Pàgina 4 de 5
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 23 jul. 2018, 15:38
				Autor: Renfe445
				Lo que yo me pregunto es si los 115 son Stadler Tango, como los nuevos tranvías de Stuttgart o el trenet de Bochum (U35), pero con la carrocería modificada para cumplir con lo que pide FGC.
			 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 24 jul. 2018, 13:58
				Autor: ferran6420
				Renfe445 ha escrit:Lo que yo me pregunto es si los 115 son Stadler Tango, como los nuevos tranvías de Stuttgart o el trenet de Bochum (U35), pero con la carrocería modificada para cumplir con lo que pide FGC.
Los 115 de FGC serán Stadler Metro: 
https://www.stadlerrail.com/es/productos/detail/metro/ 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 24 jul. 2018, 14:14
				Autor: Renfe445
				
En la página web dice que tiene especificaciones parecidas a los trenes tipo IK de la BVG (Berlín).
Pero, anda, si ya lo dije!  
 
   
   
 
 
			
					
				Re: Alstom i CAF impugnen l'adjudicació
				Publicat: 08 nov. 2018, 10:15
				Autor: m.h.t.
				Alstom y CAF pelearán a la Generalitat ante los tribunales un contrato de 128 millones
Impugnan ante el TSJC la adjudicación a la multinacional suiza Stadler el gran concurso de los ferrocarriles catalanes
El 
Tribunal Superior de Justicia de Cataluña (TSJC) tendrá la última palabra en el gran concurso de los ferrocarriles catalanes. 
Alstom y Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) han presentado un recurso que ha sido admitido a trámite por la Sala Quinta de lo Contencioso Administrativo respecto a la 
adjudicación que se hizo el 22 de diciembre de 2017. El contrato 
valorado en 128 millones de euros se adjudicó a la 
multinacional suiza Stadler en esa jornada.
Este grupo partía como favorito para 
construir 15 trenes con sus correspondientes piezas de recambio (es decir, el mantenimiento) que darían servicio en la nueva 
Línea Barcelona-Vallès de los FGC. Como se habían ampliado las estaciones tanto en el ramal que va hacia Sabadell como el que llega a Terrassa, las dos cocapitales del Vallès Occidental, la empresa del Gobierno catalán necesitaba más convoyes para cubrir las nuevas necesidades de la línea.
Centros productivos
La firma helvética 
con factoría en la localidad valenciana de Albuixech consiguió la mejor puntuación en el concurso público. Superó a sus rivales por el apartado técnico, ya que la oferta económica no era la más ventajosa. 
Aceptar un encargo anterior de FGC casi a precio de derribo fue clave para la resolución de este contrato, según fuentes cercanas a la compañía.
Stadler construyó por tan sólo 9,6 millones a finales de 2015 los trenes que circulaban por la línea Lleida-La Pobla de Segur. El modelo que se desarrolló en ese momento fue el que consiguió decantar la balanza a su favor en la licitación que concluyó en plena vigencia del 155.
Alstom en Santa Perpètua
La resolución de la mesa de adjudicación de FGC levantó polvareda. [...] 
Stadler les superó por la parte técnica y Patentes Talgo en la económica. Dos empresas con una relación limitada con el ferroviario catalán
Recurso ante el TCCSP
La primera decisión que tomó la cúpula de Alstom en España fue recurrir al Tribunal Catalán de Contratos del Sector Público (TCCSP). [...] Con todo, rechazó anular la adjudicación por estos fallos. “Estos aspectos no fueron cuestionados por ninguna de las empresas licitadoras, aceptando la redacción de los pliegues y de esta configuración”, indican las 
conclusiones del tribunal a las que ha tenido acceso Crónica Global.
https://cronicaglobal.elespanol.com/bus ... 8_102.html 
			 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 08 nov. 2018, 12:08
				Autor: mfuentesll2
				Fa un temps vaig conèixer un enginyer d'Alstom, i quan va sortir el tema dels nous trens d'FGC se'l veia bastant mosca...
			 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 08 nov. 2018, 17:56
				Autor: Miquel
				No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114  

 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 09 nov. 2018, 21:52
				Autor: bigcoaster
				Miquel ha escrit:No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114  

 
A que et refereixes amb "com han sortit les 113/114"?
 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 09 nov. 2018, 22:05
				Autor: albert28
				Un problema que van tenir va ser una època amb els frens, exactament quin no sé, que van haver de recuperar alguna 111 per a la L7
			 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 10 nov. 2018, 14:11
				Autor: ortegote
				Yo lo que no entiendo es por que FGC decia que no tenia dinero y que se transformaron las 113 en 114 para no cancelar pedido y despues salen con comprar estas 115.
Saludos.
			 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 10 nov. 2018, 15:27
				Autor: victorcasta
				ortegote ha escrit:Yo lo que no entiendo es por que FGC decia que no tenia dinero y que se transformaron las 113 en 114 para no cancelar pedido y despues salen con comprar estas 115.
Saludos.
Se iban a usar fondos de Tabasa para reformar cinco 111, pero Tabasa se privatizó y ese dinero nunca llegó. Se modificó el proyecto para quitar 5 coches remolque y tener 5 unidades de 3 coches motor. A cambio, se destinó el dinero de los remolques a piezas de recambio.
 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 11 nov. 2018, 11:43
				Autor: Miquel
				bigcoaster ha escrit:Miquel ha escrit:No se que fan queixant-se després de veure com han sortit les 113/114  

 
A que et refereixes amb "com han sortit les 113/114"?
 
A banda dels incomprensibles problemes de les 114 als seus inicis. Són uns tres que tenen un interior que personalment els trobo incòmodes, res a veure amb les 111 i 112. Els seients tampoc es que siguin gaire còmodes. Hi ha la pífia (que no entenc com no s'ha resolt ja) de l'avís sonor de tancament de portes, que normalment no sona fins que el maquinista gairebé no tanca la porta, però si que s'activa abans (quan toca) el senyal lluminós d'alerta de tancament, per posar uns exemples.
 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 13 abr. 2019, 11:04
				Autor: 122-042-132
				Plec de prescripcions tècniques de les UTE 115. Salut!
https://docplayer.es/52410290-Primera-p ... 1-158.html 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 10 feb. 2021, 14:03
				Autor: metring
				
			 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 10 feb. 2021, 17:48
				Autor: geekest_cat
				Està bé, m'agrada l'estètica exterior, també. De totes maneres, la clau serà a l'interior, a veure quines diferències hi ha respecte les 113/114.
			 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 11 feb. 2021, 15:18
				Autor: 122-042-132
				Arribarà dins del primer trimestre del 2021, tal com estava previst. Estèticament no presenta gaires novetats respecte a les 113-114, de fet, fins i tot trobo una mica més aconseguit el disseny afuat del frontal de les 113-114. 
Ara caldrà esperar a veure sí l'interiorisme presenta canvis significatius. Esperem gaudir-les ens uns mesos, un cop fetes les corresponenst proves en línia, i estiguin autoritzades pel servei. Salut!
			 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 11 feb. 2021, 15:59
				Autor: Railjet OBB
				
No creieu que hi han masses trens a la xarxa del Vallès i en canvi a la xarxa de l'Anoia/Llobregat encara no han renovat la seva flota de trens (sense ofendre).
 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 11 feb. 2021, 17:46
				Autor: ortegote
				Railjet OBB ha escrit: ↑11 feb. 2021, 15:59
No creieu que hi han masses trens a la xarxa del Vallès i en canvi a la xarxa de l'Anoia/Llobregat encara no han renovat la seva flota de trens (sense ofendre).
 
No ofens per res.
A la LL A la veritat es que es van comprar trens i despres una segonda comanda, per tenir tot el parc cobert.
a la LL A tens la facilitat de que son trens de 3 cotxes i poden anar dobles a tota la xarxa a la B V tenim el handicap de rutes on nomes poden ser 3 cotxes i la resta nomes 4 cotxes, llavors si vols augmentar passatge s'han de comprar més trens per que no poden fer trens dobles.
Crec que a la LL A es va comprar bé i el necessari, no veig cap malicia.
 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 11 feb. 2021, 18:51
				Autor: Miquel
				122-042-132 ha escrit: ↑11 feb. 2021, 15:18
Arribarà dins del primer trimestre del 2021, tal com estava previst. Estèticament no presenta gaires novetats respecte a les 113-114, de fet, fins i tot trobo una mica més aconseguit el disseny afuat del frontal de les 113-114. 
Ara caldrà esperar a veure sí l'interiorisme presenta canvis significatius. Esperem gaudir-les ens uns mesos, un cop fetes les corresponenst proves en línia, i estiguin autoritzades pel servei. Salut!
 
El frontal de les 113 era una cosa força lletja. S'agraeix la millora de la línia estètica per part de Stadler la veritat!
 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 12 feb. 2021, 11:50
				Autor: GigioGigo
				El contrast verd-vermell és curiós... Tenen bona pinta, el frontal sembla més futurístic.
A veure l'interior, gràcies per enviar-nos la foto 

 
			
					
				Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115
				Publicat: 13 feb. 2021, 14:20
				Autor: Renfe445
				A mi em recorda a una versió gegant dels nous trens lleugers de Bochum (Stadler Tango).
 
De fet com la línia de Catalunya sembla una maqueta aquests trens semblen més idonis que els que han anat posant al llarg dels anys.  
