Els plans actuals passen perquè els MD's usin la LAP de mentres per reduir temps de viatge i més endavant fer la LAV
De fet, la retirada dels Talgos en el seu moment i deixar només MD's a Extremadura, es va fer per la no suficient ocupació dels Talgos.
I a on no sembla que es posin d'acord és a Almeria. A part de estar estancades les obres del CM per aquella zona, ara diuen de tancar Linares - Moreda i fer anar-ho tot (inclòs el TH) per Granada i la LAV





