Sembla que ningú s'anima a fer la crònica del viatge, per tant la penso fer jo.
Jo començo el meu viatge a Rubí on agafo una 447 fins a Cerdanyola i allà faig canvi de tren per agafar el regional amb 440R decorada com a 470 concretament la 157M per anar a Lleida on ja hi viatjava Wefer, jordilar, liniadelripolles, Martí (no forumista), Jordi (no forumista) i Gersenz.
A Sabadell puja UT596001 i a Terrassa entfe001, i ja som tots els 9 que fem el viatge.
Quan arribem a Manresa em decideixo a comptar els viatgers ho faig en diferents punts del trajecte amb el següent resultat.
118 viatgers a la sortida de Manresa, 93 a la sortida de Calaf, 108 a la sortida de Cervera, 126 a la sortida de Tàrrega, 143 a la sortida de Mollerussa i 146 a l'arribar a Lleida.
El tren va tenir diferents punts uns més positius que altres, el més positiu va ser fer aquesta línia amb el paisatge nevat en bona part del trajecte.
El punt negatiu va ser l'actitud del maquinista envers nosaltres a Calaf que va sortir de la cabina i de molt males maneres i molta prepotència ens va dir que no podíem fer fotos, que el permís de fotografies no li servia a ell per a res que en tot cas volia una carta amb els llocs on es poden fer fotos, quan el permís ja ho diu, i que allà hi mana ell, realment crec que l'error que vam cometre va ser fer-li cas doncs realment no ens va justificar qui era per dir-nos allò i ho vam suposar per la seva reacció i el fet d'anar després a la cabina, finalment vam decidir posar una reclamació per aquest fet a Lleida.
A l'arribar a Lleida ens trobem com és habitual les escales mecàniques de les vies 5 i 6 parades i precintades, algú comenta a més que havia vist a l'arribar un regional a la via 4 parar expressament les escales mecàniques d'aquesta via mentre arribaven els viatgers d'aquest tren, la sortida per anar cap al barri de Pardinyes segueix inacabada, a l'estació hi veiem una de les terminals per fer recàrregues de la targeta moneder amb xip que s'ha implantat als autobusos de Lleida.
A Lleida trobem una persona que no és forumaire però que sí que és conegut d'altres fòrums on es posa fanal.
Anem a comprar el bitllet per anar de Saragossa a Osca en el TRD i tornar i anem a Atenció al Client a demanar horaris i redactar la reclamació per l'incident a Calaf.
Ens acomiadem de liniadelripolles que com havia estat feia poc temps a Saragossa, a Osca i a Canfranc havia decidit anar a Tremp per fer-ne la seva crònica particular i de fanal a qui agraeixo la seva presència en el transbord a Lleida.
Agafem l'ànec per anar de Lleida a Saragossa, em decideixo a comptar els viatgers de Turista, són 22, els dos aneguets precisament inclosos nosaltres, impossible comptar els viatgers de preferent, ben aviat ens adonem de que malgrat que el tren no circula encara a la seva velocitat màxima la seva comoditat i suavitat està molt per dessota d'un tren d'alta velocitat de tecnologia Alsthom, vam fer la prova d'estabilitat d'una moneda d'un €, no va aguantar gens, en un Euromed aguanta més de 5 minuts amb monedes de 100 pessetes! però és que la caixa dels auriculars per l'audició de música i video tampoc aguantava i menys encara a les proximitats de Saragossa, també observem les oscil·lacions que fa l'aigua en una ampolla d'aigua i veiem que l'aigua oscil·la i bastant, també és important veure transitat pel tren com es mou un remolc respecte de l'altre i en especial vam veure els moviments són brutals quan passa per desviaments, inexplicable quan es tracta de desviaments amb el cor mòbil; la conclusió és clara, si a 200 km/h el confort deixa bastanta desitjar, com anirà a 350 km/h?
Una cosa bona que sí que es pot dir de l'ànec és que els acabats interiors estan molt ben aconseguits.
Arribem a Saragossa i essent aquí, el lloc on fem la parada més llarga del viatge ens decidim a fer un breu dinar a l'estació.
En aquesta estació en què des de que s'ha inaugurat hi dec haver estat potser al vestíbul un parell de vegades a part d'aquesta vam comentar la grandiositat de l'estació que per tant en suposa la dispersió, vam veure les bombones de butà per escalfar-la més o menys com es podia, val a dir que jo anava despistat, però jo que normalment sóc bastant destallista amb les coses, he de dir que em va costar trobar l'accés a les vies, la venda de bitllets, doncs està tot dissimulat, així com la senyalètica que es troba dissimulada a l'estació.
Ens decidim a agafar el TRD passant pel control d'equipatges, en els regionals a Saragossa es fa control d'equipatges però no de bitllets a l'entrada.
Tenim el TRD preparat el 594.201, realment allà l'estabilitat no és tampoc perfecte doncs comparem les oscil·lacions que tenia l'aigua en una ampolla i són superiors a les que hi havia a l'ànec, val a dir però, que la tauleta on s'arrepenjava és bastant menys estanca.
Wefer comenta que jo havia dit que en aquell tren hi viatjava poca gent i que pel que ell veia això no era del tot cert doncs es veia una ocupació gens menyspreable, així doncs em deicideixo a comptar els viatgers, i quan vaig tornar la sorpresa de tots va ser que en el tren només hi viatjaven dues persones més que les que hi havia al departament davanter del primer cotxe, en total 17 persones, 2 de les quals van baixar a Tardienta, per la qual cosa, a Osca hi van arribar 8 catalans i 7 aragonesos!
A Osca vam veure l'estació intermodal, per dir-ne d'alguna manera, el primer que vaig mirar va ser el panell d'arribades i sortides i dintre de tot, comparat amb altres hores, hi havia bastants serveis de Renfe anunciats 4 d'un total de 12 serveis anunciats, els atres tots eren de carretera, hi ha moments del dia en què la proporció és 11-1.
Una altra comparació que fem, mentre l'espai d'atenció al client de Renfe està totalment treballat quant al disseny i l'espai d'atenció al client de les empreses d'autobús és més aviat sobri, a l'espai de Renfe només hi vam entrar nosaltres a agafar horaris i el d'autobusos no donava l'abast.
Teníem només un quart d'hora i aquest passa volant, així que ja s'acosta l'hora de marxar, anem cap al TRD, com que el número de cotxe ve indicat no gaire clarament en el panell de la destinació el cotxe 1 i el cotxe 2 es canvia quan el tren canvia de sentit, això provoca la confusió d'alguns de nosaltres entre ells jo mateix, conclusió, no m'agrada aquest sistema, teníem els mateixos seients en cotxe diferent a l'anar i al tornar.
A la tornada l'ocupació era una mica més alta, 24 persones, a Tardienta puja una persona i en baixa una.
Arribem a Saragossa i anem al vestíbul, ho aprofiten alguns per comprar alguna cosa pel berenar, doncs el trajecte en tren regional fins a Barcelona és llarg i en el tren no hi ha cafeteria ni bar mòbil.
En el control d'equipatges ens trobem una vigilant bastant mal educada que en passar el primer viatger que es va esperar a que passéssim la resta va dir alguna cosa de l'estil que no ens poséssim a la seva esquena que no li agradava, amb veu de robot; com si a nosaltres ens hagués d'agradar l'estúpid control d'equpiatges on normalment el vigilant llegeix el diari o mira el sostre i no la pantalla i on sembla que en una jaqueta no s'hi pugui portar una pistola. Va demanar que ensenyéssim el bitllet, però veient de lluny el bitllet groc del regional de la línia de Casp en va tenir prou.
Del viatge de tornada com que ja estàvem tots cansats ens el vam passar tots en grup criticant aspectes en general de Renfe i també vam fer crítiques a FGC i del ferrocarril europeu en general en vista de la degradació que està fent en els darrers anys.
L'ocupació d'aquest tren va ser més aviat baixa tot i que aquí ja no em vaig molestar en comptar els viatgers.
A Barcelona hi arribem 10 minuts tard per variar a causa bàsicament de les afectacions entre El Prat i Barcelona per l'arribada del tren d'alta velocitat.
Així doncs un viatge ben agradable on tots ens ho vam passar molt bé i tots esperem el següent viatge.
👍0👎0