Pàgina 418 de 418

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: 28 jul. 2025, 11:59
Autor: Trenofílic
Una avaria a Sants causa greus retards a totes les línies de Rodalies de Catalunya

https://www.vilaweb.cat/noticies/aturad ... -de-sants/
Cau Sants, cau tot :plas

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: 24 ago. 2025, 13:29
Autor: UT440_132M
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... varia-2-2/

Nou tall a l’R3 entre Parets i Granollers després d’anunciar que s’havia resolt el d’ahir
Després d’un dissabte caòtic, torna un diumenge amb els mateixos problemes en un altre punt


ACN
23/08/2025
Centelles
Després d’un dissabte ja prou complicat, amb un tall entre Montcada Bifurcació i la Garriga que va alterar els plans de viatgers tota la tarda, aquest diumenge al matí s’ha produït una nova incidència, aquesta vegada entre Parets i Granollers, que han quedat sense circulació de trens i s’han anul·la les sortides des de l’Hospitalet.

S’està establint servei alternatiu de bus llançadora entre les estacions afectades, mentre que en el cas de viatgers de Granollers es recomana fer ús de l’estació Granollers Centre, de la R2.

Aquest dissabte a la tarda, una incidència a la infraestructura ja va interrompre la circulació de trens de l’R3 entre Montcada Bifurcació i la Garriga. El motiu va ser una avaria a la catenària o el pantògraf a l’estació de Granollers-Canovelles que afecta el subministrament elèctric. La circulació s’ha restablert finalment aquest diumenge al matí.

Tècnics d’Adif treballar per resoldre l’avaria i poder reprendre el servei. Renfe recomanava als viatgers amb destinació Mollet i Granollers que utilitzessin l’R2 Nord des de Barcelona Sants.

Dissabte al matí, la línia també va patir retards de fins a 30 minuts per una altra incidència entre Vic i Balenyà, que es va resoldre al migdia.

Prova del desgavell absolut que pateix la lìnia és que pocs minuts després d’anunciar el restabliment del servei després dels problemes d’aquest dissabte, i que “els trens recuperen progressivament les freqüències i horaris de pas havituals”, es confirmava que el tren que sortia de l’Hospitalet a les 05.54h amb arribada prevista a la Tor de Querol a les 09.23h, patia una demora de 74 minuts. Ha estat el preàmbul del nou tall.

Per més inri, a la Garriga s'estan efectuant treballs per retirar un camió accidentat divendres, tallant la C-17 en sentit sud, i desviant el trànsit per l'interior de la població, cosa que també provoca retards a l'e12

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: 08 oct. 2025, 10:05
Autor: genissimon
Regió-7, 8 d'octubre de 2025 ha escrit: Opinió | DE PASSADA
Gemma Camps


08 D’OCT. 2025 6:25
Renfe, quan res no funciona

El tren des de l’estació de la Renfe de Manresa per anar a l’estació Sabadell Nord des d’on es podia fer el transbord pertinent per enllaçar amb els FGC havia d’arribar a les 3 de la tarda i 24 minuts. Així ho indicava la pàgina web i també la pantalla que hi ha al vestíbul de l’estació manresana. Com que no hi constava la via on parava el tren, es va fer necessari demanar-ho a un informador de la companyia que duia la corresponent armilla groga fosforescent, a qui moltes de les persones que van anar arribant per agafar l’esmentat tren van fer aquesta consulta. La resposta va ser sempre la mateixa: «No se sap. Tant pot ser que pari en una banda com en l’altra». En tot cas, va tranquil·litzar els usuaris dient que, quan arribés, hi havia marge per anar d’una banda a l’altra d’una corredissa, amb el lògic desconcert dels viatgers, sobretot dels que anaven més carregats. Com que coincidia amb la festa de la Mercè a Barcelona hi havia més gent que altres dies. Alguns, van decidir quedar-se a l’andana més propera a l’estació, entre els quals una dona que duia un nadó en un cotxet. Els altres, van baixar les escales o van agafar l’ascensor per arribar a l’altra andana. La pantalla continuava indicant que el tren arribaria a les 15:24, tot i que ja havia passat aquesta hora. Res d’actualitzar-se i, encara menys, de posar l’andana on s’aturaria. Mentrestant, de tant en tant, sonava un missatge per megafonia que era impossible entendre per la pèssima qualitat del so. Finalment, el tren va arribar a les 15:32 h i es va aturar a l’andana més propera al vestíbul. Els que l’esperaven a l’altra banda van haver de córrer. L’informador no parlava català perquè, es va disculpar, feia vint anys que no utilitzava aquesta llengua. Personalment, feia més d’una dècada que no viatjava amb la Renfe. Vaig entendre el perquè... n

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: 08 oct. 2025, 21:06
Autor: Nen de Gràcia
Els trens de l'R2N porten tot el dia fatal. Cap a les 18:30, ja anaven amb una mica de retard, i el que jo he agafat (Aeroport - Barcelona Pg. Gràcia 18:36 - Montcada i Reixac 18:51 - St. Celoni) anava amb una UT 450 en lloc de les habituals dobles composicions d'UT 465 (això nés un problema, però indica que hi ha alguna cosa fora de l'habitual).
A la tornada, un desgavell absolut: quan he arribat a l'estació de Montcada R2 a les 20:43, l'Aeroport de les 20:44 no havia sortit de Sant Celoni. Propera sortida cap a Barcelona, R2 Castelldefels a les 20:59 (puntual). Llavors he vist que aquest el començaven a anunciar amb retard i no sortia de Granollers. Al final he optat per anar cap a l'estació de Montcada-Manresa, que hi havia un Martorell a les 20:54, i no sé com ha acabat la cosa, però l'app d'Adif deia que els trens començaven a sortir d'origen.
Mentrestant, el canal de WhatsApp de Rodalies anunciant normalitat a totes les línies excepte dos trens concrets de l'R14. L'únic que la taquillera m'ha sabut dir quan li he preguntat pel tren de les 20:44 és que anaven tots fatal i que el proper era el Castelldefels.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: 08 oct. 2025, 21:42
Autor: jgomezs
No vull fer massa llenya, però tinc la sensació que com a Renfe i Adif tenen tanta flexibilitat d'opcions per moure els trens quan hi ha un incident, que és impossible informar efectivament de què faran els trens per a que els passatgers els puguin agafar. D'aquí també els problemes per saber a quina andana has d'esperar el tren, si aquest és un semidirecte que pararà on vols, etc... La separació entre Adif i Renfe no ajuda a la comunicació tampoc.