Pàgina 29 de 29

Música al sortir de l'estació

Publicat: Dimarts 28/08/2018 19:01
Autor: Renfe445

https://youtu.be/nSG5IkRA9BE
¿Cómo sería en Barcelona...? :D

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dijous 30/08/2018 12:39
Autor: vermer3
Bon dia, estic tafanejant amb l'Hyperdia els horaris del ferrocarril a l'illa de Hokkaido (que per cert, ferroviàriament es troba en una situació delicada: hi han uns 1200 km de la xarxa -gairebé la meitat- amenaçats de tancament si no són transferits a companyies del tercer sector; a més, una vintena de parades han perdut el servei ferroviari...) i hi ha certes línies on hi ha recorreguts que tenen molts més trens Limited Express que Local.

La meva pregunta és: que ha de fer la gent que fa habitualment un trajecte d'aquestes característiques (per exemple un trajecte Takikawa-Fukagawa, a la Hakodate Main Line, on hi han Limited Express gairebé cada mitja hora, i només uns 8 trens locals durant tot el dia)?

El preu per al tren local són 450 iens, i per al Limited Express cal afegir almenys 310 iens extra si no es reserva seient, i 830 si es vol reservar seient...

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dissabte 15/09/2018 12:52
Autor: Nozomi
vermer3 ha escrit:B]La meva pregunta és: que ha de fer la gent que fa habitualment un trajecte d'aquestes característiques (per exemple un trajecte Takikawa-Fukagawa, a la Hakodate Main Line, on hi han Limited Express gairebé cada mitja hora, i només uns 8 trens locals durant tot el dia)?
Bé, encara és millor la situació que, no sé, entre Vinaròs i Tortosa, o en general entre l'Ebre i Tarragona. En tot cas Hokkaido és diferent a la resta del Japó, o almenys, al Japó urbà on efectivament el tren guanya per golejada. A Hokkaido el cotxe és més pràctic en petits recorreguts com pot ser entre els dos pobles que comentes. En canvi, sí és més interessant poder anar a Sapporo o Asahikawa (en Limited Express). És lamentable però és així.

S'hauria de veure les hores dels trens local, igual van limitades al públic que penso pot interessar-li més (escoles i instituts) i poca cosa més.

Salutacions!

Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Publicat: Diumenge 05/07/2020 19:21
Autor: Guigui
El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/

Re: Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Publicat: Diumenge 05/07/2020 22:09
Autor: Miquel
Guigui ha escrit: Diumenge 05/07/2020 19:21 El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/
No en tinc gaires dades, però vaja, penso que més que "fugir", deu ser una bateria que deu permetre moure el tren durant uns minuts fins a sortir d'un punt sensible. Aviam si trobo més informació!

Re: Shinkansen autònom en cas de terratrèmol

Publicat: Dilluns 06/07/2020 16:41
Autor: ortegote
Miquel ha escrit: Diumenge 05/07/2020 22:09
Guigui ha escrit: Diumenge 05/07/2020 19:21 El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols
En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti
https://www.ccma.cat/324/el-japo-estren ... a/3029977/
No en tinc gaires dades, però vaja, penso que més que "fugir", deu ser una bateria que deu permetre moure el tren durant uns minuts fins a sortir d'un punt sensible. Aviam si trobo més informació!
Miquel no hace falta buscar, en caso de terremoto si se corta el suministro electrico estos trenes podran seguir la marcha con las baterias, 1 llegaran hasta un PAET o punto de evacuación (si te fijste en Japón en los viaductos tienen escaleras para bajar y evacuar) y 2 llegar a una estación comercial y ponerse a salvo.
Saludos.

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dilluns 04/11/2024 20:35
Autor: davida
En unes setmanes m'en vaig al Japo de vacances.
He trobat multitud de trens de vapor en funcionament. Pero els dies que jo vaig la majoria no circulen. Pero en 15 dies tinc previst 4 trens de vapor:
- Tobu Railway: Imaichi - Shinogawa Olsen
- SL Banetsu Monogatari: Niigata - Aizu Wakamatsu
- Oginawa: Kanaya - Kawane
- Moka Railway: Shimodate - Motegi (Per cert la wikipedia del Ferrocarril de Moka te versió en català i no en angles)
Curiosamente tots el trens de Japó es poden reservar nomes desde 1 mes abans. Desde el Shinkasen al tren de vapor. Estic esperant a que falta 30 dies justo per comprar tots el bitllets
Tambe he vist que hi ha tramvis antics en serveis com a Osak amb el Hankai.
Tambe tinc previst viatjar en el Shinkase de Hello Kitty https://www.jr-hellokittyshinkansen.jp/
Tambe hi ha El Tren del Pokemon pero no tinc previst agafar-lo

Si alguna te alguna recomanació ferroviaria s'agrairia

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dilluns 04/11/2024 21:24
Autor: Renfe445
No sé si està dins dels plans però prova en agafar el Sunrise Express que és l'únic nocturn que surt de Tokio al sud. Són dos trens (Izumo i Seto) que surten acoblats de Tòkio i a Okayama se separen, l'Izumo va a la ciutat amb el mateix nom i el Seto travessa un magnífic pont que connecta amb la illa de Shikoku.

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dilluns 04/11/2024 21:39
Autor: davida
Renfe445 ha escrit: Dilluns 04/11/2024 21:24 No sé si està dins dels plans però prova en agafar el Sunrise Express que és l'únic nocturn que surt de Tokio al sud. Són dos trens (Izumo i Seto) que surten acoblats de Tòkio i a Okayama se separen, l'Izumo va a la ciutat amb el mateix nom i el Seto travessa un magnífic pont que connecta amb la illa de Shikoku.
Estava suapes parcialmentbel serveis desde Agost. El tinc al radar

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dimarts 05/11/2024 17:26
Autor: Sèrie EV-E801
Pel que entenc, per aquest Nadal el servei retornarà a la normalitat i algun Seto s'allargarà de Takamatsu a Kotohira (illa de Shikoku, només alguns dies).

Per altra banda, la meitat dels Izumo (els que van en direcció San'in) estan temporalment cancel·lats (un dels 285 va patir danys importants aquest agost quan era en territori de JR Oest). Tal com he dit al principi, es preveu tornar a la normalitat aquest Nadal (el que passi després, encara està per veure; només tenen 5 trens i se n'usen 4, si fan tots els serveis per Nadal i la 5a composició no està llesta, no tindran material de reserva).

Salutacions.

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dimarts 05/11/2024 22:26
Autor: davida
Aquest tren nocturn no el tinc previst agafar perque vull agafar el tren de vapor de Oigawa on el tren nocturn pasa a les 3:00 matinada i treu la gracia de dormir al tren nocturn ja que tinc que esperar al vapor a les 10h.

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dilluns 11/11/2024 21:19
Autor: davida
El que m'ha sorpres es la gran relacion de gats i els tren a Japo:
- Shinkasen de Hello Kitty https://www.jr-hellokittyshinkansen.jp/en/
- La estació de Kishi on una gata es la cap d'estació i la gata antecesora va salvar el ferrocarril i va arribar presidenta de honor dels Ferrocarrils Eléctrics de Wakayama. https://www.elconfidencial.com/alma-cor ... n_3972164/
- Tramvia del Doramon https://www.manyosen.co.jp/files/files2 ... 101031.pdf

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Publicat: Dimarts 12/11/2024 8:26
Autor: Renfe445
El tren bala de Hello Kitty és un tren de la sèrie 500, de disseny europeu!
https://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Neumeister