en l'actualitat una línia ferroviària (a més, al límit de les seves possibilitats) entre Barcelona i Sant Cugat, crec que és lògic pensar que seria convenient, al preu que costi, la construcció d'una nova línia ferroviària entre ambdues poblacions.
En aquest cas, em sap greu però no ho veig així. Crec que la variable més important és el temps de trajecte en trajectes tan breus com són el Barcelona-Sant Cugat o bé Barcelona-Rubí. Si el passatge pot anar d'A a B més ràpid i fiable amb FGC (X) que amb Renfe (Y), cosa que passarà fins i tot amb la construcció d'intercanviadors, escollirà el servei de FGC. Insisteixo: el principal problema és que Renfe no és competitiva envers FGC en un trajecte duplicat, per tant el problema està en l'essència, i els intercanviadors només agraven el problema. Per què? Perquè sense competitivitat no hi ha demanda, i si no hi ha demanda que compensi, el cost de construcció i manteniment dels intercanviadors agravarà el problema existent.alf_ ha escrit:Para dar sentido a esa línea y acercarla a los núcleos de población lo más fácil sería hacer unos buenos intercambiadores con los FGC, que sí penetran bien las poblaciones. Con una buena frecuencia o coordinación horaria sería en esencia lo mismo que llegar a Barcelona en tren y luego tomar el Metro, solo que aquí llegas a Hospital General o Volpelleras y tomas el S1 o S2 para llegar en pocos minutos a los centros de Rubí, Sant Cugat, Terrassa, Sabadell, Bellaterra, Valldoreix y otros pueblos. Sin necesidad de hacer obras faraónicas de que variantes soterradas.
Jo no estic parlant d'altres països. Cada territori té que cobrir les seves pròpies necessitats. Bé sabem que les bones xarxes de transport públic són les que millor s'adapten a les necessitats territorials. I estic seguint, metafòricament, la regla de Darwin que diu: "Sobreviuen els més flexibles i adaptables als canvis". I si un territori necessita dues línies ferroviàries que es complementin (però, a la vegada, es facin competència), i pot realitzar-ho raonablement, serà bo que ho assumeixi. A més, en cap moment he dit que els intercanviadors siguin dolents (jo mateix els utilitzo diàriament perquè no dubto de la seva utilitat), només que no crec que en aquest cas siguin útils.Guigui ha escrit:El raonament de la competitivitat no s'aguanta per enlloc. Si fos així, tots els països on el transport públic funciona bé haurien de tenir corredors duplicats i triplicats. A més, per la simple orientació dels traçats, Renfe mai no serà una competència d'FGC (ni hauria de ser-ho, com ja he explicat abans). Si tan dolents per definició fossin els intercanviadors, aleshores tindríem a cada xarxa un nombre gairebé infinit de línies.
En canvi, l'R8 té un gran potencial per trencar la malla altament radial de la rodalia de Barcelona, ja que ni de bon tros tots els trajectes hi comencen o acaben.
La majoria de línies de rodalies tenen una configuració radial, però la majoria no acaben a Barcelona. Les úniques que ho fan són la R2 sud que inicia o finalitza el seu trajecte a l'Estació de França i la R7 que ho fa a Sant Andreu Arenal.gatvell ha escrit:Pot ben ser, Alf, tots els trens comencem o acaben Barcelona menys aquesta línia. Vés saber potser algu es queixa en el tren de com és que no acaba a Barcelona, jejeje