Campanya per a usar el carril dret
Publicat: 29 jul. 2009, 20:41
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=281845 (extracte)
Trànsit demana als conductors que circulin pel carril de la dreta
Pérez-Moya anuncia que la velocitat variable s'estendrà fins a Martorell
EFE / LAMALLA.CAT
El Servei Català de Trànsit (SCT) impulsa una campanya per demanar els conductors que, quan vagin per vies de dos o més carrils i la circulació sigui fluida, utilitzin el carril de la dreta, ja que és el més segur. El director de l'SCT, Josep Pérez-Moya, ha explicat que la campanya pretén conscienciar els conductors de la importància d'anar per la dreta, ja que en molts controls els Mossos d'Esquadra han comprovat que molts usuaris desconeixien que és obligatori anar per aquest carril.
Segons Perez-Moya, les virtuts de circular per la dreta és que s'eviten maniobres brusques i es guanya en seguretat, ja que, sempre que hi hagi fluïdesa, el conductor tan sols ha d'operar per avançar els vehicles que circulin més lents i a més sempre va més concentrat en la circulació.
Si es va pel centre o per l'esquerra es poden provocar situacions de risc, ja que algun vehicle pot tenir la temptació d'avançar per la dreta -cosa que està prohibida-, i fer alguna maniobra brusca, segons que ha remarcat el sotsdirector de la divisió de Trànsit dels Mossos, Vicenç Gasulla.
La resta de la notícia es troba dividida entre els següents missatges:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 86#p140386
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 87#p140387
Trànsit demana als conductors que circulin pel carril de la dreta
Pérez-Moya anuncia que la velocitat variable s'estendrà fins a Martorell
EFE / LAMALLA.CAT
El Servei Català de Trànsit (SCT) impulsa una campanya per demanar els conductors que, quan vagin per vies de dos o més carrils i la circulació sigui fluida, utilitzin el carril de la dreta, ja que és el més segur. El director de l'SCT, Josep Pérez-Moya, ha explicat que la campanya pretén conscienciar els conductors de la importància d'anar per la dreta, ja que en molts controls els Mossos d'Esquadra han comprovat que molts usuaris desconeixien que és obligatori anar per aquest carril.
Segons Perez-Moya, les virtuts de circular per la dreta és que s'eviten maniobres brusques i es guanya en seguretat, ja que, sempre que hi hagi fluïdesa, el conductor tan sols ha d'operar per avançar els vehicles que circulin més lents i a més sempre va més concentrat en la circulació.
Si es va pel centre o per l'esquerra es poden provocar situacions de risc, ja que algun vehicle pot tenir la temptació d'avançar per la dreta -cosa que està prohibida-, i fer alguna maniobra brusca, segons que ha remarcat el sotsdirector de la divisió de Trànsit dels Mossos, Vicenç Gasulla.
La resta de la notícia es troba dividida entre els següents missatges:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 86#p140386
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 87#p140387