Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Sanato
N6
N6
Entrades: 200

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Entrada Autor: Sanato » 31 març 2023, 20:57

Actualment les L9/L10 estant fent servir el túnel que correspon a la L4.
Unes preguntes d'incult:
- Un cop s'alalrgui la L4, compartiran túnel? En cas afirmatiu, com s'ho faran per invertir la marxa a Sagrera-Meridiana?
- Falta construir el túnel de la L9/L10 per que circulin separadament?
- Estacions... Individuals o compartides?
:nose


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 31 març 2023, 21:18

Els túnels seran separats, l'estació de L9/L10 quedarà al punt on lliguen la L5 i L1 a l'alçada del carrer Hondures, mentre que l'andana de la L4 (que ara és de L9/L10) queda a l'altra punta de l'andana de L5, a l'alçada de Felip II:


El tros de túnel de L9/L10 també està construït, i es fa servir per treure la terra que la tuneladora va deixant enrere. Entenc que la idea és obrir la L4 quan s'acabi de fer el túnel de L9 i estigui feta també l'andana i el transbord de L9 a Sagrera (que crec que són les obres que hi estan fent ara mateix?)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 01 abr. 2023, 00:36

Els dos túnels estan fets i acabats amb les dues estacions, tant la de la línia 9 i 10, com la de la línia 4. Ho estan des de l'any 2009. Actualment no es treuen terres, dons el túnel de la línia 9 i 10 està construít fins a Lesseps. I l'avenc es fa des de Zona Universitària. Per cert, la tuneladora ja ha arribat a prop de Manuel Girona amb Prat de la Riba, ara està aturada per tasques de manteniment i canvi de capcals. El que és treu pel pou del Guinardó, és la ferralla de la tuneladora Besi que va quedar aturada 'sine die' a Lesseps. Salut!



jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 01 abr. 2023, 11:11

122-042-132 ha escrit: 01 abr. 2023, 00:36 Els dos túnels estan fets i acabats amb les dues estacions, tant la de la línia 9 i 10, com la de la línia 4. Ho estan des de l'any 2009. Actualment no es treuen terres, dons el túnel de la línia 9 i 10 està construít fins a Lesseps. I l'avenc es fa des de Zona Universitària. Per cert, la tuneladora ja ha arribat a prop de Manuel Girona amb Prat de la Riba, ara està aturada per tasques de manteniment i canvi de capcals. El que és treu pel pou del Guinardó, és la ferralla de la tuneladora Besi que va quedar aturada 'sine die' a Lesseps. Salut!
No sabia que estava tan avançat!
Això vol dir que les obres que estan fent a la Sagrera, on el Punt TMB, són per construir el transbord i obrir l'andana definitiva de L9/L10?


I llavors l'andana definitiva de la L4 quedarà lliure per a inaugurar la L4 quan estigui fet el túnel de la parada de Santander, sense esperar completar la L9?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4274
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » 01 abr. 2023, 22:31

Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 02 abr. 2023, 02:47

victorcasta ha escrit: 01 abr. 2023, 22:31 Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.
La font de les fotos són de fa casi 4 anys, alguna cosa hauria avançat durant aquests anys, oi?



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » 09 abr. 2023, 17:26

victorcasta ha escrit: 01 abr. 2023, 22:31 Per poder fer el trasllat de la L9 al túnel definitiu, cal cobrir el macropou de la Sagrera i estendre-hi allà via catenària i senyalització. A La Sagrera pel que es veu a les fotos hi falten portes d’andana, ascensors i escales mecàniques.

Suposo que traslladaran les portes d'andana de Sagrera L9 (futura L4) a la futura estació de la L9 de Sagrera ? :nose



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 04 març 2024, 13:22

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera

Territori licita la redacció del projecte constructiu del perllongament de l'L4 de metro entre la Pau i la Sagrera

El nou tram incrementarà la connectivitat del sistema de transport públic amb dos intercanviadors i captarà 15 milions de viatgers a l'any

Imatge

L’import de la licitació és de 2,6 MEUR

El Departament de Territori ha licitat la redacció del projecte constructiu de part del perllongament de la línia 4 de metro des de l'estació de la Pau fins a l'intercanviador de la Sagrera, a Barcelona. El projecte que s'impulsa definirà tècnicament les actuacions pendents d'executar necessàries per a la posada en servei del perllongament, amb una inversió estimada de 98 MEUR. La redacció del projecte es licita per un import de 2.598.654,77 € (IVA inclòs) i un termini de 15 mesos.

El projecte preveu l'execució d'un nou túnel excavat a cel obert entre pantalles, d'uns 320 mestres de longitud; la nova estació de Santander i diverses actuacions en els dos trams de túnel ja existents. La nova estació disposarà d'andanes laterals i comptarà amb un vestíbul únic amb accés des del carrer de Santander.

El Pla Director d'Infraestructures 2021 – 2030 de l'Àrea de Barcelona preveu el perllongament de la línia des de l'estació de la Pau, donant lloc a tres estacions més, dues de les quals seran potents intercanviadors: Santander, Sagrera-TAV i la Sagrera.

Bona part de la infraestructura del perllongament entre la Pau i la Sagrera de l'L4 ja està executada; la major part del túnel ja està construït i és actualment utilitzat per l'L9/L10 nord. D'altra banda, també està executada el 100% de l'obra civil de les estacions de la Sagrera –TAV i de la Sagrera. Així, sumant l'obra executada i la pendent, la inversió total del perllongament suma una inversió global de més de 300 MEUR.

El perllongament complert de l'L4, tot i tenir una longitud relativament curta –quasi 3 quilòmetres– permetrà augmentar significativament la connectivitat i la robustesa del sistema de transport públic, ja que facilitarà la connectivitat amb importants línies ferroviàries (L1, L5, L9, Rodalies i Alta Velocitat), a més d'ampliar la cobertura del servei de metro en àmbits de caràcter residencial, industrial, comercial i de serveis.

Amb una inversió total de més de 300 MEUR, es preveu que aquest perllongament de l'L4 capti una demanda de més de 15 milions de viatgers a l'any. Es calcula que la nova infraestructura permetrà estalviar 1.000 tones d'emissions de CO2 anuals.

Actualment, l'L4 té una longitud de 16,5 km i compta amb 22 estacions; des de la parada de Trinitat Nova, al districte de Nou Barris; fins arribar a l'estació de la Pau al districte de Sant Martí, tot creuant Horta-Guinardó, Gràcia, l'Eixample i Ciutat Vella. En el seu recorregut, té correspondència amb diverses línies de metro, la xarxa de Rodalies de Catalunya i els serveis de tramvia i autobús.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 04 març 2024, 19:25

Ja era hora, em semblava un crim que no licitasin aquest recorregut de la L4 tenint en compte que part del túnel i recorregut està ja fet.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » 04 març 2024, 22:10

Si l'adjudiquen a l'estiu, 15 mesos de redacció, licitació de les obres a finals del 2025 o principis del 2026, adjudicació de les obres a mitjans de 2026. Dos anys i mig d'obres, almenys, ens n'anem al 2029...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 22 jul. 2024, 15:44

Sota el lema “La Trinitat per la mateixa via” entitats de la Trinitat Nova i la Trinitat Vella s’han unit per apressar les administracions a connectar tots dos barris amb el perllongament de l’L3. Per fer-ho, cal allargar el túnel de la línia verda 900 metres des de la Trinitat Nova fins a l’estació de metro de la Trinitat Vella, on actualment només hi arriba l’L1. Es tracta d’un compromís pendent que suposaria una gran millora per a la part nord de la ciutat i beneficiaria municipis com Montcada, Santa Coloma o Badalona.

El moviment veïnal va convocar pel dissabte 8 de juny una cadena humana per demanar el perllongament de la línia verda. L’acció coincideix amb les festes majors de totes dues Trinitats i comptarà amb la participació i dinamització de diversos col·lectius i entitats del territori. “Serà una jornada històrica amb un caràcter familiar i festiu, necessitem aplegar unes 2.000 persones per cobrir els quatre trams en què hem dividit el recorregut de la cadena humana”, comenta Paco Florez, un dels organitzadors de la campanya.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 73
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » 07 ago. 2024, 03:05

Bones! He fet aquesta taula per aclarar-me amb totes les ampliacions, els PDIs i tota la pesca. He posat les coses que he trobat fent recerca però segur que hi ha coses que em deixo. Em podeu ajudar a completar-ho? Merci

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing



pukyxd
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » 07 ago. 2024, 22:17

Jo tinc aquest document, per si et serveix:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =960712290



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 10 ago. 2024, 01:30

pukyxd ha escrit: 07 ago. 2024, 22:17 Jo tinc aquest document, per si et serveix:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =960712290
Gràcies a aquest Excel que vas fer, veig amb més claretat les següents obres o infraestructures. fa molt de temps que no vaig a Pl.Espanya en la L3, em pensava que l'havien acabat, si que veia que van fer l'adaptació per la L1, però veig que encara li falta la L3 per el que veia l'última vegada que vaig agafar el metro o segons en el teu Excel.

Petit Off-topic.

Ja de pas, que suposo que ho faràs diàriament, podria estar bé alguna modificació, perquè ara, el baixador del polígon del Segre està fet, i el tema del tramvia de Tarragona s'ha arribat a modificar i es contempla com a fase 2 o fases posteriors els recorreguts de Reus i Tarragona en tramvia (no sé si incloure'l com a projecte no iniciat o alguna cosa així, però vaja, que es com a opinió personal)
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: 10 ago. 2024, 03:43, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 10 ago. 2024, 01:37

LeoMetropol ha escrit: 07 ago. 2024, 03:05 Bones! He fet aquesta taula per aclarar-me amb totes les ampliacions, els PDIs i tota la pesca. He posat les coses que he trobat fent recerca però segur que hi ha coses que em deixo. Em podeu ajudar a completar-ho? Merci

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Molt interessant, i estic impressionat que hagis recollit ampliacions que es van esmentar i no han tornat a parlar mai més, com el cas de la L8 fins a Parc del Besòs, o el tramvia fins a la WTC, fins i tot idees que directament van desaparèixer com la idea del tramvia per la C-245 entre Cornellà i Sant Boi, o la L1 des del Prat fins a Sant Boi.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 73
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » 10 ago. 2024, 19:42

Carlos González ha escrit:
LeoMetropol ha escrit: 07 ago. 2024, 03:05 Bones! He fet aquesta taula per aclarar-me amb totes les ampliacions, els PDIs i tota la pesca. He posat les coses que he trobat fent recerca però segur que hi ha coses que em deixo. Em podeu ajudar a completar-ho? Merci

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Molt interessant, i estic impressionat que hagis recollit ampliacions que es van esmentar i no han tornat a parlar mai més, com el cas de la L8 fins a Parc del Besòs, o el tramvia fins a la WTC, fins i tot idees que directament van desaparèixer com la idea del tramvia per la C-245 entre Cornellà i Sant Boi, o la L1 des del Prat fins a Sant Boi.
No n’he trobat gaire cosa, m’agradaria posar si va ser una proposta a l’aire o sortien en alguna planificació


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk



pukyxd
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » 10 ago. 2024, 23:00

Carlos González ha escrit: 10 ago. 2024, 01:30
pukyxd ha escrit: 07 ago. 2024, 22:17 Jo tinc aquest document, per si et serveix:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =960712290
Gràcies a aquest Excel que vas fer, veig amb més claretat les següents obres o infraestructures. fa molt de temps que no vaig a Pl.Espanya en la L3, em pensava que l'havien acabat, si que veia que van fer l'adaptació per la L1, però veig que encara li falta la L3 per el que veia l'última vegada que vaig agafar el metro o segons en el teu Excel.

Petit Off-topic.

Ja de pas, que suposo que ho faràs diàriament, podria estar bé alguna modificació, perquè ara, el baixador del polígon del Segre està fet, i el tema del tramvia de Tarragona s'ha arribat a modificar i es contempla com a fase 2 o fases posteriors els recorreguts de Reus i Tarragona en tramvia (no sé si incloure'l com a projecte no iniciat o alguna cosa així, però vaja, que es com a opinió personal)

Tens raó amb això del baixador del polígon del Segre! Ja ho he actualitzat. De tant en tant vaig actualitzant el document...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 31 oct. 2024, 11:49

S'ha adjudicat (17/10/2024) el contracte de redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia 4 fins la Sagrera TAV.

https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300282480



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » 12 nov. 2024, 11:38

Tots Sabem que el traçat de la L9 pel Prat no és el millor.
Perquè creieu que es va fer així?
No era clarament millor opció fer la L9 recta fins a cèntric i fer passar la L1 per el que ara son la Ribera, el Prat estació i Cèntric?
és més, no es podria encara rescatar amb la ampliació pensada que hi ha de la L1 al prat?



jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 12 nov. 2024, 15:42

un Ànec ha escrit: 12 nov. 2024, 11:38 Tots Sabem que el traçat de la L9 pel Prat no és el millor.
Perquè creieu que es va fer així?
No era clarament millor opció fer la L9 recta fins a cèntric i fer passar la L1 per el que ara son la Ribera, el Prat estació i Cèntric?
és més, no es podria encara rescatar amb la ampliació pensada que hi ha de la L1 al prat?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”