437.001 ha escrit:
[...]
Per altra banda, on comença a ser una necessitat que hi posin pantalles amb les sortides dels propers trens direcció Plaça Espanya, Olesa, Martorell-Enllaç i sobretot Manresa-Baixador i Igualada, tot i no ser de Rodalies sinó de FGC, és a Martorell-Central.
Ja és demanar massa per l'estadi de civilització d'aquest país, però si a Martorell es poséssin pantalles amb les properes sortides de FGC a la Renfe, i pantalles de les properes sortides de la Renfe a FGC, oli en un llum.

Això estalviaria bastantes corredisses escales amunt i escales avall i deixant-te el pèl ple de fulles del jardí.
Cada cop hi ha més gent que canvia de Renfe a FGC allà (i a la inversa), i de fet el complex Renfe/FGC de Martorell/Martorell-Central és la segona estació on hi conflueixen més línies de Catalunya després de Barcelona-Sants, encara que no ho sembli (R4 cap a Vilafranca i Sant Vicenç de Calders, R4 cap a Molins, Barcelona, Terrassa i Manresa, R5 cap a Olesa, Manresa-Baixador i enllaç a Montserrat, R6 a Igualada, R8 a Sant Cugat, Cerdanyola-Universitat i Granollers-Centre, i S4/S8/R5/R6 cap a Sant Boi i Barcelona). No és poca cosa...
Exemple: baixem avui del Rodalies a Martorell (un R4 cap a Vilafranca, en concret), de presset cap a les escales, surt al carrer, puja les escales, passa el jardí, entra a FGC... i un cop entres, no se sap quin tren ve, i sobretot, no se sap quines parades farà i quines no. Resultat: una senyora ha pujat de pressa a un R60 cap a Igualada, tot i que ella anava a Martorell-Enllaç. Ha hagut de baixar a Sant Esteve Sesrovires i girar cua, perdent 30 minuts (els R60 no paren a Martorell-Enllaç).
Quan es fa el camí oposat, un cop entres al vestíbul de la Renfe només cal una ullada a les pantalles per veure quins són els propers trens i si t'has de donar pressa o no.
La megafonia de Martorell també és més clara a Renfe que a FGC, sempre diu
"para a totes les estacions/no para a Lavern etc/no para a Sant Miquel de Gonteres etc", amb minuts d'antel.lació, i se sent tant a l'andana com al vestíbul.
A FGC només diu
"R6 Igualada/R5 Manresa-Baixador/etc" quan el tren està entrant a l'andana, i no se sent des del vestíbul.
En aquest cas, per una vegada i sense que serveixi de precedent, Renfe guanya a FGC.