Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Publicat: 11 des. 2024, 21:33
Per ara encara no hi ha horaris, però és comenta a les xarxes que part d'aquests RL4 seran els mateixos R12 que circularan fins Terrassa com R4 + després com RL4
Entenc, des de la visió d'aquest geni de separar i donar el servei a FGC...., que aquests RL4 comencin i acabin a Terrassa. El que passa que per logística de Renfe, no hi ha més estacionaments i han de venir d'Hospitalet, i conserven el solc de la R4.LeoMetropol ha escrit: ↑12 des. 2024, 22:43 No acabo d’entendre perquè hem de tenir nomenclatures diferents per una sola línia (RL3, RL4, R4) quan tenim una R3 fins la Tor. El mateix per la RL1 i RL2 dels FGC pero bueno, FGC ja és el seu rotllo.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Bona pregunta, jo també em preguntava com es pot considerar Rodalia de Lleida (RL) en comptes de regional com fins ara R12 si arribarà fins Terrassa que és la tercera corona de l'ATM de Barcelona.LeoMetropol ha escrit: ↑12 des. 2024, 22:43 No acabo d’entendre perquè hem de tenir nomenclatures diferents per una sola línia (RL3, RL4, R4) quan tenim una R3 fins la Tor. El mateix per la RL1 i RL2 dels FGC pero bueno, FGC ja és el seu rotllo.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
fixa't que jo crec que ni s'ho han rumiat, nie les d'FGC, ni els de Rodalies ni els de la generalitat.Trenofílic ha escrit: ↑13 des. 2024, 09:44Bona pregunta, jo també em preguntava com es pot considerar Rodalia de Lleida (RL) en comptes de regional com fins ara R12 si arribarà fins Terrassa que és la tercera corona de l'ATM de Barcelona.LeoMetropol ha escrit: ↑12 des. 2024, 22:43 No acabo d’entendre perquè hem de tenir nomenclatures diferents per una sola línia (RL3, RL4, R4) quan tenim una R3 fins la Tor. El mateix per la RL1 i RL2 dels FGC pero bueno, FGC ja és el seu rotllo.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk![]()
Llavors aquí se'm generen diferents preguntes:![]()
La primera: en aquest desembre de 2024, si una persona té un abonament recurrent de Renfe en una estació posterior a Terrassa direcció Hospitalet a Terrassa com per exemple BCN - Fabra i Puig i l'altra origen/destí per exemple Calaf serveix el mateix abonament encara que s'hagi de fer transbord a Terrassa? Jo entenc que sí, ja que teòricament el 2024 encara és rodalies RENFE però no ho tinc molt clar si realment es podrà fer ja que l'estació origen/destí s'ha de fer en dos trens diferents.
Segona: Al 2025 quan passi a ser gestionada per FGC s'haurà de comprar dos bitllets diferents, un de Renfe de la R4 i un de la RL4 d'FGC a Terrassa? Això farà que el viatge sigui més car si hi ha dos operadors diferents pel mig?
Tercera: Al mateix 2025 hauràs de sortir fora de les andanes per comprar/validar el bitllet i per tant perdre una mica de temps?
Quarta: Si serà el mateix operador (FGC) es podrà comprar un bitllet des d'alguna estació de la la línia BCN - Vallès o Barcelona - Llobregat, del pal Sant Cugat Centre fins Rajadell sense necessitat de comprar dos bitllets diferents?
El departament de Territori planteja que tota la xarxa de transport públic de Catalunya funcioni amb la T-Mobilitat l’any 2026. Segons la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica Sílvia Paneque, es treballa perquè tota la xarxa estigui integrada d’aquí a dos anys.
Actualment, la T-Mobilitat ja funciona a l’àrea de Barcelona, i l’objectiu és que la integració arribi a les comarques de Girona i a les Terres de l’Ebre el 2025, mentre que al territori restant la idea és que aquesta gestió del transport metropolità s’impulsi un any després.
(...)
Regió-7, 17 de desembre de 2024 ha escrit: Opinió | a tort i a dret
Xavier Domènech
17 DES 2024 6:10
Manresa, barri de Lleida?
Ara resulta que l’«àrea de Lleida» inclou Manresa i arriba fins a Terrassa. Caram, quina extensió! Costa de creure, però la Generalitat i l’operador ferroviari espanyol, junts però no amics a Rodalies de Catalunya, certifiquen l’existència del fenomen.
No mentim ni exagerem: des d’ara els trens del «servei de rodalia de l’Àrea de Lleida» finalitzen trajecte Terrassa. Un cop allà tant pot ser que el tren se n’entorni cap a Lleida i deixi el viatger a l’andana, com que es limiti a canviar el rètol i continuï viatge cap a Barcelona. Rodalies explica que l’obligació de transbordar o la comoditat de no fer-ho respondran al criteri de «segons cada cas». O sigui: quan ens hi trobem ja ens ho trobarem.
Terrassa a les Rodalies de Lleida? No se n’estranyaran tant quan sàpiguen que el «servei de rodalia de Girona», amb l’etiqueta RG1, arriba fins a Mataró. Vuit trens diaris en cada sentit, quatre dels quals arrenquen a Figueres i els altres quatre a Port-bou. És cert que una part del Maresme pertany al bisbat de Girona, però només fins Arenys de Mar.
Ficar Mataró a la rodalia gironina, i Terrassa a la de Lleida, és propi de qui divideix Catalunya en dues zones: l’àrea metropolitana i una resta indiferenciada a la que pengen l’etiqueta de «comarques». O, encara pitjor, «territori».
Fins la setmana passada existia una línia R12 de Lleida a Barcelona amb tres trens diaris en cada sentit. Diumenge va ser substituïda per la línia RL4, de Lleida a Terrassa, amb entre quatre i cinc trens per sentit. El canvi és positiu si volem anar a Lleida en tren, cosa que els manresans fem entre poc i poquíssim, però el «segons cada cas» del transbordament ens complica el viatge a Barcelona, que realitzem molt més sovint.
Qui hi guanya? Els usuaris de Rajadell, Aguilar de Segarra, Sant Pere Sallavinera, Calaf o Sant Martí Sesgueioles, que tenen més serveis al cap del dia.
I de velocitat, com anem? Perquè penjar l’etiqueta de «rodalies» a una línia de tren és com implantar-li un limitador. De Manresa a Lleida la durada mínima del trajecte és d’una hora i 49 minuts per recórrer 118 km. Una mitjana de 65 km/h, pròpia d’un carrilet grinyolaire.
En canvi, el viatge en cotxe per l’eix i l’autovia, sense retencions ni infraccions, dura una hora i 20 minuts. Per una banda ens hi empenyen i per l’altra ens insisteixen que usem el transport públic per reduir la contaminació. Facin-nos-ho més fàcil, doncs.
Generalment encertada la crítica, excepte lo de la velocitat comercial. 65 km/h per un tren regional en zona de muntanya es correcte, ell mateix diu que en cotxe son 1h20, osigui la diferència no es abismal, si faig bé el càlcul és al voltant d'un 30% menys de temps en cotxe. Entre Martorell i Igualada en cotxe es triga al voltant de la meitat de temps que en tren, i el tren té una velocitat comercial per sota dels 40 km/h.genissimon ha escrit: ↑17 des. 2024, 09:42Regió-7, 17 de desembre de 2024 ha escrit: Opinió | a tort i a dret
Xavier Domènech
17 DES 2024 6:10
Manresa, barri de Lleida?
Ara resulta que l’«àrea de Lleida» inclou Manresa i arriba fins a Terrassa. Caram, quina extensió! Costa de creure, però la Generalitat i l’operador ferroviari espanyol, junts però no amics a Rodalies de Catalunya, certifiquen l’existència del fenomen.
No mentim ni exagerem: des d’ara els trens del «servei de rodalia de l’Àrea de Lleida» finalitzen trajecte Terrassa. Un cop allà tant pot ser que el tren se n’entorni cap a Lleida i deixi el viatger a l’andana, com que es limiti a canviar el rètol i continuï viatge cap a Barcelona. Rodalies explica que l’obligació de transbordar o la comoditat de no fer-ho respondran al criteri de «segons cada cas». O sigui: quan ens hi trobem ja ens ho trobarem.
Terrassa a les Rodalies de Lleida? No se n’estranyaran tant quan sàpiguen que el «servei de rodalia de Girona», amb l’etiqueta RG1, arriba fins a Mataró. Vuit trens diaris en cada sentit, quatre dels quals arrenquen a Figueres i els altres quatre a Port-bou. És cert que una part del Maresme pertany al bisbat de Girona, però només fins Arenys de Mar.
Ficar Mataró a la rodalia gironina, i Terrassa a la de Lleida, és propi de qui divideix Catalunya en dues zones: l’àrea metropolitana i una resta indiferenciada a la que pengen l’etiqueta de «comarques». O, encara pitjor, «territori».
Fins la setmana passada existia una línia R12 de Lleida a Barcelona amb tres trens diaris en cada sentit. Diumenge va ser substituïda per la línia RL4, de Lleida a Terrassa, amb entre quatre i cinc trens per sentit. El canvi és positiu si volem anar a Lleida en tren, cosa que els manresans fem entre poc i poquíssim, però el «segons cada cas» del transbordament ens complica el viatge a Barcelona, que realitzem molt més sovint.
Qui hi guanya? Els usuaris de Rajadell, Aguilar de Segarra, Sant Pere Sallavinera, Calaf o Sant Martí Sesgueioles, que tenen més serveis al cap del dia.
I de velocitat, com anem? Perquè penjar l’etiqueta de «rodalies» a una línia de tren és com implantar-li un limitador. De Manresa a Lleida la durada mínima del trajecte és d’una hora i 49 minuts per recórrer 118 km. Una mitjana de 65 km/h, pròpia d’un carrilet grinyolaire.
En canvi, el viatge en cotxe per l’eix i l’autovia, sense retencions ni infraccions, dura una hora i 20 minuts. Per una banda ens hi empenyen i per l’altra ens insisteixen que usem el transport públic per reduir la contaminació. Facin-nos-ho més fàcil, doncs.
Podria posar-me a fer un al·legat quilomètric de la incompetència dels gestors en matèria de transport públic que assolen aquest país, però acabaré abans si m'autocito dient el que ja vaig dir a un altre fil:Elefant ha escrit: ↑17 des. 2024, 10:00 Lo llògic seria que els trens cap a Lleida senzillament funcionin com a R4 a Manresa ràpids perllongats i amb material de Regional, i així no ocuparien solcs adicionals a Barcelona. No m'acaba d'entrar al cap que això sigui tan complicat com per acabar fent nyaps d'aquest tipus.
I ho podria reproduir desenes de vegades, tantes com temes pendents tenim a Catalunya dins aquest àmbit. Als "responsables": foteu pena!
De acuerdo, pero la verdad es que es infinitamente más lioso andarse inventando nomenclaturas y hacer malabares con estas, en lugar de simplemente dejarlo como R12, y de hecho dejar también la RL4 como R12 y simplemente indicar los servicios parciales. Todo lo de las R[X] es una tontería, que necesidad de meter ahí tanta letra, si simplemente se pueden ir poniendo números. Es un autismo muy peculiar eso de poner mil nomenclaturas y luego encima designar cada servicio parcial con su propia denominación.França451 ha escrit: ↑17 des. 2024, 19:08 Supongo que para no liar a la gente, los tradicionales tres Deltas de ida y de vuelta por sentido los han dejado como R12, y esa es la forma "fiable" de saber los viajeros si su tren va directo a Barcelona o han de hacer transbordo en Terrassa. Todo depende de si el conductor en su caso marca la opción RL4 o R12 en cada caso.
França451 ha escrit: ↑17 des. 2024, 19:08 Esto me recuerda a cuando el tema de Catalunya quién te quiere más, mamá o papá? Pues ahora resulta que al niño no lo quieren ninguno de los dos. El padre dice que es culpa de la madre, y la madre que es culpa del padre. Consecuencia? Ninguno de los dos se ocupa del niño. Vamos, como la vida misma.
Totalment d'acord, lo que em causa una fascinació morbosa és que sembla que hi posen més energia en fer nyaps i inventar-se nomenclatures d'el que caldria per fer les coses bé. Si tan sols fos per desidia, pèro no, és com que fan un veritable esforç en fer-ho malament.Guigui ha escrit: ↑17 des. 2024, 10:16Podria posar-me a fer un al·legat quilomètric de la incompetència dels gestors en matèria de transport públic que assolen aquest país, però acabaré abans si m'autocito dient el que ja vaig dir a un altre fil:Elefant ha escrit: ↑17 des. 2024, 10:00 Lo llògic seria que els trens cap a Lleida senzillament funcionin com a R4 a Manresa ràpids perllongats i amb material de Regional, i així no ocuparien solcs adicionals a Barcelona. No m'acaba d'entrar al cap que això sigui tan complicat com per acabar fent nyaps d'aquest tipus.I ho podria reproduir desenes de vegades, tantes com temes pendents tenim a Catalunya dins aquest àmbit. Als "responsables": foteu pena!