Al meu entendre canviar de lloc l'estació d'Igualada a on la volen fer (Barri de Montserrat) només té sentit si el Metro Comarcal de l'Anoia acaba sent ampliat dessota de l'Avinguda del Mestre Muntaner (l'antiga N-II) i es fa arribar, per exemple, davant de l'Hospital d'Igualada, un punt prou cèntric on posar el que seria, per a mi, l'última estació de la línia. L'estació seria subterrània, com ho seria tot el tram que aniria dessota de Mestre Muntaner, i allà mateix els FGC podrien tenir correspondència amb la futura estació igualadina de l'Eix Transversal Ferroviari, ja que el ramal urbà ha de passar per allà prop. Encara més, en superfície hi podria haver una tercera estació, aquesta de tramvia, que seria la capçalera d'una xarxa de tramvia urbà que servís a Igualada, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí i el futur Aeroport Corporatiu.
Us poso l'enllaç a la meva proposta (a veure si els del PTOP la veuen i s'inspiren en ella XD):
Per si no queda clar:
1) La línia taronja és la del
Metro Comarcal de l'Anoia. S'hi veuen les estacions de
Vilanova del Camí,
Igualada Est (la nova que volen fer) i
Igualada Intermodal (la que proposo com a intercanviador de FGC, ETF i tramvia).
2) La línia groga és l'
Eix Transversal Ferroviari, concretament el ramal urbà d'Igualada. El seu traçat és suposat, ja que no sé si ja hi ha un traçat definitiu.
3) la línia blau cel és la meva proposta per al
Tram Igualada, una xarxa de tramvia urbà per a Igualada i rodalia.
👍0👎0