Horaris publicats al FB de 5ªZona.
8:05 EdF - 12:10 Puigcerdà. 16:26 Puigcerdà - 20:13 EdF.
Hora i data actual: 26 juny 2026, 15:32

Entrada Autor: UT440_132M » 31 oct. 2015, 21:25

Entrada Autor: raulitinbcn » 01 nov. 2015, 09:06
Inclou sala Club?UT440_132M ha escrit:Les places en Preferent ja s'han exhaurit (places venudes a 50€!).

Entrada Autor: UT440_132M » 08 des. 2015, 16:24


Entrada Autor: trensmat » 11 des. 2015, 08:56



Entrada Autor: UT440_132M » 14 des. 2015, 18:23
Entrada Autor: jms » 15 des. 2015, 17:35
UT440_132M, un mateix viatge que es repeteix tres vegades amb nou mesos, no dona més de sí. Si ho mires bé, veuràs les mateixes cares tant en quan a viatgers com a qui són els que segueixen el tren. Aquest any 2015, el Catalán Talgo ha fet cinc viatges comercials, dels quals dos a Móra la Nova. i precisament aquest dos organitzats, parlem clar, fora de l'òrbita del Museu de Vilanova. Sorprèn també, el preu ascendent dels viatges a Puigcerdà. Veurem quines sortides es programen el proper any 2016.UT440_132M ha escrit:Aquesta vegada el viatge no va ser tant exitós com els dos anteriors. Per començar, la 252 titular es va avariar, i el tren va soritr amb un retard de gairebé una hora de l'EdF, menys ocupació pel que vaig veure, potser mig tren, tres quarts a tot estirar. Imagino que la proximitat de les festes nadalenques, i l'increment de preus del darrer viatge, van fer enrere molta gent.
Els maquinistes van apretar de valent i van arribar a Puigcerdà a l'hora programada. Les condicions climatològiques eren ideals, i no hi va haver problemes durant el viatge.

Entrada Autor: bigcoaster » 15 des. 2015, 23:56

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 16 des. 2015, 12:42

Entrada Autor: Ganz » 18 des. 2015, 19:04
Entrada Autor: xevi » 19 des. 2015, 10:49

Entrada Autor: robertotlh » 21 des. 2015, 12:23
4: Promoció i target al que va dirigit: el tren dels llacs compta amb tota la maquinària promocional d'FGC, per dirigirse a un públic generalista. En canvi el Talgo III s'ha anunciat en fòrums d'afeccionats, Facebook i una pàgina web tant de 1998 que et donen ganes de veure Godzilla mentre escoltes el disc Generation Next de Pepsi. I si poses com a target els afeccionats al ferrocarril, apart que es un target molt reduit, cal tenir en compte que els afeccionats el tren el tenen molt vist.Ganz ha escrit:El meu punt de vista és el següent:
Aquests viatges del "Catalan Talgo" es tenen que comparar amb el tren turístic de l'altre línia pirenaica de via ample de la regió, és a dir, el Tren dels Llacs. Si aquest té, any rere any, una ocupació propera al 100% (i sense necessitat d'utilitzar locomotora de vapor...) i ascendent, que en tres viatges el "Catalan Talgo" hagi vist disminuïda la seva ocupació, força a reflexionar-ne sobre les causes:
1: Preu creixent del bitllet. Ho dubto. Si un nombre rellevant de persones es desplacen per pujar al "Tren dels Llacs", amb l'increment de preu que això suposa, dec imaginar que, des de Barcelona, acaba sortint per un preu molt semblant...
2: Menys interès per la línia de Puigcerdà. No ho crec, doncs ambdues línies, amb les seves peculiars característiques, són igual d'especials i interessants...
3: Tipus de material utilitzat. Trobo que és una raó a tenir present... per un servei turístic de caràcter històric, en tenim uns quants exemples de ferrocarrils turístics que interessen més o menys en l'aspecte de la lublicitat, que amb el "Tren dels Llacs" funciona molt millor.
En definitiva, crec que es pot afirmar que el "Catalan Talgo", per viatges aïllats i commemoratius funciona de meravella (com, de fet, succeeix amb tants trens TEE preservats en estat funcional a Europa i Suïssa...)... però el tren turístic que tindria èxit a la línia de Puigcerdà és: vapor de Ripoll a Ribes i de la Molina fins a Puigcerdà, locomotora 281 entre Ribes i la Molina i cotxes de fusta i/o metal•litzats.

Entrada Autor: genissimon » 21 des. 2015, 12:27

Entrada Autor: UT440_132M » 21 des. 2015, 13:55
Absolutament d'acord, 5ª Zona amb prou feines fa promoció d'aquest tren fora dels àmbits dels aficionats al ferrocarril. No s'hi esmercen massa en fer una campanya amb cara i ulls, llavors dins el tren et volen vendre el seu merxandatge, de baixa qualitat al meu parer, per un preu desorbitat, a part del viatge, i tampoc donen un obsequi que cridi molt l'atenció.robertotlh ha escrit: 4: Promoció i target al que va dirigit: el tren dels llacs compta amb tota la maquinària promocional d'FGC, per dirigirse a un públic generalista. En canvi el Talgo III s'ha anunciat en fòrums d'afeccionats, Facebook i una pàgina web tant de 1998 que et donen ganes de veure Godzilla mentre escoltes el disc Generation Next de Pepsi. I si poses com a target els afeccionats al ferrocarril, apart que es un target molt reduit, cal tenir en compte que els afeccionats el tren el tenen molt vist.
Entrada Autor: WMD626 » 24 des. 2015, 21:04
És una molt bona idea. L'únic que passa és que això ja es va proposar fa uns anys, i es va topar amb una ferotge oposició per part dels municipis de la zona, que deien que no volien un tren turístic sinó que els arreglessin el tren "normal" d'una p... vegada. És evident que no té res a veure una cosa amb l'altra, però les coses són així al nostre país, i les queixes van fer que es donés "carpetazo" al tren turístic del Ripollès i la Cerdanya.xevi ha escrit:Totalment d'acord. La línia tursistica amb trens històrics Ripoll-Puigcerdà seria un èxit per molts motius:
-Trens històrics
-Paisatge
-Gran obra d'ingenyeria de la línia; ponts tunels, en especial el tunel del cargol...
-Zona turística (hivern i estiu)
-Ajudaria a completar i a unir, una zona de trens turistics (Cremallera Núria, tren groc de la Cerdanya, Tren ciment)
Crec que per acabar de consolidar-ho es podria allargar la línia turistica fins a Vic. Vincular aquesta ciutat i la comarca d'Osona, ajudaria a finançar la línia (importants empreses de la xona podrien tenir interès), Vic seria un aractiu més i alhora, la faria més propera a Barcelona.
Entrada Autor: Renfe451 » 25 des. 2015, 21:09
Després no que no ens estranyi que la afició al ferrocarril vagi sent cada cop més minoritària... gràcies al paper de les institucions que en comptes de fomentar-ho, fan tot el contrari. Vergonya de país.WMD626 ha escrit:És una molt bona idea. L'únic que passa és que això ja es va proposar fa uns anys, i es va topar amb una ferotge oposició per part dels municipis de la zona, que deien que no volien un tren turístic sinó que els arreglessin el tren "normal" d'una p... vegada. És evident que no té res a veure una cosa amb l'altra, però les coses són així al nostre país, i les queixes van fer que es donés "carpetazo" al tren turístic del Ripollès i la Cerdanya.xevi ha escrit:Totalment d'acord. La línia tursistica amb trens històrics Ripoll-Puigcerdà seria un èxit per molts motius:
-Trens històrics
-Paisatge
-Gran obra d'ingenyeria de la línia; ponts tunels, en especial el tunel del cargol...
-Zona turística (hivern i estiu)
-Ajudaria a completar i a unir, una zona de trens turistics (Cremallera Núria, tren groc de la Cerdanya, Tren ciment)
Crec que per acabar de consolidar-ho es podria allargar la línia turistica fins a Vic. Vincular aquesta ciutat i la comarca d'Osona, ajudaria a finançar la línia (importants empreses de la xona podrien tenir interès), Vic seria un aractiu més i alhora, la faria més propera a Barcelona.
Entrada Autor: awe » 27 des. 2015, 16:08
D'acord que una cosa no té a veure amb l'altra, i que crec que aquests ajuntaments es varen equivocar al seu dia; però a hores d'ara, quan la via ja està en condicions... Encara hi hauria aquesta oposició ferotge? Si n'hi hagués, no seria factible una assentada amb els alcaldes opositors i, si més no, intentar que entenguin el tema millor? Potser així s'hi posarien bé.WMD626 ha escrit:És una molt bona idea. L'únic que passa és que això ja es va proposar fa uns anys, i es va topar amb una ferotge oposició per part dels municipis de la zona, que deien que no volien un tren turístic sinó que els arreglessin el tren "normal" d'una p... vegada. És evident que no té res a veure una cosa amb l'altra, però les coses són així al nostre país, i les queixes van fer que es donés "carpetazo" al tren turístic del Ripollès i la Cerdanya.

Entrada Autor: Intercanviador » 28 des. 2015, 11:22
Entrada Autor: m.h.t. » 07 gen. 2016, 18:35
Torna a “Trobades i esdeveniments”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026