Rodalies R8
-
mfuentesll2
- N5

- Entrades: 125
- Membre des de: 15 gen. 2018, 17:48
Re: Rodalies R8
A RubĂ quan van reformar l'estaciĂł van treure les rampes i van posar ascensors. Sobre allargar la R1, ojalĂ ho veiem en un espai curt de temps pero coneixent la trajectoria de l'estat i la gene sĂłc poc optimista.
Respecte al material el problema a part d'anar curts per desballestar gran quantitat de material que podria haver sigut sent và lid (hola cotxes i locos per fer regionals i LD, 444, 440) el principal problema és el manteniment. A Madrid (porto 2 mesos per estudis) a diari es suprimeix algun servei de la C4 per falta de material o maquinistes, i el 90% pantalles indicadores dels 465 no funcionen, lavabos prà cticament sempre tancats a part de portes inutilitzades i averies més greus.
Jo em treuria del cap la idea de jubilar les 470 (encara que siguin dels anys 70 se'ls va fer una gran reforma per convertir-les en 470 deixant-les prà cticament noves) i sobretot les 446, 448 i 450/1 (aquestes estan fent ara els 30 anys aprox i poden durar 10-15 més perfectament) fins que no hi hagi nou material i de sobres. Que no torni a passar que per desballestar material antic ens quedem sense trens per fer els serveis.
De fet, de tots aquests materials el primer que jubilaria serien les 446 pel simple motiu de que per rodalies són curtes, gasten molt més que les 447 i sobretot pel fet de que no tenen lavabo, i actualment quan no hi ha personal ni lavabos a les estacions trobo imprescindible que els trens en tinguin. Les 470 deixar-les en reserva per pics d'activitat i poc més, apartant-les dels serveis generals però sense jubilar-les del tot (i de pas preservar-ne algunes per les associacions).
Respecte al material el problema a part d'anar curts per desballestar gran quantitat de material que podria haver sigut sent và lid (hola cotxes i locos per fer regionals i LD, 444, 440) el principal problema és el manteniment. A Madrid (porto 2 mesos per estudis) a diari es suprimeix algun servei de la C4 per falta de material o maquinistes, i el 90% pantalles indicadores dels 465 no funcionen, lavabos prà cticament sempre tancats a part de portes inutilitzades i averies més greus.
Jo em treuria del cap la idea de jubilar les 470 (encara que siguin dels anys 70 se'ls va fer una gran reforma per convertir-les en 470 deixant-les prà cticament noves) i sobretot les 446, 448 i 450/1 (aquestes estan fent ara els 30 anys aprox i poden durar 10-15 més perfectament) fins que no hi hagi nou material i de sobres. Que no torni a passar que per desballestar material antic ens quedem sense trens per fer els serveis.
De fet, de tots aquests materials el primer que jubilaria serien les 446 pel simple motiu de que per rodalies són curtes, gasten molt més que les 447 i sobretot pel fet de que no tenen lavabo, i actualment quan no hi ha personal ni lavabos a les estacions trobo imprescindible que els trens en tinguin. Les 470 deixar-les en reserva per pics d'activitat i poc més, apartant-les dels serveis generals però sense jubilar-les del tot (i de pas preservar-ne algunes per les associacions).
- robertotlh
- N7

- Entrades: 327
- Membre des de: 15 oct. 2015, 14:47
Re: Rodalies R8
Ens hem de fer la idea que tot el material sense adaptar a PMR caurĂ mĂ©s aviat que tard . Renfe no invertirĂ un duro en adaptacions carissimes de material ja amortit i tĂ© raĂł a no fer-ho. AquĂ l'error històric seria que les comandes de nous trens es quedin curtes i l'error que ja s ha comès Ă©s la poquissima varietat de configuracions demanades. Cap tren de dos pisos, cap tren de dos cotxes, cap tren tipus tamagotxi o La Pobla. Això s'acabarĂ pagant en forma de tancament de lĂniesmfuentesll2 ha escrit: ↑26 nov. 2019, 02:32 A RubĂ quan van reformar l'estaciĂł van treure les rampes i van posar ascensors. Sobre allargar la R1, ojalĂ ho veiem en un espai curt de temps pero coneixent la trajectoria de l'estat i la gene sĂłc poc optimista.
Respecte al material el problema a part d'anar curts per desballestar gran quantitat de material que podria haver sigut sent và lid (hola cotxes i locos per fer regionals i LD, 444, 440) el principal problema és el manteniment. A Madrid (porto 2 mesos per estudis) a diari es suprimeix algun servei de la C4 per falta de material o maquinistes, i el 90% pantalles indicadores dels 465 no funcionen, lavabos prà cticament sempre tancats a part de portes inutilitzades i averies més greus.
Jo em treuria del cap la idea de jubilar les 470 (encara que siguin dels anys 70 se'ls va fer una gran reforma per convertir-les en 470 deixant-les prà cticament noves) i sobretot les 446, 448 i 450/1 (aquestes estan fent ara els 30 anys aprox i poden durar 10-15 més perfectament) fins que no hi hagi nou material i de sobres. Que no torni a passar que per desballestar material antic ens quedem sense trens per fer els serveis.
De fet, de tots aquests materials el primer que jubilaria serien les 446 pel simple motiu de que per rodalies són curtes, gasten molt més que les 447 i sobretot pel fet de que no tenen lavabo, i actualment quan no hi ha personal ni lavabos a les estacions trobo imprescindible que els trens en tinguin. Les 470 deixar-les en reserva per pics d'activitat i poc més, apartant-les dels serveis generals però sense jubilar-les del tot (i de pas preservar-ne algunes per les associacions).
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Rodalies R8
Igual que a Sant Cugat.mfuentesll2 ha escrit: ↑26 nov. 2019, 02:32 A Rubà quan van reformar l'estació van treure les rampes i van posar ascensors.
Però... per què a RubĂ i Sant Cugat sĂ, i a Cerdanyola-Universitat no?
Potser tingui a veure amb que Ă©s una estaciĂł on hi conflueix mĂ©s d'una lĂnia, però ara com ara, no Ă©s que mogui una quantitat exagerada de passatgers.
Home, sà que hi haurà una mica més de passatgers a la R8 quan obrin la nova estació de Santa Perpètua, però vaja...
O milloren freqüències, cosa que ara és impossible perquè no tenen prou trens, o no hi ha manera.
Això sĂ, sembla ser que la zona de Cerdanyola mĂ©s propera a l'estaciĂł de Cerdanyola-Universitat tambĂ© tindrĂ un fort creixement urbanĂstic en els propers anys, o sigui que quan això passi, augmentar freqüències de Rodalies en aquella zona serĂ obligatori. Entre d'altres coses, a mĂ©s d'aquest creixement urbanĂstic, perquè les estacions de Cerdanyola del Vallès (R4) i RubĂ-FGC tenen problemes de saturaciĂł avui dia, i cada cop sĂłn mĂ©s seriosos. La R1 i la R7 podrien ajudar a desembussar una mica la cosa (una mica, no del tot).
Encara més, si hi afegim les restriccions de trà nsit anunciades per l'ajuntament Colau. Pel 2020, si ho entenc bé.
Corre pressa, doncs.
Per cert, al fil de reformes d'estacions he postejat que el primer trimestre de 2020 Renfe calcula que sortirà a licitació la reforma de l'accessibilitat de Mollet-Sant Fost, i que calculen que cap al març de 2020 també podrien iniciar les obres que ja han licitat, és a dir el perllongament i pavimentat de l'andana de l'edifici de viatgers de Mollet-Sant Fost, que hi ha una part que si el tren és llarg (doble de 465), s'ha de fer alpinisme, i és bastant perillós (nivell Sant Miquel de Gonteres pre-reforma).
Jo sĂ.mfuentesll2 ha escrit: ↑26 nov. 2019, 02:32 Sobre allargar la R1, ojalĂ ho veiem en un espai curt de temps pero coneixent la trajectoria de l'estat i la gene sĂłc poc optimista.
Per una raĂł, que ja he explicat, tot i que de manera una mica barroera.
Anem a pams i tornem-ho a explicar:
1) Han iniciat obres de reforma de l'estaciĂł de Castellbisbal, i del tram Castellbisbal-Martorell.
Ara com ara, no afecten a la circulació, però més aviat que tard, sà que ho faran.
I quan això passi, certs trens que ara tenen origen/final Martorell, potser s'hagin d'escurçar a Castellbisbal.
I a Castellbisbal només hi ha tres vies amb andana.
2) Han adjudicat les obres de reforma de l'estació de Molins de Rei, actual terminal de la R1 els dies feiners (els caps de setmana i festius és L'Hospitalet).
Què vol dir això?
Que han de reformar les andanes, perllongar-les a 200 metres, i posar ascensors al pas inferior.
I que no trigaran gaire a començar. De fet, ja hi ha uns panells que ho anuncien al vestĂbul de l'estaciĂł. No deu faltar gaire, doncs...
Però hi ha un problema: que l'andana més allunyada de l'edifici de viatgers (la de les vies 3 i 5) és massa estreta, amb la qual cosa caldrà demolir-la i traslladar-la a la posició de la via 5, i al lloc de l'actual andana, posar-hi la nova via 5.
Això vol dir que durant les obres de demolició i reconstrucció d'aquesta andana, no es podran apartar trens a Molins.
Per tant, s'hauran d'apartar a algun altre lloc.
2.a) La candidata principal a priori Ă©s RubĂ.
Problema: a Rubà només hi ha una via desviada amb andana, mentre que a Molins n'hi ha dues.
2.b) L'altra alternativa Ă©s Cerdanyola-Universitat, però per la configuraciĂł de vies que tĂ©, nomĂ©s la via 3 (la desviada del costat de l'AP-7) permet apartar trens provinents de Molins, i fer-los rebotar (a les vies 4 i 6 no es pot, no hi ha agulla que permeti sortir de Cerdanyola-Universitat cap a Sant Cugat per la via de la dreta, i no es pot canviar fins a RubĂ).
2.c) Una tercera alternativa Ă©s directament fusionar R1 i R7, fent rebotar trens a Sant Andreu Arenal, que sĂ que tĂ© dues vies on apartar trens. El problema en aquest cas Ă©s mĂ©s de numeraciĂł de lĂnies per tal de no confondre al personal.
M'explico: si a algú a Arc de Triomf li anuncien "R1 Sant Andreu Arenal, via 2", i puja al tren... per descobrir que el tren és via Molins-Sant Cugat, li pot agafar un cobriment. El mateix si algú a Sant Andreu Arenal sent "R1 Mataró, via 3".
Llavors, potser Ă©s mĂ©s intel.ligent de fusionar-les a la prĂ ctica, Ă©s a dir, que el tren faci Arenys-Sant Andreu Arenal, o MatarĂł-Sant Andreu Arenal, però que s'anuncĂŻin com a "R1 Cerdanyola-Universitat VIA MOLINS DE REI", passant a anunciar-se com a "R7 Sant Andreu Arenal" nomĂ©s a Cerdanyola-Universitat. És a dir, una lĂnia, dos nĂşmeros.
Què en penseu?
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 nov. 2019, 00:07, en total s’ha editat 1 vegada.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Rodalies R8
O sigui que el recorregut per Barcelona la R 1 tindrà forma d'espiral?437.001 ha escrit: ↑26 nov. 2019, 22:37
2.c) Una tercera alternativa Ă©s directament fusionar R1 i R7, fent rebotar trens a Sant Andreu Arenal, que sĂ que tĂ© dues vies on apartar trens. El problema en aquest cas Ă©s mĂ©s de numeraciĂł de lĂnies per tal de no confondre al personal.
M'explico: si a algú a Arc de Triomf li anuncien "R1 Sant Andreu Arenal, via tal", i puja al tren... per descobrir que el tren és via Molins-Sant Cugat, li pot agafar un cobriment. El mateix si algú a Sant Andreu Arenal sent "R1 Mataró, via tal".
Llavors, potser Ă©s mĂ©s intel.ligent de fusionar-les a la prĂ ctica, Ă©s a dir, que el tren faci Arenys-Sant Andreu Arenal, o MatarĂł-Sant Andreu Arenal, però que s'anuncĂŻin com a "R1 Cerdanyola-Universitat VIA MOLINS DE REI", passant a anunciar-se com a "R7 Sant Andreu Arenal" nomĂ©s a Cerdanyola-Universitat. És a dir, una lĂnia, dos nĂşmeros.
Què en penseu?
Em sembla millor que facin un "continua com a..." quan arriben a Molins de Rei.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Rodalies R8
Si perllonguen fins a Sant Andreu Arenal, sĂ.
Si nomĂ©s perllonguen fins a Cerdanyola-Universitat o RubĂ, no.
No interessa comercialment fer-ho a Molins.
El "continua com a" Ă©s mĂ©s atractiu fer-lo a RubĂ, a Sant Cugat, o a Cerdanyola-Universitat que no a Molins.
I en aquest cas, tinc dubtes, perquè segons la direcció del tren (Mataró/Arenys o Sant Andreu Arenal), pot interessar més fer-ho a una estació, o a una altra.
O no, no ho sé, potser anunciant "R1 UAB-Mataró, via 3" a Sant Andreu Arenal, i "R1 Molins-UAB-Sant Andreu Arenal, via 2" a Arc de Triomf ja estigués bé, no ho sé. La gent s'hi hauria d'acostumar, això està clar.
Passa una cosa.
RubĂ-Sants serĂ mĂ©s curt amb Rodalies directe via Molins que amb FGC+L5 via SarriĂ i transbordament a Provença.
I RubĂ-Plaça Catalunya via Molins serĂ quasi el mateix temps que amb FGC via SarriĂ , però amb menys parades.
Sant Cugat, tres quarts del mateix, però una mica menys, perquè el temps de trajecte a Sants no serĂ tant atractiu com el de RubĂ, tot i que evidentment, sĂ que serĂ directe i amb trens mĂ©s grans, i (a priori) sense tants problemes per trobar seient.
Rubà i Cerdanyola del Vallès són les dues estacions més importants d'aquest pla.
Més que res, per dues raons idèntiques:
1) Cerdanyola del Vallès està saturada en hores punta.
Els R4 van carregadĂssims, ja venen aixĂ de Terrassa, mĂ©s ara que s'hi han afegit passatgers provinents de FGC que fan trajectes com Les Fonts-Montcada Manresa, Sant Quirze-Sant Andreu Arenal, i coses per l'estil.
A més de cada cop més barcelonins "exiliats" al Vallès, però que segueixen treballant a Barcelona, o, atenció, a localitats veïnes, cada cop hi ha més intermobilitat a l'à rea metropolitana (de Cerdanyola a L'Hospitalet, Cornellà , etc).
O sigui que quan els trens arriben a Cerdanyola a l'hora punta del matà direcció Barcelona, els passatgers es desesperen, perquè saben que aniran (encara més) enllaunats.
L'ideal, és desviar la més gran quantitat de passatgers de Cerdanyola origen/destinació Baix Llobregat via Sant Cugat, perquè aixà aniran més còmodes, i més rà pids... tot i que aniran acumulant passatgers a les diferents estacions, és clar, però també anirà baixant gent.
2) L'altre cas Ă©s RubĂ. L'estaciĂł de RubĂ-FGC pateix problemes cada cop mĂ©s seriosos de saturaciĂł.
I tot i que FGC ho intenta, hi ha un lĂmit fĂsic de longitud dels trens i de les andanes, i de la quantitat de trens per hora que pots encabir-hi... i de passatgers, Ă©s clar.
A la lĂnia de Sabadell els problemes no sĂłn tant greus, perquè entre Sabadell i Sant Cugat nomĂ©s hi ha Sant Quirze i Bellaterra.
Però a la lĂnia de Terrassa hi ha RubĂ, que desprĂ©s de Plaça Catalunya Ă©s la segona estaciĂł en nombre de passatgers de FGC (fins i tot per davant de Plaça Espanya? No n'estic segur, però podria ser).
Evidentment, si a Rubà és complicat poder pujar al tren a les hores punta, a Hospital General i a Mira-sol encara ho és més.
I aquà és on entra Rodalies.
Evidentment, l'estaciĂł de Rodalies de RubĂ no tĂ© la millor ubicaciĂł possible, estĂ a l'extrem sud del casc urbĂ de RubĂ, i mĂ©s propera a Mira-sol que al nord o fins i tot el centre de RubĂ.
PERÒ... té l'aparcament dissuassori més gran de tot Rodalies, i això pot ser atractiu per a força gent.
Tot i que ara l'aparcament està ocupat sobretot per camions, però vaja, això és un problema relatiu, es pot resoldre fà cilment.
I, i, i... el caramelet d'uns temps de trajecte a Sants millors que amb FGC+L5 (i evitant Provença, que no és poca cosa!), i a Plaça Catalunya semblants als de FGC.
Tot i que amb menys trens per hora, Ă©s clar. NomĂ©s dos trens per hora, com a mĂnim fins que no puguin posar mĂ©s trens a la lĂnia (hola, pas a nivell de Sant Feliu).
I amb l'afegit de tenir un tercer tren amb transbordament a Castellbisbal, que ja és menys atractiu, però bé que hi ha gent que ho fa avui dia...
O sigui que els passatgers de Sant Cugat, RubĂ podran triar.
Dues rutes a Barcelona (FGC directe i freqĂĽent però saturadĂssim i Rodalies directe però poc freqĂĽent i menys saturat).
Tres rutes a Barcelona si els trens són perllongats a Sant Andreu Arenal, que encara alleujaria més la cosa.
I els passatgers de Cerdanyola cap al Baix Llobregat no haurien de passar enllaunats per Barcelona com ara.
Tot això ajudaria a descarregar un pelet els trens actuals, però també hauria d'atreure certs usuaris del cotxe particular.
Si la R8, amb els horaris de pena que tĂ©, ho ha fet una miqueta, la R1 (sumada a la R8), amb horaris que triplicarien els intervals de pas actuals a Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat i RubĂ, encara ho milloraria mĂ©s.
-
mfuentesll2
- N5

- Entrades: 125
- Membre des de: 15 gen. 2018, 17:48
Re: Rodalies R8
Hi ha una cosa que alguns cops no recordem i Ă©s l'intenciĂł de deixar d'utilitzar Hospi com a terminal, ja que els cisallaments d'entrada limiten molt l'explotaciĂł, i a la R8 tenim 2 estacions que podrien fer perfectament de terminal com sĂłn RubĂ i UAB (probablement tambĂ© les dues amb mĂ©s potencial de tota la lĂnia ja que Sant Cugat estĂ prĂ cticament sencera amb connexiĂł a FGC i RubĂ amb nomĂ©s una estaciĂł).
La UAB té 5 vies amb andanes, 2 per els R8 i de pas pels mercaderies, 1 pels R7 i 2 podrien fer de terminal per anar al sud. Rubà en té 3 i una quarta sense andana però que podria servir per estacionar trens que esperessin servei. Entre les dues estacions estariem aconseguint 3 vies de capçalera amb l'opció d'afegir-ne una quarta a Sant Cugat sense excessives obres (l'explanació ja està feta). Amb això es podria descarregar prà cticament sencera Hospitalet, deixant-la de terminal pels R3, estacionament de trens i moments excepcionals de pics de demanda del servei.
La UAB té 5 vies amb andanes, 2 per els R8 i de pas pels mercaderies, 1 pels R7 i 2 podrien fer de terminal per anar al sud. Rubà en té 3 i una quarta sense andana però que podria servir per estacionar trens que esperessin servei. Entre les dues estacions estariem aconseguint 3 vies de capçalera amb l'opció d'afegir-ne una quarta a Sant Cugat sense excessives obres (l'explanació ja està feta). Amb això es podria descarregar prà cticament sencera Hospitalet, deixant-la de terminal pels R3, estacionament de trens i moments excepcionals de pics de demanda del servei.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Rodalies R8
La millor manera Ă©s informar amb plĂ nols a l'estaciĂł que la lĂnia R 1 fa l'espiral de Sant Andreu Arenal fins a Clot. No tenim un plĂ nol esquemĂ tic fantĂ stic? 
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Ha de quedar més que clar
Molta gent no es fixa en els plĂ nols. No t'has fixat que contĂnuament hi ha qui pregunta coses que podria entendre fĂ cilment amb una ullada al plĂ nol, termòmetre, etc.?
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Ha de quedar més que clar
I això Ă©s una llĂ stima. Per exemple ahir una senyora em va preguntar a Santa Coloma si la lĂnia 1 passa per Pl. Catalunya. El termòmetre el tenia com a 5 metres.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Rodalies R8
Por no hablar de los vecinos de Castelldefels y Gavá, sobre todo jĂłvenes de cierta edad "metrizados" (educados en Metro y res mès), ejem, ejem (y conste que no todos, que tambiĂ©n los hay bien espabilados) que no suben en laborables al "Erra dos, Granollers Centre per VĂa 4" (anuncio en Castelldefels a diario) porque aĂşn no se han enterado de que "eso va a Barcelona" y se esperan al Bcn Estaciò de França porque si no no llegan a Barcelona. Y casos como ese, mil en Renfe.
Los catalanes no tienen costumbre de usar Renfe en su amplia mayorĂa, y si lo usan esporádicamente están muy verdes en entender la red, y eso es un tema educacional y de costumbre, simplemente. Una red poco atractiva con todos sus agujeros tampoco ayuda.
Yendo al tema de la R8, la prolongación de la R1, no cuesta nada indicarla con dos destinos, como se hace en ciudades como Madrid. ATOCH-VILLAL, P.PIO-VILLAL, P.PIO-CHAMAR, CHAMAR-P.PIO, ROZAS-ALCALA... Y la gente se entera sin problemas de por dónde va el tren, hasta los más despistados. Incluso ya saben cuáles trenes dan la vuelta al circuito sin salir por los ramales (en eso también ayuda que Renfe se esfuerza en meter en estos casos una 446 en simple y los horarios, que también son un poco complicados, pero con una sencilla búsqueda son fáciles de sacar.)
No sĂ©, en Arenys se puede indicar MOLINS-UAB, por ejemplo en Sants u Hospitalet indicamos MOLINS-CERD, y en Molins ya ponemos UAB-ARENAL, y la gente al tercer dĂa ya sabe a dĂłnde va ese tren. Excepto, como he comentado, los cerebro de Metro i res mès que no se van a enterar, pero su problema es con la red de Renfe en general, asĂ que sabiendo que habrá gente que se pierda, la mejor forma de que el grueso de usuarios, que sĂ saben usar la red se aclaren con la lĂnea, serĂa algo asĂ.
Un saludo
Miki
Los catalanes no tienen costumbre de usar Renfe en su amplia mayorĂa, y si lo usan esporádicamente están muy verdes en entender la red, y eso es un tema educacional y de costumbre, simplemente. Una red poco atractiva con todos sus agujeros tampoco ayuda.
Yendo al tema de la R8, la prolongación de la R1, no cuesta nada indicarla con dos destinos, como se hace en ciudades como Madrid. ATOCH-VILLAL, P.PIO-VILLAL, P.PIO-CHAMAR, CHAMAR-P.PIO, ROZAS-ALCALA... Y la gente se entera sin problemas de por dónde va el tren, hasta los más despistados. Incluso ya saben cuáles trenes dan la vuelta al circuito sin salir por los ramales (en eso también ayuda que Renfe se esfuerza en meter en estos casos una 446 en simple y los horarios, que también son un poco complicados, pero con una sencilla búsqueda son fáciles de sacar.)
No sĂ©, en Arenys se puede indicar MOLINS-UAB, por ejemplo en Sants u Hospitalet indicamos MOLINS-CERD, y en Molins ya ponemos UAB-ARENAL, y la gente al tercer dĂa ya sabe a dĂłnde va ese tren. Excepto, como he comentado, los cerebro de Metro i res mès que no se van a enterar, pero su problema es con la red de Renfe en general, asĂ que sabiendo que habrá gente que se pierda, la mejor forma de que el grueso de usuarios, que sĂ saben usar la red se aclaren con la lĂnea, serĂa algo asĂ.
Un saludo
Miki
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Rodalies R8
D'on has tret això?mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 Hi ha una cosa que alguns cops no recordem i és l'intenció de deixar d'utilitzar Hospi com a terminal,
Home, sĂ, però des que van reformar l'estaciĂł, certament ja no tant com abans.mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 ja que els cisallaments d'entrada limiten molt l'explotaciĂł,
mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 i a la R8 tenim 2 estacions que podrien fer perfectament de terminal com sĂłn RubĂ i UAB (probablement tambĂ© les dues amb mĂ©s potencial de tota la lĂnia ja que Sant Cugat estĂ prĂ cticament sencera amb connexiĂł a FGC i RubĂ amb nomĂ©s una estaciĂł).
La UAB té 5 vies amb andanes, 2 per els R8 i de pas pels mercaderies, 1 pels R7 i 2 podrien fer de terminal per anar al sud.
Cerdanyola-Universitat només té una via per fer de terminal de trens provinents de Castellbisbal/El Papiol: la via 3. Les vies 4 i 6 no poden fer-ho, perquè no hi ha agulla que permeti que un tren surti de Cerdanyola-Universitat direcció Sant Cugat per la via de la dreta. Només la via 3 ho permet.
Tot i que, clar, es pot modificar la capçalera costat Sant Cugat afegint-hi agulles que permetin tots els moviments cap a/des de totes les vies.
També se li podria afegir una andana provisional... o permanent.mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 Rubà en té 3 i una quarta sense andana però que podria servir per estacionar trens que esperessin servei.
Això complicaria l'explotació. Millor tenir una sola terminal fixa.mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 Entre les dues estacions estariem aconseguint 3 vies de capçalera amb l'opció d'afegir-ne una quarta a Sant Cugat sense excessives obres (l'explanació ja està feta).
Això només és possible quan se soterri Sant Feliu.mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14Amb això es podria descarregar prà cticament sencera Hospitalet, deixant-la de terminal pels R3, estacionament de trens i moments excepcionals de pics de demanda del servei.
Si no, el què proposes equivaldria a tenir el pas a nivell de Sant Feliu permanentment abaixat, o quasi.
Ara com ara, les dues principals possibilitats que veig, sĂłn:
a) perllongar els R1 de Molins a RubĂ.
b) perllongar els R1 de Molins a Cerdanyola-Universitat i fusionar-los amb els R7.
Les altres possibilitats necessitarien posar més trens en circulació, i no és possible.
Re: Rodalies R8
França451 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 18:29No sĂ©, en Arenys se puede indicar MOLINS-UAB, por ejemplo en Sants u Hospitalet indicamos MOLINS-CERD, y en Molins ya ponemos UAB-ARENAL, y la gente al tercer dĂa ya sabe a dĂłnde va ese tren.
Normalmente sĂ.
Recuerdo cuando aĂşn funcionaba la C7 Hospitalet-Cerdanyola Universitat-Martorell, una señora en Sants me preguntĂł por quĂ© anunciaban los trenes "vĂa Sant Cugat" por la vĂa "de Vic, si Sant Cugat está más cerca de Molins que de Mollet".
Se lo tuve que explicar, y no quedó muy convencida. "Por Montcada, a Sant Cugat? Vaya vuelta más tonta!"...
Algo de razĂłn no le faltaba... otra cosa serĂa que hubiĂ©ramos estado en Sant Andreu Arenal, que en ese caso sĂ es mucho más corto vĂa Montcada.
Personalmente, creo que los casilleros de los trenes no tienen mucho espacio al anunciar tambiĂ©n la lĂnea (al contrario que en Madrid), con lo que creo que es mejor anunciar "R1 Cerdanyola UAB" hasta cierta estaciĂłn, y a partir de ahĂ, anunciar "R7 Sant Andreu Arenal". Mi duda es a partir de quĂ© estaciĂłn hacer eso, y lo mismo pasa en sentido contrario.
Hay gente que vive perdida.França451 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 18:29Excepto, como he comentado, los cerebro de Metro i res mès que no se van a enterar, pero su problema es con la red de Renfe en general, asĂ que sabiendo que habrá gente que se pierda, la mejor forma de que el grueso de usuarios, que sĂ saben usar la red se aclaren con la lĂnea, serĂa algo asĂ.
Ni te cuento si encima están zombis con el móvil y con los auriculares.
Un dĂa saldrá uno de GuinardĂł y, queriendo ir a Can Boixeres, terminará en Portazgo, y ni se habrá enterado de cĂłmo.
-
mfuentesll2
- N5

- Entrades: 125
- Membre des de: 15 gen. 2018, 17:48
Re: Rodalies R8
Lo de treure Hospi o trec de converses amb responsables de circulació d'adif que he tingut en els últims mesos.437.001 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 20:43D'on has tret això?mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 Hi ha una cosa que alguns cops no recordem i és l'intenció de deixar d'utilitzar Hospi com a terminal,
Home, sĂ, però des que van reformar l'estaciĂł, certament ja no tant com abans.mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 ja que els cisallaments d'entrada limiten molt l'explotaciĂł,
mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 i a la R8 tenim 2 estacions que podrien fer perfectament de terminal com sĂłn RubĂ i UAB (probablement tambĂ© les dues amb mĂ©s potencial de tota la lĂnia ja que Sant Cugat estĂ prĂ cticament sencera amb connexiĂł a FGC i RubĂ amb nomĂ©s una estaciĂł).
La UAB té 5 vies amb andanes, 2 per els R8 i de pas pels mercaderies, 1 pels R7 i 2 podrien fer de terminal per anar al sud.
Cerdanyola-Universitat només té una via per fer de terminal de trens provinents de Castellbisbal/El Papiol: la via 3. Les vies 4 i 6 no poden fer-ho, perquè no hi ha agulla que permeti que un tren surti de Cerdanyola-Universitat direcció Sant Cugat per la via de la dreta. Només la via 3 ho permet.
Tot i que, clar, es pot modificar la capçalera costat Sant Cugat afegint-hi agulles que permetin tots els moviments cap a/des de totes les vies.
També se li podria afegir una andana provisional... o permanent.mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 Rubà en té 3 i una quarta sense andana però que podria servir per estacionar trens que esperessin servei.
Això complicaria l'explotació. Millor tenir una sola terminal fixa.mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14 Entre les dues estacions estariem aconseguint 3 vies de capçalera amb l'opció d'afegir-ne una quarta a Sant Cugat sense excessives obres (l'explanació ja està feta).
Això només és possible quan se soterri Sant Feliu.mfuentesll2 ha escrit: ↑27 nov. 2019, 13:14Amb això es podria descarregar prà cticament sencera Hospitalet, deixant-la de terminal pels R3, estacionament de trens i moments excepcionals de pics de demanda del servei.
Si no, el què proposes equivaldria a tenir el pas a nivell de Sant Feliu permanentment abaixat, o quasi.
Ara com ara, les dues principals possibilitats que veig, sĂłn:
a) perllongar els R1 de Molins a RubĂ.
b) perllongar els R1 de Molins a Cerdanyola-Universitat i fusionar-los amb els R7.
Les altres possibilitats necessitarien posar més trens en circulació, i no és possible.
Respecte una altra andana a RubĂ, per desgrĂ cia ho veig molt complicat. L'estaciĂł estĂ situada sobre el Torrent dels Alous i la via sense andana dona al costat de l'estany dels Alous, zona protegida i que precisament per aquest motiu ja va tirar enrere el projecte d'unir la RFIG en internacional amb els tallers de FGC Vallès.
Respecte el tindre diferents terminals, si els trens van ben indicats no ho veig un problema, alguns dels que hagin d'acabar a RubĂ si es fa la tercera vĂa a SantQ es poden portar fins allĂ per estacionar-los com trens llançadora acceptant viatgers.
Jo portaria tots els R1 a la UAB, però mentre es facin les obres a Molins i UAB els deixaria a RubĂ.
La R3 quan estiguessin fetes les obres a la UAB i Rubà lliure els treuria de Hospi i deixaria allà només els R12 i per tallers. Amb això aconseguiriem connectar com toca el corredor AP7-B23 en ferrocarril per treure cotxes d'una de les zones més saturades de la xarxa viaria i amb una comunicació de transport públic que històricament ha sigut deficient.
Obviament fan falta mĂ©s mitjans, ara mateix estan tots els nuclis de rodalies sota mĂnims tant de material com de maquinistes.
Respecte soterrar Sant Feliu no dic res, ja que soc contrari als soterraments però és veritat que si la freqüència de trens passa a ser de 3 o 4 minuts en hora punta per sentit el pas a nivell estaria tota l'estona baixat i fa falta alguna solució.
Re: Rodalies R8
Pel que fa a com indicar destinacions en una R1+R7 unida:
- sortint de MatarĂł indicador "UAB per Molins", quan arriba a Molins canvia a "Sant Andreu Arenal per UAB".
- i a la inversa, sortint d'Arenal indicador "Molins per UAB" i en arribar a la UAB canvia a "MatarĂł per Molins".
- sortint de MatarĂł indicador "UAB per Molins", quan arriba a Molins canvia a "Sant Andreu Arenal per UAB".
- i a la inversa, sortint d'Arenal indicador "Molins per UAB" i en arribar a la UAB canvia a "MatarĂł per Molins".
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I aixĂ tot.
Re: Rodalies R8
Los más curiosos que recuerdo de la C7 eran el Martorell-Molins-L'Hospitalet-Cerdanyola Universitat-Martorell y el Martorell-Cerdanyola Universitat-L'Hospitalet-Molins-Martorell-Vilafranca.
Re: Rodalies R8
De moment, només són converses.mfuentesll2 ha escrit: ↑28 nov. 2019, 01:04Lo de treure Hospi o trec de converses amb responsables de circulació d'adif que he tingut en els últims mesos.
Això només s'ho poden permetre a llarg termini (anys i potser dècades), no ara.
Home, l'andana nova, si es fĂ©s, no afectaria la zona protegida, ja que quedaria sobre el terraplè, que com Ă©s lògic, no estĂ protegit.mfuentesll2 ha escrit: ↑28 nov. 2019, 01:04Respecte una altra andana a RubĂ, per desgrĂ cia ho veig molt complicat. L'estaciĂł estĂ situada sobre el Torrent dels Alous i la via sense andana dona al costat de l'estany dels Alous, zona protegida i que precisament per aquest motiu ja va tirar enrere el projecte d'unir la RFIG en internacional amb els tallers de FGC Vallès.
Perllongar tots els R1 no Ă©s possible.mfuentesll2 ha escrit: ↑28 nov. 2019, 01:04Jo portaria tots els R1 a la UAB, però mentre es facin les obres a Molins i UAB els deixaria a RubĂ.
No hi ha prou material.
Ara com ara, nomĂ©s Ă©s possible portar els R1 que s'acaben a Molins fins a RubĂ, fins a Cerdanyola-Universitat, o fins a Sant Andreu Arenal fusionant-los amb els R7.
No hi ha material ni personal disponible per a absolutament res més.
I potser calgui contractar algú, i//o posar a cicular algun tren més (a base de deixar algun tren en simple, però vaja, ara a la R3 estan posant força trens llargs en feiners).
Per tant, no es poden perllongar els R1 amb origen/final a L'Hospitalet.
On sà que em posaria pesat, és amb l'estació d'Hospital General.
Cal fer-la.
I sense tancar l'actual estaciĂł de RubĂ, ja que poden conviure perquè serveixen dues zones diferents.
Hospital General serviria a l'hospital, a Mira-sol, i oferiria un transbordament rĂ pid cap al centre de Sant Cugat i Les Planes/SarriĂ , i tambĂ© cap a RubĂ, Les Fonts i Terrassa.
L'actual estaciĂł de RubĂ serveix al sud de RubĂ, i a qui vingui en cotxe (de Mira-sol, del centre o nord de RubĂ, de l'AP-7, etc).
Re: Rodalies R8
És una opciĂł, sĂ.Lluis ha escrit: ↑28 nov. 2019, 08:41 Pel que fa a com indicar destinacions en una R1+R7 unida:
- sortint de MatarĂł indicador "UAB per Molins", quan arriba a Molins canvia a "Sant Andreu Arenal per UAB".
- i a la inversa, sortint d'Arenal indicador "Molins per UAB" i en arribar a la UAB canvia a "MatarĂł per Molins".
El què passa és que no sé ben bé on convindria més que canviés el teleindicador.
A més, com que els teleindicadors, quan funcionen bé, fan el scroll de parades, no sé si és tan important..
Crec que Ă©s mĂ©s un dubte de si fer un paĂs per a tontos, o no...
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Rodalies R8
El problema també està als rètols exteriors dels trens, haurien de currar-se un millor sistema.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Rodalies R8
I si en comptes d'allargar l'R1 allarguem l'R7 de Cerdanyola UAB fins MatarĂł per Molins?
Entre setmana dos trens l'hora i els caps de setmana un tren cada hora, la R7 pot ocupar les dues freqüències que ocupa la R1 actualment fins Molins. Jo crec que d'aquesta manera la xarxa queda molt millor connectada esquemĂ ticament (enllaç directe entre Cerdanyola i Molins i una millor connexiĂł de Barcelona amb la UAB/Sant Cugat/RubĂ, tot alhora).
A mĂ©s, ja es podria limitar la lĂnia R1 a l'Hospitalet en els mapes juntament amb la R3, ho simplificaria tot i el mapa quedaria força arreglat.
Entre setmana dos trens l'hora i els caps de setmana un tren cada hora, la R7 pot ocupar les dues freqüències que ocupa la R1 actualment fins Molins. Jo crec que d'aquesta manera la xarxa queda molt millor connectada esquemĂ ticament (enllaç directe entre Cerdanyola i Molins i una millor connexiĂł de Barcelona amb la UAB/Sant Cugat/RubĂ, tot alhora).
A mĂ©s, ja es podria limitar la lĂnia R1 a l'Hospitalet en els mapes juntament amb la R3, ho simplificaria tot i el mapa quedaria força arreglat.
Baixador a PremiĂ de Mar ja!
Re: Rodalies R8
Arenys, no només Mataró. Els trens de Molins van tant a Mataró com a Arenys, segons l'hora.
El problema Ă©s que, ara com ara, nomĂ©s hi ha material i personal per fer-ho els feiners, els caps de setmana no hi ha prou personal, i no sĂ© si els torns del material no s'ajustarien una mica massa...laura ha escrit: ↑29 nov. 2019, 18:37 Entre setmana dos trens l'hora i els caps de setmana un tren cada hora, la R7 pot ocupar les dues freqüències que ocupa la R1 actualment fins Molins. Jo crec que d'aquesta manera la xarxa queda molt millor connectada esquemĂ ticament (enllaç directe entre Cerdanyola i Molins i una millor connexiĂł de Barcelona amb la UAB/Sant Cugat/RubĂ, tot alhora).
A mĂ©s, ja es podria limitar la lĂnia R1 a l'Hospitalet en els mapes juntament amb la R3, ho simplificaria tot i el mapa quedaria força arreglat.
I clar, si fas una lĂnia nomĂ©s pels dies feiners, no Ă©s massa desitjable fer tants "gargots" al mapa.
Perllongant la R1 els feiners ja seria una millora significativa.
A l'espera que adjudiquin els nous trens, i Rodalies Barcelona i CercanĂas Madrid puguin començar a respirar una miqueta.
Amb més trens disponibles (i més personal, és clar), llavors sà que es podrien permetre d'oferir aquest servei els caps de setmana.
I la veritat, tant se val si és R1 o R7... mentre ho facin.
També pot passar que els trens siguin R1 de Mataró o Arenys fins a Cerdanyola-Universitat, i allà , continuïn cap a Sant Andreu Arenal canviant de número a R7.
El cas Ă©s que RubĂ, Mira-sol i Cerdanyola necessiten aire quan abans millor...
I si de rebot hi afegim Sant Cugat i l'Autònoma, doncs encara millor.
A molta gent li aniria millor que el que tenen ara.
És a dir, trens saturats, recorreguts complicats, i saturació a les carreteres (AP-7, C-58, B-23).

