https://www.stadlerrail.com/es/producto ... s-160/161/

Per la seva banda, Alstom encara no s'ha pronunciat.

Hora i data actual: 14 set. 2025, 14:47
Entrada Autor: m.h.t. » 10 març 2021, 19:53
Entrada Autor: sag470 » 10 març 2021, 20:34
Entrada Autor: bigcoaster » 11 març 2021, 10:58
Fantàstica notícia! Un dels millors trens que es poden comprar en l'actualitat.Renfe451 ha escrit: ↑09 març 2021, 17:07 Nota de premsa en anglès per part d'Stadler: https://www.stadlerrail.com/media/pdf/2 ... nfe_en.pdf
La nota de premsa diu clarament "double-deck coaches", així que podriem confirmar que part dels suïssos que el tren serà dos pisos pur, i de la família Kiss.
Entrada Autor: 122-042-132 » 11 març 2021, 15:15
Entrada Autor: Renfe451 » 11 març 2021, 20:03
No tindrem només Alstom, els Stadler aniran també per a Rodalies, per una senzilla raó. Han de reemplaçar les 450/1, i en la configuració de 200 metres es vàlida per la R2, així que una part d'ells aniran a Rodalies a part dels d'Alstom. D'Alstom per la notícia que va sortir ahir de l'ACN publicada pel 324.cat, es parla que seria unes 60 unitats per part de la firma francesa destinades a Rodalies, així que el que menciones dels 101 trens d'Alstom no quadra gens els números, ja que els d'Alstom han de reemplaçar sí o sí les 446 a Madrid, per tant el gruix d'Alstom haurien d'anar allà.
Entrada Autor: Renfe445 » 11 març 2021, 20:31
Entrada Autor: m.h.t. » 11 març 2021, 21:37
https://www.thenewbarcelonapost.com/ca/ ... cte-renfe/Per donar resposta al contracte de Renfe, l’empresa preveu duplicar la plantilla actual a Santa Perpètua, formada aproximadament per uns 700 empleats directes i 300 indirectes —que treballen a la mateixa fàbrica—. Així mateix, la multinacional preveu ampliar les instal·lacions. Ho podrà fer als mateixos terrenys, que va comprar a Inbisa l’any 2015. Concretament, la superfície total de la fàbrica és de 360.000 metres quadrats i només 65.000 estan construïts. [...] L’adjudicació de Renfe de 152 trens suposa una garantia de càrrega de treball per als pròxims cinc anys a Santa Perpètua, acompanyada amb aquest ambiciós pla de creixement i inversió a la fàbrica.
Ara mateix, la fàbrica vallesana ja està produint unitats amb aquestes característiques per a serveis regionals de Luxemburg.
Entrada Autor: sag470 » 11 març 2021, 22:06
Error meu, el model Kiss, el que volia dir es la versió 160, en compte del 200.Renfe451 ha escrit: ↑11 març 2021, 20:03No tindrem només Alstom, els Stadler aniran també per a Rodalies, per una senzilla raó. Han de reemplaçar les 450/1, i en la configuració de 200 metres es vàlida per la R2, així que una part d'ells aniran a Rodalies a part dels d'Alstom. D'Alstom per la notícia que va sortir ahir de l'ACN publicada pel 324.cat, es parla que seria unes 60 unitats per part de la firma francesa destinades a Rodalies, així que el que menciones dels 101 trens d'Alstom no quadra gens els números, ja que els d'Alstom han de reemplaçar sí o sí les 446 a Madrid, per tant el gruix d'Alstom haurien d'anar allà.
I en cap cas serà Flirt 160, per les característiques parlem clarament de la família Kiss, que és el que s'ajusta al que demana Renfe, dos pisos pur. No es descartaria algun tipus fet a mida, però hi ha un 95% de probabilitats que seran Kiss 160.
Entrada Autor: Renfe451 » 12 març 2021, 10:54
No hem de ser escèptics, en cap cas. Renfe ja havia confirmat en la seva nota de premsa que tant els trens d'Alstom com els d'Stadler anirien destinats els dos tant a Madrid com a BCN. A més, cal tenir en compte que els trens de 200 m, seran exclusius d'Stadler, ja que Alstom fabricarà només els de 100 metres. O sigui que dels 20 trens de 200m previstos per a Rodalies, tots seran d'Stadler. A més, si Renfe necessita més trens per a Rodalies, hi ha opció de compra per a 120 trens addicionals, 77 per Alstom i 44 per part d'Stadler, així que podria tirar d'aquestes opcions.sag470 ha escrit: ↑11 març 2021, 22:06 Error meu, el model Kiss, el que volia dir es la versió 160, en compte del 200.
Segons el pla de Rodalies són 20 unitats de 200m i 49 de 100m (i total de 101 unitats), pero amb l'adjudicació per Stadler sóc bastant escèptic per temes organitzatius.
En el cas de a R2, es pot treure Alstom? Ho dubto. Potser m'equivoqui.
Entrada Autor: Renfe451 » 17 març 2021, 11:22
Entrada Autor: Renfe445 » 17 març 2021, 13:47
Home, si el que més ens preocupa és el disseny gràfic del tren, malament rai...Renfe451 ha escrit: ↑17 març 2021, 11:22 Vist els dos models i interiors, ara mateix prefereixo més el d'Stadler que el d'Alstom, en tot. Sobretot per l'esquema exterior del tren, que en el cas dels d'Alstom no queda gens bé... no obstant, caldrà veure si el que apareix a les imatges pot ser l'esquema definitiu, perquè si és així, estariem parlant de que Renfe trencaria les tradicionals franges morades i vermelles que fins ara han acompanyat a tots els trens de Rodalies, i apostaria per un esquema nou i diferent. Veurem.
Entrada Autor: m.h.t. » 17 març 2021, 16:32
Entrada Autor: sag470 » 17 març 2021, 20:26
Entrada Autor: Renfe451 » 29 març 2021, 14:27
Entrada Autor: marciruelos » 30 març 2021, 10:35
Entrada Autor: 122-042-132 » 30 març 2021, 11:12
Entrada Autor: Renfe451 » 01 abr. 2021, 13:17
Entrada Autor: Renfe445 » 01 abr. 2021, 14:54
Jo no ho canviaria, res més per deixar constància de l'optimisme del títol del fil.
Entrada Autor: wefer » 01 abr. 2021, 16:27
Torna a “Material rodant ferroviari”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025