Propers talls del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Propers talls del metro

Entrada Autor: metring » 11 juny 2025, 15:50

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... est-estiu/

Laia Bonet presenta les obres de millora al metro de Barcelona aquest estiu

11/06/2025

Dijous 12 de juny, a les 11.45 hores (Sala Lluís Companys, Ajuntament de Barcelona), la primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, explicarà les afectacions a la xarxa de transport públic que tindran lloc aquest estiu en motiu de les diferents obres previstes, així com les alternatives que oferirà la xarxa.

A l’acte hi assistirà el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i el director general de la xarxa de Metro de TMB, Òscar Playà.

Els mitjans de comunicació que assisteixin s’han d’acreditar enviant un correu a l’adreça: gabpremsa@tmb.cat



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 12 juny 2025, 12:44

Extret del vídeo de la roda de premsa de fa una estona, captures de pantalla:
Fitxers adjunts
tall metro estiu.jpg
tall metro estiu.jpg (31.98 KiB) Visualitzat 4005 cops
alternatives.jpg
alternatives.jpg (101.16 KiB) Visualitzat 4005 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 12 juny 2025, 12:57

https://beteve.cat/mobilitat/talls-parc ... res-estiu/

Obres al metro de Barcelona a l’estiu: talls parcials a l’L4 i l’L11 a partir del 25 de juny

S'inverteixen 20 milions d'euros a renovar sis quilòmetres de via de l'L4, per reduir les incidències al servei i les vibracions

Ester Magdaleno , Marta Casals Torres
avui a les 12:49

Un any més TMB aprofita el descens d’usuaris del metro de Barcelona a l’estiu per fer obres de millora a la infraestructura. Aquest any es renoven sis quilòmetres de via de l’L4, fet que obligarà a tallar parcialment la línia. En concret, els treballs deixaran sense servei un total de set parades de l’L4, el tram entre Verdaguer i la Trinitat Nova. Aquesta primera afectació començarà el 25 de juny i s’allargarà fins al 31 d’agost. Posteriorment, el tall del servei es reduirà. Així, de l’1 al 7 de setembre l’L4 no funcionarà entre Maragall i la Trinitat Nova.

També hi haurà obres a l’L11. En aquest cas, el tram serà només d’una parada, entre la Trinitat Nova i la Casa de l’Aigua. També començarà el 25 de juny i s’allargarà fins al 7 de setembre.

Per facilitar la mobilitat dels usuaris, funcionarà un servei especial d’autobusos entre Verdaguer (L4) i Casa de l’Aigua (L11) que cobrirà tot el tram afectat per les obres, i que a partir de l’1 de setembre — quan es recuperi el servei entre Verdaguer i Maragall — reduirà el recorregut. En total hi haurà 22 autobusos articulats amb una freqüència de pas de quatre minuts aproximadament en hora punta, i un horari similar al del metro. A més, també s’habilitarà un altre servei de bus especial entre Girona i Verdaguer per a persones amb mobilitat reduïda, ja que Verdaguer no és una estació accessible.

A banda d’aquests autobusos, TMB recomana utilitzar la mateixa xarxa de metro com a alternativa de transport, especialment l’L3 i l’L5, ja que cobreixen el recorregut del tram afectat per les obres. A banda, també es poden utilitzar algunes línies de bus com la D50, H6, D40, 76 i H2, que circulen en trams propers a les estacions afectades.

Les obres a l’L4 suposen una inversió de 20 milions d’euros. L’actuació permetrà reduir el nombre d’incidències perquè es renoven completament les vies. A més, també se’n podrà fer un manteniment més eficaç i es resoldran alguns problemes de vibracions que hi ha en aquesta zona. Els treballs també inclouen la construcció d’un nou pou de ventilació al Guinardó. A més, la Generalitat aprofitarà l’actuació per invertir 10 milions d’euros en la renovació de la senyalització d’aquest tram de l’L4.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 13 juny 2025, 14:59

Em sembla bé la substitució de la via, ara caldria explicar que bàsicament és fa perquè la via ha arribat al seu final de vida útil, què és calcula al voltant dels 50 anys, igual què és va fer fa 2 anys fins Verdaguer.
També crec que podien esperar un parell d'anys més per no deixar sense servei l'Hospital de Sant Pau. El 2027 està previst que les L9-L10 hi arribin.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23842
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 13 juny 2025, 15:16

122-042-132 ha escrit: 13 juny 2025, 14:59 També crec que podien esperar un parell d'anys més per no deixar sense servei l'Hospital de Sant Pau. El 2027 està previst que les L9-L10 hi arribin.
Potser no ho fan perquè saben que el tram central de la L9 no estarà enllestit abans del 2030 (sent optimistes)?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

unÀnec
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: unÀnec » 13 juny 2025, 15:51

Guigui ha escrit: 13 juny 2025, 15:16
122-042-132 ha escrit: 13 juny 2025, 14:59 També crec que podien esperar un parell d'anys més per no deixar sense servei l'Hospital de Sant Pau. El 2027 està previst que les L9-L10 hi arribin.
Potser no ho fan perquè saben que el tram central de la L9 no estarà enllestit abans del 2030 (sent optimistes)?
Sí, però penso que es refereix a que ja havien anunciat fa 6 o 7 mesos una obertura parcial el 2027 fins a l'Hospital de Sant Pau, on ja han posat fins i tot la llosa intermitja, "només" quedaria l'estació de l'Hospital de Sant Pau sencera i la part d'instal·lacions



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 13 juny 2025, 18:34

Exacte!
Fins l'Hospital hi ha la previsió del 2027. I és una infraestructura que genera molt moviment, i no només de Barcelona, si no de tot Catalunya, i molta gent ve en tren i des del centre pugen fins l'Hospital de Sant Pau en Metro. Ho trobo una manca de previsió, o fins i tot de mal gust. De fet la linía fins Guinardó-Sant Pau va obrir, crec que el 1977, i fins, a llavors Roquetes, pel 1982. Estem dintre dels terminis raonables. Salut!



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 1006
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » 29 juny 2025, 05:56

Fotografies propies dels busos especials, amb motiu de les obres del metro, al seu pas per Virrei Amat (sense parada), ja que el tall és de les linies 4/11.
Fitxers adjunts
IMG_20250627_213454.jpg
IMG_20250627_213454.jpg (133.52 KiB) Visualitzat 3459 cops
IMG_20250627_213828.jpg
IMG_20250627_213828.jpg (136.99 KiB) Visualitzat 3459 cops
IMG_20250627_212334.jpg
IMG_20250627_212334.jpg (145.05 KiB) Visualitzat 3459 cops
IMG_20250627_215227.jpg
IMG_20250627_215227.jpg (105.65 KiB) Visualitzat 3459 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 15 ago. 2025, 21:11

https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... -120610481

Les obres a l’L4 tornaran a tallar la línia a la tardor

TMB preveu que el servei quedi suspès durant tres o quatre dies entre les parades d'Urquinaona i el Besòs o la Pau durant el pont de la Constitució.

I sí tallen aquell tram, i s'ha de fer certa visita... :roll:



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 29 ago. 2025, 17:21

METRO
L'L4 del Metro de Barcelona reobre el trajecte Verdaguer-Maragall dilluns 1 de setembre
Divendres, 29 d'agost de 2025

L'L4 del Metro de Barcelona reobre el trajecte Verdaguer-Maragall dilluns 1 de setembre
Dilluns que ve, 1 de setembre, tornarà a circular el metro de la línia 4 (L4) entre les estacions de Verdaguer i Maragall, després de finalitzar la primera fase de les obres de renovació de la infraestructura. En concret, la reobertura permetrà restablir el servei a les estacions de Joanic, Alfons X, Guinardó/Hospital de Sant Pau i Maragall.

Aquestes obres consten d'una inversió de 20 milions d'euros i permetran renovar sis quilòmetres de via amb un nou sistema que redueix les vibracions i millora el confort dels usuaris. Segons que ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), les obres entren ara en la seva segona fase, que mantindrà tallat fins al 7 de setembre el tram entre Maragall i Trinitat Nova.

Article complert

https://share.google/9obLi2xyhUo7BKZ2w



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 12 set. 2025, 13:54

Segons informe la cia. TMB

Els treballs van començar el 25 de juny i han permès renovar ["6 quilòmetres de via de manera integral"], incloent-hi la substitució de balast per formigó. Així, aquestes obres permetran reduir el nombre d’incidències, fer un manteniment més eficaç i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha fet una inversió de 20 milions d’euros per aquestes obres que han finalitzat segons el calendari previst i que permetran donar un millor servei, encarà més eficient, a l’L4.

EN CANVI, SEGONS ÉS POT OBSERVAR

El tram comprés entre el revolt d'entrada, venint d'Alfons X, i la llargada de tota l'andana de tota l'estació, com a mínim, direcció Maragall, no ha tingut cap actuació, continua amb balast (sense renovar) i els mateixos carrils. I és nota força en la rodadura. De fet ha estat el soroll, que m'ha alertat, i un cop he deixat passar el tren, m'hi he fixat.

TMB ens ha pres el pèl. Vull un aclariment.
Dos mesos i mig, i no han fet tota la feina.

Ens pots aclarir que ha passat Laia Bonet.

Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: 13 set. 2025, 12:50, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 12 set. 2025, 19:14

Aquesta tarda he anat a comprobar el tram de Maragall a Joanic.
Únicament el tram d'entrada a Maragall, des de Guinardó, s'hi ha actuat, amb la nova via en plaça, i més enllà de Maragall en direcció a Trinita Nova, sembla que també.
A llavors de renovació de 6 Qm, res de res, la meitat com a molt.
S'ha realitzat la preinstal.lació del nou cablejat pel nou sistema de conducció automàtica, i intervencions puntuals de revestiments per controlar filtracions, de manera una mica matussera.

Però de gran intervenció com ens havien comunicat, només en la meitat del tram.
Per aixó no calia tallar el tran sencer. M'agradaria una bona explicació pert part de la presidenta de TMB. Salut
Alfons X
Alfons X
Fitxers adjunts
Maragall
Maragall
Túnel de Maragall cap a Guinardó
Túnel de Maragall cap a Guinardó



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”